Πέμπτη 30 Σεπτέμβρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Απολογούνται την Παρασκευή οι κατηγορούμενοι

Προθεσμία μέχρι αύριο Παρασκευή πήραν οι τρεις εμπλεκόμενοι στο τραγικό δυστύχημα στο «πέταλο» του Μαλιακού για να απολογηθούν στον εισαγγελέα Λαμίας. Κατηγορίες, αντιμετωπίζουν ο οδηγός της νταλίκας Αντ. Παρδαλάκης, η συνιδιοκτήτρια της νταλίκας Μ. Σαρτζετάκη και αντιπρόεδρος της εταιρίας «Τζαμοτεχνική», καθώς και ο οδηγός του λεωφορείου Δημ. Πεσλής.

Συγκεκριμένα, ο Αντ. Παρδαλάκης και η Μ. Σαρτζετάκη κατηγορούνται για: Ανθρωποκτονία εξ αμελείας κατά συρροή με ενδεχόμενο δόλο. Πρόκληση επικίνδυνων σωματικών βλαβών σε συνδυασμό με παραβιάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Ο οδηγός της νταλίκας κατηγορείται επιπλέον για τις εξής πλημμεληματικές πράξεις: Διατάραξη συγκοινωνιών. Μη ρύθμιση ταχύτητας. Υπέρβαση ορίου ταχύτητας. Υπέρβαρο φορτίο. Από την άλλη, ο Δημ. Πεσλής κατηγορείται για: Ελλειψη ταχογράφου και παραβίαση της χιλιομετρικής απόστασης. Και οι δύο αυτές κατηγορίες είναι πλημμελήματα.

Οι προανακριτικές καταθέσεις των τριών στην Τροχαία Αγ. Κωνσταντίνου ολοκληρώθηκαν το βράδυ της Τρίτης, ενώπιον της ανακρίτριας Λαμίας. Σύμφωνα με απόφαση θα κρατηθούν στο αστυνομικό τμήμα της πόλης μέχρι την απολογία τους. Επίσης, εκκρεμεί η αναζήτηση και η σύλληψη του ιδιοκτήτη της εταιρίας «Τζαμοτεχνική» και υπεύθυνου φόρτωσης της νταλίκας, Ευτ. Σαρτζετάκη, συζύγου της Μ. Σαρτζετάκη, αφού σύμφωνα με το Λιμενικό, το όχημα κατά τη φόρτωσή του στα Χανιά βρέθηκε υπέρβαρο κατά 4%.

Κατά τα άλλα, του τροχαίου επιλήφθηκε ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου Δημ. Λινός, ο οποίος και ζήτησε την επίσπευση της ανακριτικής διαδικασίας, καθώς και τον έλεγχο των προανακριτικών ερευνών που διεξήγαγε η Τροχαία. Παράλληλα, ειδικοί του ΚΤΕΟ, συνεχίζουν τις έρευνες για να δώσουν απαντήσεις σε ερωτήματα αναφορικά με την κατάσταση των οχημάτων. Παρέμβαση στην υπόθεση είχε και ο υπουργός Δικαιοσύνης, Αν. Παπαληγούρας, ο οποίος ζήτησε από τον Δημ. Λινό - κατά τη διάρκεια συνάντησης μαζί του - την ταχεία ολοκλήρωση της προδικασίας και την εισαγωγή της υπόθεσης στο ακροατήριο κατά απόλυτη προτεραιότητα.

Πάντως, όπως όλα δείχνουν, θα τιμωρηθούν όλοι, εκτός από τους εργολάβους και τις ελληνικές κυβερνήσεις της τελευταίας εικοσαετίας, που εν γνώσει τους άφησαν το δρόμο «καρμανιόλα»...

ΦΑΡΚΑΔΟΝΑ
Ιδού οι ένοχοι!

