Σάββατο 16 Δεκέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ

Την Τρίτη, στις 19 Δεκέμβρη οι μαθητές των ΤΕΕ μαζί με τους συμμαθητές τους από τα Ενιαία Λύκεια, κατεβαίνουν στους δρόμους, απαιτώντας ένα σχολείο που να τους μορφώνει, να μην τους εξοντώνει.

«Οσο υπάρχουν προβλήματα, εμείς θα αγωνιζόμαστε», λένε. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, ιδιαίτερα των υποβαθμισμένων ΤΕΕ είναι πολλά. Προβλήματα στη λειτουργία των ΤΕΕ, με ελλείψεις σε εργαστήρια, βιβλία. Προβλήματα όμως που σχετίζονται με το πρόγραμμα και το περιεχόμενο σπουδών, αλλά και με το τι τους περιμένει αφού αποφοιτήσουν από τα ΤΕΕ.

Για όλα αυτά συζητήσαμε με τον Νίκο Λεό, μαθητή στο 5ο ΤΕΕ στη Σιβιτανίδειο Σχολή και την Κατερίνα Κούτρα, μαθήτρια στο 1ο ΤΕΕ Ηλιούπολης. Και οι δύο είναι κατηγορηματικοί: «Δεν παραιτούμαστε από το σχολείο των αναγκών μας. Διεκδικούμε 12χρονο ενιαίο δημόσιο και υποχρεωτικό σχολείο για όλους».

Δεν παραιτούμαστε...

Παρ' όλα τα προβλήματα, οι μαθητές των ΤΕΕ δεν είναι διατεθειμένοι να παραιτηθούν από το δικαίωμα στη μόρφωση. Το σχολείο που οραματίζονται είναι τελείως διαφορετικό απ' αυτό που αναγκάζονται να φοιτούν. Το σχολείο όμως αυτό θα συνεχίζουν να το διεκδικούν, συντονισμένα και μαχητικά.

«Δεν παραιτούμαστε. Δεν είναι μόνο ότι αντιμετωπίζουμε καθημερινά προβλήματα, έχουμε και συγκεκριμένες προτάσεις. Λέμε ότι χρειαζόμαστε ένα σχολείο που να ικανοποιεί τις ανάγκες μας και τις ανάγκες της εποχής. Δε φτάνουν τα έξι ή εννέα χρόνια εκπαίδευσης, όπως ίσχυε για τους παππούδες και γονείς μας!», λέει η Κατερίνα. Επισημαίνει δε ότι «όπως εξελίσσονται τα πράγματα στην τεχνολογία και την επιστήμη, χρειαζόμαστε δωδεκάχρονη εκπαίδευση που θα μας παρέχει σύγχρονες γνώσεις, που θα μπορούμε να τα χρησιμοποιήσουμε στη ζωή μας. Τα παιδιά των ΤΕΕ δεν είναι παιδιά δεύτερης κατηγορίας. Εχουμε τα ίδια δικαιώματα και τις ίδιες ανάγκες με όλους».

«Επειδή είμαστε μαθητές των ΤΕΕ και φοιτούμε σ' αυτά δε σημαίνει ότι παραιτούμαστε από το 12χρονο ενιαίο βασικό σχολείο. Θέλουμε περισσότερα», συμπληρώνει ο Νίκος και συνεχίζει: «Ο αγώνας είναι ανάγκη για μας τους μαθητές, ιδιαίτερα αυτή τη στιγμή που θέλουμε να διεκδικήσουμε τόσα πολλά. Ηδη πήραμε απόφαση σαν Συντονιστικό την Τρίτη για μαθητική κινητοποίηση. Οι παραχωρήσεις που έγιναν από το Υπουργείο δε μας καλύπτουν. Πάγιο αίτημά μας είναι η κατάργηση των νόμων 2525/97 και 2640/98».