Τους κυβερνώντες - τωρινούς και προηγούμενους - κατηγορούν ως ηθικούς αυτουργούς του εγκλήματος, οι συγγενείς, οι φίλοι και οι συγχωριανοί των επτά αδικοχαμένων παιδιών

Eurokinissi

Χτες το πρωί, στο Ασπρονέρι, στον τόπο της θυσίας, όπου οι γονείς, τ' αδέλφια, άλλοι συγγενείς και φίλοι των επτά αδικοχαμένων μαθητών, τέλεσαν τρισάγιο, επαναλήφτηκαν όσα προχτές διαδραματίστηκαν στις κηδείες των παιδιών στο Ζάρκο, στη Φαρκαδόνα, στο Γροιζάνο και στο Διάσελο. Ακούστηκαν, ξανά, οι σπαρακτικές φωνές των μανάδων, το κλάμα των πατεράδων, οι ασυγκράτητοι λυγμοί των αδελφών. Ακούστηκαν, βέβαια, και λόγια συμπάθειας, συμπόνιας και παρηγοριάς.

Ομως, οι χαροκαμένοι, αν και νιώθουν ότι η Ελλάδα ολόκληρη έχει συγκλονιστεί και θρηνεί το χαμό των βλασταριών τους, ξέρουν πως το σταυρό του μαρτυρίου, στο δρόμο προς το Γολγοθά, θα τον σηκώσουν μόνοι τους. Και χρειάζονται μεγάλη δύναμη και πολύ κουράγιο, γιατί για το γονιό, που χάνει ένα παιδί σε ηλικία 15 χρονών, το πένθος, όσο κι αν είναι βαρύ, κρατάει μια ζωή. Σε τραγική κατάσταση βρίσκονται τα παιδιά που «είδαν» από κοντά το θάνατο να παίρνει φίλους και συγγενείς και χρειάζονται τη βοήθεια ψυχολόγων και άλλων ειδικών, για να μπορέσουν να ξαναπροσαρμοστούν ομαλά στη σχολική ζωή.

Αλλά, αν ο πόνος συνηθίζεται, το άδικο δεν αντέχεται κι ο εμπαιγμός δε συγχωρείται. Κι οι συγγενείς των θυμάτων λυγίζουν στη σκέψη πως τα παιδιά τους στάλθηκαν «πεσκέσι» στο χάροντα. Το καταλαβαίνεις αυτό βλέποντας την οργή στα μάτια τους κι ακούγοντας τα «κατηγορώ» τους.

Μια σιωπή που φωνάζει

Τρεις μέρες μετά την τραγωδία κι εκείνη η θλιβερή σιωπή των πρώτων στιγμών, όταν έφταναν «τα κακά μαντάτα», εξακολουθεί να πλανιέται πάνω από τη Φαρκαδόνα και τα τρία χωριά που θρηνούν τις απώλειες των παιδιών. Μια σιωπή, όμως, που «φωνάζει» πολλά. Οι κάτοικοι αρνούνται να μοιρολογήσουν στα αδηφάγα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και μιλούν μόνο για να καταγγείλουν.

«Οχι άλλο αίμα»! Αυτό απαίτησαν και χτες όσοι συγκεντρώθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος

Eurokinissi

«Οχι άλλο αίμα»! Αυτό απαίτησαν και χτες όσοι συγκεντρώθηκαν στο σημείο του δυστυχήματος
Κατηγορούν τους κυβερνώντες - τωρινούς και προηγούμενους - και τους άλλους αρμοδίους, ως ηθικούς αυτουργούς και συνεργούς του εγκλήματος, επειδή:

  • Δε φρόντισαν για την ασφαλή οδική μεταφορά των χιλιάδων μαθητών από τα Τρίκαλα στην Αθήνα.
  • Δεν προχώρησαν τα έργα διαμόρφωσης της Εθνικής Οδού - ιδιαίτερα στο φονικό «πέταλο» του Μαλιακού και στα Τέμπη - παρά τις επανειλημμένες υποσχέσεις και δεσμεύσεις τους.

Είναι οργισμένοι όταν ακούν κυβερνητικούς και άλλους υπεύθυνους να δηλώνουν «αθώοι τους αίματος», επιχειρώντας να φορτώσουν όλες τις ευθύνες στις πλάτες ενός νταλικέρη ή να τις διαχύσουν στο «κοινωνικό σύνολο». Κι αγανακτούν όταν τους βλέπουν να προσποιούνται τους συμπονούντες, για να μην υποστούν το πολιτικό κόστος για την εγκληματική αδιαφορία και προκλητική αδράνειά τους...


Eurokinissi

ΤΕΜΠΗ
Υποσχέσεις και εξαγγελίες έμειναν στα χαρτιά

Ενάμιση χρόνο μετά το θάνατο των 21 μαθητών στην Κοιλάδα του Θανάτου - και παρά τις δεσμεύσεις των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ - δεν ξεκίνησαν τα έργα ούτε για το νέο λεωφορειόδρομο, ούτε για την οδική ασφάλεια στο υπάρχον τμήμα της Εθνικής Οδού, που εξακολουθεί να λειτουργεί σαν «καρμανιόλα»

Οσες υποσχέσεις για έργα ακούστηκαν μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, επαναλαμβάνονται τώρα. Τίποτα από αυτά δεν έγινε. Μόνο η μνήμη των 21 αδικοχαμένων μαθητών

ICON

Οσες υποσχέσεις για έργα ακούστηκαν μετά το δυστύχημα στα Τέμπη, επαναλαμβάνονται τώρα. Τίποτα από αυτά δεν έγινε. Μόνο η μνήμη των 21 αδικοχαμένων μαθητών
Αν θέλει κάποιος να «ζυγίσει» τη βαρύτητα των κυβερνητικών υποσχέσεων για έργα και άλλα μέτρα, που ακούστηκαν, αυτές τις μέρες, μ' αφορμή το φονικό στο Ασπρονέρι, δεν έχει παρά να δει τι έγιναν οι ανάλογες υποσχέσεις μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, που είχε αποτέλεσμα το θάνατο 21 μαθητών από το Νομό Ημαθίας και τον τραυματισμό πολλών άλλων.

Πέρασε, λοιπόν, από τότε ενάμισης, σχεδόν, χρόνος κι ακόμα δεν ξεκίνησε κανένα έργο για τη βελτίωση της κατάστασης σ' αυτό το κομμάτι της Εθνικής Οδού Αθήνας - Θεσσαλονίκης, το οποίο μαζί με το φονικό «πέταλο» του Μαλιακού αποτελούν τα δυο πιο επικίνδυνα σημεία της, ενώ ούτε η υπόθεση της δικαστικής διερεύνησης και της τιμωρίας των ενόχων και των υπευθύνων προχώρησε.

Ως γνωστόν, για την περιοχή των Τεμπών προβλέπεται η κατασκευή ενός νέου λεωφορειόδρομου, μήκους 25 χιλιομέτρων, από τον Ευαγγελισμό μέχρι τη Σκοτίνα, ενώ θα γίνουν δίδυμες σήραγγες μήκους 11 χιλιομέτρων και δίδυμες κοιλαδογέφυρες μήκους 1,5 χλμ. Προβλέπεται, επίσης, η διατήρηση του υφιστάμενου τμήματος της Εθνικής Οδού, που διέρχεται από την Κοιλάδα, και η βελτίωσή του, ώστε να καταστεί δρόμος ιδιαίτερης περιβαλλοντικής σημασίας.

Κι ενώ οι μελέτες των έργων είναι έτοιμες από το 2002, η έναρξη της κατασκευής τους καθυστερεί απαράδεκτα και εγκληματικά, επειδή οι κυβερνήσεις - πρώτα του ΠΑΣΟΚ και στη συνέχεια της ΝΔ - επέλεξαν να εκτελεστούν κι αυτά τα έργα με τη γνωστή μέθοδο της σύμβασης - παραχώρησης (αυτοχρηματοδότηση). Μια μέθοδος που, εκτός των άλλων, συνεπάγεται μεγάλες καθυστερήσεις, καθότι είναι μεγάλα τα συμφέροντα που «διαγκωνίζονται» για να πάρουν τα έργα και, φυσικά, μεγάλες οι «κονόμες» των εργολάβων και όσων τα διαχειριστούν.

Αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών, οι τότε κυβερνώντες δεσμεύονταν για γρήγορη έναρξη και προγραμματισμένη ολοκλήρωση των έργων.