«Ολα τα μέσα που χρησιμοποιούν για να μας τρομοκρατήσουν, αλλά και αυτά που υποτίθεται ότι μας παραχωρεί ο υπουργός λόγω... καλής διάθεσης, δε μας πείθουν», τονίζει η Κατερίνα και υπογραμμίζει. «Μας φοβούνται. Το έδειξαν απ' την αρχή της χρονιάς με τις υποχωρήσεις που έκαναν, εμείς είμαστε εδώ και συνεχίζουμε τον αγώνα μας. Οσο υπάρχουν προβλήματα και όσο μας αντιμετωπίζουν ως παιδιά β' κατηγορίας θα συνεχίζουμε τον αγώνα μας».

«Αυτή η κινητοποίηση είναι η τελευταία της χρονιάς και θα είναι το έναυσμα για πιο δυναμικό ξεκίνημα με την έναρξη της νέας χρονιάς», δίνει την υπόσχεση ο Νίκος.


Ανθή ΓΕΩΡΓΙΟΥ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ
Υποβάθμιση και ένα μέλλον άγνωστο

Η υποβάθμιση των ΤΕΕ δε φαίνεται μόνο από τις ελλείψεις, που είναι πασίδηλες. Το ίδιο το περιεχόμενο και το πρόγραμμα σπουδών είναι υποβαθμισμένα, ενώ η πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φαίνεται ένα όνειρο άπιαστο για τους μαθητές των ΤΕΕ.

«Με τον 2640/98 υποτίθεται ότι θα άρχιζε η αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης. Στην πραγματικότητα όλα έγιναν χειρότερα απ' ό,τι ήταν στα Τεχνικά Λύκεια. Τουλάχιστον εκεί υπήρχαν περισσότερες ώρες μαθημάτων γενικής παιδείας και τα παιδιά έπαιρναν και ένα απολυτήριο λυκείου», λέει η Κατερίνα. Τονίζει ότι «στα ΤΕΕ οι ώρες είναι πολύ λιγότερες και δεν παίρνουμε απολυτήριο λυκείου αλλά ένα χαρτί».

Οσο για τα επαγγελματικά δικαιώματα; Μηδέν. «Αρκεί επίσης να σκεφτούμε ότι προσπαθούν να κλείσουν τα "παραθυράκια" για την πρόσβασή μας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», μας λέει η Κατερίνα.

«Οταν με δύο ώρες που κάνεις την εβδομάδα μαθηματικά, θες να περάσεις στα ΤΕΙ δεν μπορείς να αναπληρώσεις τα κενά που θα έχεις», συμπληρώνει ο Νίκος για να συνεχίσει: «Δεν μπορούμε να φτάσουμε το επίπεδο των ΕΛ. Φαίνεται ότι τα ΤΕΕ είναι υποβαθμισμένα. Ακόμα και όταν αποφοιτήσουμε απ' αυτά δεν ξέρουμε τι θα κάνουμε, αν θα πάρουμε άσκηση επαγγέλματος».

Την προσωπική του εμπειρία, που αναγκάστηκε να επιλέξει το επάγγελμα στα 15 χρόνια του μας μετέφερε ο Νίκος: «Είμαι απόφοιτος ΤΕΛ και έχω το πτυχίο του μηχανολόγου. Δεν μπορώ να πω ότι τα πρώην ΤΕΛ, ΤΕΣ ήταν καλύτερα γιατί πάλι σε έβαζαν να επιλέξεις στα 15 σου και να κάνεις επιλογή ζωής. Ακόμα δεν έχεις ωριμάσει, είσαι παιδί και δεν μπορείς να σκεφτείς τι επάγγελμα θα ακολουθήσεις. Εγώ επέλεξα στα 15 να γίνω μηχανολόγος, έφτασα στα 18 και είδα ότι αυτή τη δουλιά δεν μπορώ να την ακολουθήσω, δε μου άρεσε και φτάνω τώρα 20 χρονών και ξαναπηγαίνω στο σχολείο».