Στις 30 Οκτώβρη 2003, η τότε υπουργός Περιβάλλοντος - Χωροταξίας και Δημοσίων Εργων, Βάσω Παπανδρέου, δήλωνε από τη Λάρισα ότι:

  • Είχαν, ήδη, προεπιλεγεί 4 επιχειρησιακοί όμιλοι που θα μετείχαν στο διαγωνισμό για την ανάληψη των έργων.
  • Μέχρι τον Ιούλη του 2004 θα είχε ανακηρυχτεί ο ανάδοχος, θα υπογραφόταν η σύμβαση και θα είχε κυρωθεί στη Βουλή.
  • Σε 48 μήνες από την έναρξη της σύμβασης παραχώρησης τα έργα θα περαιωθούν.
  • Για τη βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας στην υπάρχουσα οδό, που διασχίζει τα Τέμπη, καθορίστηκε αποκλειστική προθεσμία τευχών δημοπράτησης 7 μηνών.

Εκτοτε πέρασε κοντά ένας χρόνος και ουδέν από εκείνα για τα οποία η υπουργός του ΠΑΣΟΚ είχε δεσμευτεί υλοποιείται.

Ετσι, τη σκυτάλη των υποσχέσεων και των δεσμεύσεων ανέλαβε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ της κυβέρνησης της ΝΔ, Γ. Σουφλιάς, ο οποίος δήλωνε - κι αυτός από τη Λάρισα - στις 14 Ιούνη του 2004, ότι:

  • Η νέα κυβέρνηση θα επιταχύνει τις διαδικασίες, ώστε μέχρι το 2004 να έχει αναδειχτεί ο ανάδοχος του έργου.
  • Οι εργασίες κατασκευής θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2005 και θα ολοκληρωθούν σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Πέρασαν από τότε κοντά στους 5 μήνες κι ακόμα δεν ξεκίνησε τίποτα στα Τέμπη.

Ουδείς τιμωρήθηκε

Αλλά, δεν είναι μόνο ότι τα έργα δεν ξεκινούν, είναι και ότι κανείς δεν έχει τιμωρηθεί για εκείνο το έγκλημα. Βεβαίως, δεν τιμωρήθηκαν οι ηθικοί αυτουργοί - αρμόδιοι της κυβέρνησης και άλλων υπηρεσιών - διότι αυτοί, ως είθισται εν Ελλάδι, δεν ήταν κατηγορούμενοι! Για το μακελειό στα Τέμπη κατηγορούνται ο οδηγός της νταλίκας, οι δύο συνιδιοκτήτες της, εκ των οποίων ο ένας ήταν και ο υπεύθυνος φόρτωσης του φορτηγού με τις πλάκες ξυλείας, ο γενικός διευθυντής της εταιρίας, εκ μέρους της οποίας είχε φορτωθεί το εμπόρευμα από το εργοστάσιό της στον Προβατώνα Εβρου, ο διευθυντής του εργοστασίου κι ένα ακόμα στέλεχος της επιχείρησης.

Ο μόνος που κρατήθηκε ήταν ο 43χρονος οδηγός της νταλίκας Δημήτρης Ντόλας, ο οποίος έμεινε στις φυλακές Ιωαννίνων για 14 μήνες κι αφέθηκε ελεύθερος αφού κατέβαλε πρόστιμο 30.000 ευρώ, με τον όρο να εμφανίζεται κάθε 1η και 15η του μήνα στο Αστυνομικό Τμήμα Σερρών, ενώ του απαγορεύεται η έξοδος από την Ελλάδα...


Π. Ρ.

Θανατηφόρα πρωτιά

Την πρώτη θέση στην Ευρώπη κατέχει η Ελλάδα σε θανάτους παιδιών κάτω των 18 ετών, από τροχαία δυστυχήματα, καθώς σκοτώνονται περίπου 40 παιδιά το μήνα, διότι δε φορούν ζώνη στο αυτοκίνητο ή δεν κάθονται σε ειδικά καθίσματα ή εξαιτίας δυστυχημάτων με ποδήλατα και μηχανάκια.

Σύμφωνα με έρευνα του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη, για παιδιά ηλικίας 1 έως 14 χρόνων, η χώρα μας είναι 5η στην κατάταξη σε θανάτους παιδιών από τροχαία δυστυχήματα. Τα τροχαία, εξάλλου, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, είναι η κυριότερη αιτία θανάτου στην Ελλάδα.

ΕΡΓΑΤΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΡΙΣΑΣ
Ο λαός να επιβάλει την κατασκευή δρόμου

Είναι ανάγκη ο ελληνικός λαός να ξεσηκωθεί κόντρα στην εγκληματική αδιαφορία και να επιβάλει την κατασκευή του εθνικού δρόμου, στο Μαλιακό, που τον ταλανίζει για πάνω από 30 χρόνια, τονίζει σε ανακοίνωσή του το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Λάρισας. Αυτή είναι η λύση «αντί να περιμένει το επόμενο έγκλημα των κυβερνήσεων της χώρας μας και τα μεγάλα λόγια για έργα που "θα" γίνουν», σημειώνει.

Το ΕΚ Λάρισας στην ανακοίνωσή του εκφράζει «τα συλλυπητήριά του στις οικογένειες των παιδιών από τη Φαρκαδόνα που έχασαν τη ζωή τους στο έγκλημα διαρκείας, που αυτή τη φορά έμελλε να είναι στο Μαλιακό Κόλπο». Δε μένει σε αυτό και προσθέτει: «Επιτέλους, δεν μπορεί να ξοδεύονται αμύθητα ποσά για τη στέγη του Καλατράβα, για τα "Ζέπελιν" και για της Γιάννας τις φιέστες και ο ελληνικός λαός να κομματιάζεται καθημερινά στους ανύπαρκτους δρόμους της χώρας μας».

Η ανακοίνωση καταλήγει υπογραμμίζοντας πως «φτάνουν πια τα "κροκοδείλια δάκρυα" των κυβερνήσεων - πρώην και νυν - φτάνει πια η κοροϊδία. Οι υπεύθυνοι αυτής της τραγωδίας πρέπει να πληρώσουν πολιτικά για την εγκληματική αδιαφορία που την πληρώνουν τα παιδιά του ελληνικού λαού».

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
«Ανθρώπινες ζωές θυσία για το κέρδος»

Με μια μαχητική διαδήλωση οι μαθητές της Θεσσαλονίκης τίμησαν χτες τη μνήμη των δολοφονημένων στο «πέταλο» του Μαλιακού συμμαθητών τους

Από τη χτεσινή μαθητική κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη ενάντια σε αυτούς που βάζουν το κέρδος πάνω από τις ανθρώπινες ζωές
Από τη χτεσινή μαθητική κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη ενάντια σε αυτούς που βάζουν το κέρδος πάνω από τις ανθρώπινες ζωές
«Χάθηκαν άδικα για να βγάζουν κάποιοι χρήματα». «Θυσιάζουν ανθρώπινες ζωές για το κέρδος». «Νιώθουμε αγανάκτηση για τους υπεύθυνους, να παρθούν άμεσα μέτρα». Είναι μερικές μόνο φράσεις από εκείνες που ακούστηκαν χτες από τα χείλη των δεκαεφτάχρονων μαθητών της Θεσσαλονίκης που συγκεντρώθηκαν στο Αγαλμα Βενιζέλου για να διαδηλώσουν την οργή τους για το έγκλημα στο «πέταλο» του Μαλιακού. Φράσεις που δείχνουν ότι εκείνο που προσπαθεί απελπισμένα να κρύψει η κυβέρνηση, τις τεράστιες πολιτικές ευθύνες για το δυστύχημα, αποτελεί κοινό μυστικό για την πλειοψηφία όχι μόνο των μαθητών, αλλά και όλων εκείνων που ξέρουν καλά πως το αίμα στην άσφαλτο κρύβει από πίσω του τη δίψα κάποιων να κερδίζουν με τις ευλογίες της τωρινής και της προηγούμενης κυβέρνησης.