Η Κατερίνα συμπληρώνει: «Η θέση όλων των παιδιών είναι σ' ένα 12χρονο σχολείο όπου θα παίρνουμε ουσιαστική και ολόπλευρη μόρφωση μέχρι τα 18 χρόνια. Από κει και πέρα μπορούμε να επιλέξουμε είτε την τριτοβάθμια εκπαίδευση είτε την τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση για να επιλέξουμε το επάγγελμα που θέλουμε».

Μετά το ΤΕΕ όμως τι περιμένει τους αποφοίτους τους; Τι είναι αυτό το προπαρασκευαστικό εξάμηνο για πρόσβαση στα ΤΕΙ; Η Κατερίνα μας λέει: «Είναι και αυτό κοροϊδία. Προσπαθούν να κάνουν πιο όμορφο αυτό το χάλι που επικρατεί. Καλούμαστε να κάνουμε σε έξι μήνες τα μαθήματα που κάνουν οι μαθητές των ΕΛ σε τρία χρόνια. Μετά το εξάμηνο θα δίνουμε πάλι εξετάσεις για τα ΤΕΙ. Δηλαδή από τους λίγους που θα καταφέρουν να πάνε στο προπαρασκευαστικό εξάμηνο, ακόμα πιο λίγοι θα περνάνε στο ΤΕΙ. Ετσι όπως το πάνε εμείς θα θέλουμε φροντιστήρια και στο ΤΕΙ!».

«Οι εισακτέοι στα ΤΕΙ από τα ΤΕΕ θα είναι λίγοι. Οι απόφοιτοι των ΤΕΕ δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις. Τους λείπουν μαθήματα γενικής παιδείας, αλλά και τα εργαστηριακά μαθήματα, δε γίνονται σε εργαστήρια κατάλληλα που θα σου δώσουν γνώσεις», λέει η Κατερίνα.

«Οσα βιβλία υπάρχουν είναι δυσνόητα»

Στα ΤΕΕ οι μαθητές αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα. Οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή, εργαστήρια, βιβλίων είναι μια τραγική πραγματικότητα. Τα βιβλία όμως που έχουν φτάσει στα ΤΕΕ, τα περισσότερα είναι δυσνόητα και αρκετά με λάθη!

«Τα προβλήματα ξεκινούν από την υλικοτεχνική υποδομή, εργαστήρια, βιβλία, άθλια κτίρια και φτάνουν ακόμα και σε συνθήκες υγιεινής. Θες να πας στις τουαλέτες και τις βρίσκεις ακολουθώντας με τη μύτη σου τη μυρωδιά», μας λέει ο Νίκος. Σε ό,τι αφορά τα βιβλία, τονίζει ότι ακόμα υπάρχουν ελλείψεις που πρόκειται να καλυφθούν μετά τις γιορτές: «Ελλείψεις υπάρχουν κυρίως στα εργαστηριακά βιβλία, ενώ τα γενικής παιδείας έφτασαν στα μέσα του Οκτώβρη. Στα εργαστηριακά μαθήματα τα βιβλία που διδασκόμαστε είναι αρκετά δυσνόητα. Μας το λένε και οι ίδιοι οι καθηγητές ότι αυτά τα βιβλία έχουν πρότυπο κάποια βιβλία από τα ΤΕΙ ή ΑΕΙ, όπως για παράδειγμα τα βιβλία των αυτοματισμών, των ηλεκτρικών μηχανών, των ηλεκτροτεχνικών εφαρμογών. Είναι τόσο δυσνόητα βιβλία, που ακόμα και οι ίδιοι οι καθηγητές δυσκολεύονται να τα καταλάβουν. Μέσα στα βιβλία υπάρχουν αρκετές λαθεμένες ασκήσεις, που τις βρίσκουμε εμείς όταν πάμε να τις λύσουμε».

Η Κατερίνα με τη σειρά της συμπληρώνει: «Το μεγαλύτερο μέρος των βιβλίων ήρθε στα τέλη του Οκτώβρη. Στον β` κύκλο όμως δεν έχουμε βιβλίο Φυσικής, η ύλη δεν έχει βγει και υπάρχει περίπτωση να μας ζητηθεί να εξεταστούμε σ' αυτό στις πανελλαδικές εξετάσεις. Τώρα στον Β` κύκλο στην ειδικότητα στα λογιστικά δεν έχουν βιβλία, αλλά διαβάζουν μέσα από σημειώσεις. Στη δική μου ειδικότητα, τη νοσηλευτική όλα τα βιβλία είναι παραϊατρικά και έχουν γραφτεί από καθηγητές των ΤΕΙ είτε των Πανεπιστημίων. Συγκεκριμένα η χειρουργική καρδιολογία, που κάνουμε, είναι ένα βιβλίο που έχουν πάρει κάποια αποσπάσματα και τα έχουν βάλει εκεί συνδέοντάς τα με τέτοιο τρόπο, ώστε σε πολλά σημεία να μη βγαίνει νόημα, δεν υπάρχει συνοχή και να είναι πολύ δύσκολο να τα κατανοήσουμε».

ΛΑΡΙΣΑ
Σωρεία παρατυπιών σε προσλήψεις εκπαιδευτικών

Την έντονη ανησυχία τους για την αρνητική λειτουργία του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ), σχετικά με τις παρατυπίες που έγιναν στις προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών, επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους τα εκλεγμένα μέλη της παράταξης ΕΣΑΚ - Δημοσιοϋπαλληλική Ενότητα Εκπαιδευτικών στο ΔΣ της ΕΛΜΕ Λάρισας, Γ. Μπαμπανίκος και Γ. Παζιάνας. Στην επιστολή τους, μεταξύ των άλλων, επισημαίνουν: «Δε στέγνωσε ακόμα το μελάνι στην υπογραφή της εκσυγχρονιστικής νομοθεσίας για τις προσλήψεις αναπληρωτών και γίναμε φέτος μάρτυρες καταστάσεων που ήταν άγνωστες για τον κλάδο μας.

Το κλίμα αδιαφάνειας που έφερε η κατάργηση της επετηρίδας έδωσε τη δυνατότητα στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας να προχωρήσει σε προσλήψεις με διαδικασίες που παραβιάζουν ακόμα και το νέο αρνητικό θεσμικό πλαίσιο. Τα κρούσματα παρατυπιών, υπερβάσεων και αυθαιρεσιών φέτος είναι αρκετά. Οσα καταγγέλθηκαν στην ΕΛΜΕ μετά από άμεσες παρεμβάσεις της λύθηκαν. Ομως, κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ότι ήταν μόνο αυτά, καθώς το δαιδαλώδες σύστημα προσλήψεων με τις ποσοστώσεις και τις παράλληλες επετηρίδες είναι αδύνατο να ελεγχθεί».

Και συνεχίζει: «Εκείνο, όμως, που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι ο τρόπος λειτουργίας του ΠΥΣΔΕ. Ενστάσεις που έχουν κατατεθεί στο ΠΥΣΔΕ και αφορούν παραβιάσεις επετηρίδας δεν εκδικάζονται, όπως ο νόμος προβλέπει μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ακόμη κι όταν γίνεται άρση της παραβίασης μετά από παρεμβάσεις της ΕΛΜΕ, αυτό δεν προκύπτει μετά από συνεδρίαση και απόφαση του ΠΥΣΔΕ για τις συγκεκριμένες ενστάσεις. Ο λόγος προφανής. Η διεύθυνση λύνει το θέμα χωρίς να υπάρχουν αποδεικτικά στοιχεία για τις προηγούμενες παραλείψεις ή παρατυπίες της.

Η τακτική που επιλέγεται, γνωστή και αποδοτική ως προς την αποτελεσματικότητά της:

α) Εξάντληση και υπέρβαση του χρονικού ορίου μέχρι να δημιουργηθούν τα τετελεσμένα, τα οποία δεν επιτρέπουν για λόγους παιδαγωγικούς τη μετακίνηση καθηγητών εκ των υστέρων.

β) Γραπτά διευκρινιστικά ερωτήματα στο ΥΠΕΠΘ με σκοπό να κερδηθεί χρόνος μέχρι να παγιωθεί μια κατάσταση».

Στη συνέχεια τα εκλεγμένα μέλη της ΕΣΑΚ - ΔΕΕ αναφέρουν ως χαρακτηριστικό παράδειγμα παράνομη πρόσληψη μιας γραφίστριας στο 2ο ΤΕΕ Λάρισας που προσλήφθηκε στις 10 Οκτώβρη και ενώ ήταν προτελευταία στην επετηρίδα βρέθηκε πρώτη, και η οποία απολύθηκε ύστερα από σωρεία ενστάσεων. Προσθέτουν, δε, ότι χρειάστηκε ένας μήνας για να συγκληθεί το ΠΥΣΔΕ από την υποβολή της τελευταίας ένστασης, για να δικαιώσει εκπαιδευτικό που κατήγγειλε την παρατυπία στην ΕΛΜΕ.

Καταλήγοντας καλούν τους δύο αιρετούς του κλάδου στο ΠΥΣΔΕ ν' αναλάβουν τις ευθύνες τους και «αφιερώνουν» το κείμενο της επιστολής στις ηγεσίες της ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ, που συνειδητά στήριξαν την κατάργηση της επετηρίδας. Στην ηγεσία της ΠΑΣΚ, επιπλέον, που ζήτησε στο ΔΣ της ΕΛΜΕ να συζητήσει ξανά στο ΠΥΣΔΕ το θέμα της παράνομης πρόσληψης για να «τακτοποιηθεί» η απολυθείσα.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Απεργούν στις 18 Δεκέμβρη

Σε 24ωρη απεργία με το γνωστό αφυδατωμένο από τα κύρια ζητήματα της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών πλαίσιο της πλειοψηφίας προχωρά τη Δευτέρα 18 Δεκέμβρη η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας. Η ΕΣΑΚ ΔΕΕ καλεί τους εκπαιδευτικούς να πρωτοστατήσουν για την επιτυχία της απεργίας και της συγκέντρωσης που θα γίνει την ίδια μέρα στις 11 το πρωί έξω από το υπουργείο Παιδείας, στέλνοντας έτσι μήνυμα αγώνα και στην κυβέρνηση και στις συνδικαλιστικές ηγεσίες, διεκδικώντας ενιαίο δημόσιο δωρεάν 12χρονο σχολείο για όλους, δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή, μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών και τα άλλα πάγια αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και να διαδηλώσουν ενάντια στα αντιασφαλιστικά και αντεργατικά μέτρα της κυβέρνησης.

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Νέοι ελιγμοί για τους αποφοίτους των ΤΕΕ

Την κατάργηση του προπαρασκευαστικού εξαμήνου και την εισαγωγή των αποφοίτων των ΤΕΕ σε ΑΕΙ και ΤΕΙ ανακοίνωσε από τις Σέρρες ο υπουργός Παιδείας

Οι μαθητές των ΤΕΕ μαζί με τους συμμαθητές τους από τα λύκεια διεκδικούν από κοινού το δικαίωμα στη μόρφωση και όχι μερεμέτια στις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση (Το στιγμιότυπο από τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις στην Αθήνα, το '98)
Οι μαθητές των ΤΕΕ μαζί με τους συμμαθητές τους από τα λύκεια διεκδικούν από κοινού το δικαίωμα στη μόρφωση και όχι μερεμέτια στις αντιδραστικές αλλαγές στην εκπαίδευση (Το στιγμιότυπο από τις μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις στην Αθήνα, το '98)
Την κατάργηση του προπαρασκευαστικού εξαμήνου για την εισαγωγή των αποφοίτων των ΤΕΕ στα ΤΕΙ, που ίσχυε μέχρι σήμερα, και ταυτόχρονα την καθιέρωση ενιαίου συστήματος για την πρόσβασή τους όχι μόνο στα ΤΕΙ αλλά και στα πανεπιστήμια, ανακοίνωσε χτες από τη Σύνοδο Προέδρων των ΤΕΙ στις Σέρρες ο υπουργός Παιδείας. Η σχετική ρύθμιση θα συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο- σκούπα που θα καταθέσει στη Βουλή την ερχόμενη βδομάδα το υπουργείο Παιδείας και θα ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στο εξεταστικό σύστημα.

Υπενθυμίζεται ότι, σύμφωνα με όσα ισχύουν σήμερα, οι απόφοιτοι του Β΄ κύκλου των ΤΕΕ εισάγονται στο εξάμηνο Ειδικό Πρόγραμμα Εκπαίδευσης και Προετοιμασίας (ΕΠΕΠ), που δε γινόταν στα ΤΕΙ όπως είχε αρχικά προβλεφτεί, αλλά ουσιαστικά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Φέτος, από τους 2.788 υποψηφίους που υπέβαλαν μηχανογραφικό δελτίο εισήχθησαν στο προπαρασκευαστικό εξάμηνο 2.722. Στόχος του προγράμματος, όπως περιγράφεται στη σχετική υπουργική απόφαση, είναι «να αποκτήσουν οι παρακολουθούντες αυτά υποψήφιοι σπουδαστές ΤΕΙ τις απαραίτητες συμπληρωματικές γνώσεις στα διδασκόμενα μαθήματα, επιπέδου μαθημάτων γενικής παιδείας Ενιαίου Λυκείου, ώστε να είναι σε θέση να φοιτήσουν απρόσκοπτα στο τμήμα ΤΕΙ της επιλογής τους», γεγονός που αποτελεί και έμμεση ομολογία ότι το επίπεδο σπουδών των ΤΕΕ είναι κατώτερο από αυτό του ενιαίου λυκείου.

Με δεδομένο αυτό, φαίνεται τουλάχιστον ύποπτη η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για εισαγωγή των αποφοίτων των ΤΕΕ και στα ΑΕΙ, τη στιγμή μάλιστα που αναπτύσσονται αγώνες στα ΤΕΕ, ενώ το υπουργείο Παιδείας εμφανίστηκε εκ των πραγμάτων με αδυναμίες στην πραγματοποίηση του προπαρασκευαστικού εξαμήνου.

Οπως είπε στη Σύνοδο Προέδρων των ΤΕΙ ο υπουργός Παιδείας, το 2001 οι απόφοιτοι του Β΄ κύκλου των ΤΕΕ, που επιθυμούν να εισαχθούν στα ΤΕΙ, θα εξεταστούν σε τρία μαθήματα, από τα οποία το ένα μπορεί να είναι μάθημα ειδικότητας. Από το 2002 θα υπάρξει ενιαίο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, για τους αποφοίτους του Β΄ κύκλου των ΤΕΕ. Με δεδομένο το χαρακτήρα των ΤΕΕ, το υπουργείο Παιδείας συνεχίζοντας την πολιτική εξώθησης των παιδιών εκτός λυκείου, επιχειρεί με τεχνάσματα να κάνει τα ΤΕΕ πιο ελκυστικά και να τα εμφανίσει την εναλλακτική λύση, που προβάλλεται ως καλύτερη από αυτή του λυκείου.

Στο πλαίσιο της χτεσινής Συνόδου Προέδρων των ΤΕΙ, ο υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε επίσης ότι μέσα στο Γενάρη θα είναι έτοιμο το νομοσχέδιο για την «ανωτατοποίηση» των ΤΕΙ, ενώ εξήγγειλε 600 θέσεις Επιστημονικού Προσωπικού, 200 θέσεις Ειδικού Τεχνικού Προσωπικού και 150 θέσεις Διοικητικού Προσωπικού μέσα στο 2001.

Μαθητές και γονείς μαζί

Οταν η κυβέρνηση, το υπουργείο Παιδείας και οι μηχανισμοί που διαθέτουν στην εκπαίδευση, δεν επιχειρούν με την παρουσία εισαγγελέων και αστυνομικών στα σχολεία να καθυποτάξουν το αγωνιστικό κίνημα των μαθητών, βρίσκουν άλλους τρόπους περισσότερο... διπλωματικούς. Κύρια επιδίωξη, να φέρουν σε αντιπαράθεση τους μαθητές και τους γονείς τους, ώστε να μην αμφισβητηθούν και από τους δύο τα αντιεκπαιδευτικά σχέδια της αντιδραστικής μεταρρύθμισης. Τυπικό δείγμα, αυτό που συνέβη στο 3ο Γυμνάσιο Ζωγράφου, όπου η γυμνασιάρχης υπαγόρευσε στους νεαρούς μαθητές της, υπεύθυνη δήλωση που έπρεπε να παραδώσουν στους γονείς τους, με το εξής περιεχόμενο: «Επειδή τελευταία παρατηρούνται φαινόμενα απομάκρυνσης των μαθητών από το σχολείο σε ώρες μαθημάτων, παρακαλούμε να δηλώσετε υπευθύνως αν συμφωνείτε ή διαφωνείτε με αυτή την τακτική, δηλαδή να συμμετέχει το παιδί σας σε πορείες ή αποχές».

Τέτοιες κινήσεις επιχειρώντας να εκμεταλλευτούν τη δεδομένη έγνοια των γονιών για τα παιδιά τους, σκοπεύουν στην άσκηση πίεσης στους μαθητές για να αποτραπούν οι όποιες αγωνιστικές διαθέσεις. Ειδικότερα δε όταν αυτό εφαρμόζεται σε νεαρούς μαθητές Γυμνασίου, είναι φανερό ότι στόχος είναι ο εκφοβισμός και η προσπάθεια δημιουργίας συνειδήσεων υποταγμένων και ανήμπορων.

Τέτοιες μέθοδοι, που όλο και πιο συχνά συνδυάζονται με αυταρχικές συμπεριφορές διευθυντών, χρειάζεται να συναντήσουν την καθολική αντίδραση όλων των εργαζομένων. Να γίνουν μπούμερανγκ για την ενίσχυση του κοινού μετώπου μαθητών και γονιών εργαζόμενων ενάντια στις αντιδραστικές αλλαγές που προωθούνται, αλλαγές που θέλουν την εκπαίδευση προσαρμοσμένη στα συμφέροντα και στις ανάγκες του κεφαλαίου για φτηνό εργατικό, απασχολήσιμο δυναμικό. Σε αυτό αποσκοπεί το σκληρό αντιπαιδαγωγικό εξεταστικό σύστημα, το σχολείο της αποσπασμένης και κατακερματισμένης γνώσης, η αύξηση των ταξικών φραγμών που οδηγεί στην εκδίωξη χιλιάδων μαθητών από τη βασική εκπαίδευση και στη στροφή προς την κατάρτιση και μάλιστα από μικρή ηλικία.

Γι' αυτό οι λαϊκές δυνάμεις, τα παιδιά τους και οι ίδιοι οι γονείς, έχουν πολλά να διεκδικήσουν από κοινού για να αλλάξει η σημερινή κατάσταση. Για να μπορέσει η μόρφωση να γίνει πραγματικά δικαίωμα και να παρέχεται σε ένα ενιαίο 12χρονο, σχολειό, δημόσιο και δωρεάν, κοινό για όλους, που θα προάγει τη γενική μόρφωση, θα προετοιμάζει το νέο άνθρωπο, για να βγει με εφόδια στη ζωή.


Δ.Κ.



Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