Με πρωτοβουλία γυμνασίων και λυκείων από τη Σταυρούπολη, τις Συκεές και τη Νεάπολη, οι μαθητές της Θεσσαλονίκης τίμησαν χτες τη μνήμη των αδικοχαμένων συμμαθητών τους με τον καλύτερο τρόπο. Τη μέρα της πανελλήνιας πένθιμης αργίας πραγματοποίησαν διαδήλωση στο κέντρο της πόλης και απαίτησαν να φτιαχτεί άμεσα το σημείο - καρμανιόλα, αλλά και κάθε άλλος δρόμος που μπορεί να στερήσει στο μέλλον τις ζωές ανθρώπων. Το πανό στην κεφαλή της πορείας, που ακολούθησε, θύμιζε τη δολοφονία των Τεμπών και έβαζε αμείλικτο το ερώτημα: «Τότε 21, τώρα 7, στο μέλλον; Κέρδος τελικά ή ανθρώπινες ζωές;».

Οι μαθητές, κρατώντας μαύρες σημαίες στα χέρια, κατευθύνθηκαν με πορεία στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, όπου πραγματοποίησαν καθιστική διαμαρτυρία για μισή περίπου ώρα. Αντιπροσωπεία των μαθητών συναντήθηκε με στελέχη του υπουργείου και κατέθεσαν τα αιτήματά τους, ενώ ομόφωνη ήταν η απόφαση να συνεχιστούν οι κινητοποιήσεις με αποχή από τα μαθήματα τις τελευταίες ώρες της πρωινής βάρδιας την επόμενη Τετάρτη 6 Οκτώβρη και συγκέντρωση στις 12 το μεσημέρι στο Αγαλμα Βενιζέλου. Για το σκοπό αυτό, οι μαθητές των σχολείων Σταυρούπολης, Νεάπολης και Συκεών καλούν τους αντιπροσώπους όλων των σχολείων της Θεσσαλονίκης το Σάββατο, στις 5 το απόγευμα στο ΕΚΘ προκειμένου να συντονίσουν τη δράση τους.

ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΒΙΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Η θλίψη και η οργή να γίνουν πάλη

Θλίψη, οργή, αλλά και αγανάκτηση για την ασκούμενη πολιτική εκφράζει η Ομοσπονδία Βιοτεχνικών Σωματείων Αθήνας (ΟΒΣΑ) μαζί με τα συλλυπητήριά της στις οικογένειες των αδικοχαμένων παιδιών στον Μαλιακό.

Η ΟΒΣΑ επισημαίνει ότι «τα δημόσια έργα γίνονται όχι με γνώμονα τις ανάγκες και την ασφάλεια των λαϊκών στρωμάτων, αλλά τα κέρδη των μεγάλων κατασκευαστικών εταιριών», ενώ «η προκλητική αδιαφορία των κυβερνώντων για την άσχημη κατάσταση των Εθνικών Οδών συντελεί σε αλλεπάλληλα εγκλήματα».

«Είναι νωπή στη μνήμη μας - προσθέτει η Ομοσπονδία - η τραγωδία των Τεμπών με θύματα και πάλι μαθητές, όπως και τα αμέτρητα θύματα της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας. Δεκάδες είναι τα δυστυχήματα στην Εθνική Οδό Κορίνθου - Πατρών. Η θλίψη και η οργή για τον άδικο χαμό των παιδιών ας γίνει οργανωμένη λαϊκή διεκδίκηση από την πολιτεία στο δικαίωμα για δρόμους σύγχρονους που θα παρέχουν ασφάλεια σε όσους ταξιδεύουν, χωρίς αυτοχρηματοδότηση και διόδια».

ΚΙΛΚΙΣ
Αδιαφορία για το «σημείο του θανάτου»

Ενα από τα φονικά σημεία του οδικού δικτύου της χώρας αποτελεί η νότια είσοδος της πόλης του Κιλκίς, όπου υπάρχει κακοτεχνία (ανάποδη κλίση), αλλά και απαγορευτική αναστροφή που δεν τηρείται. Πάνω από 20 άνθρωποι, στην πλειοψηφία τους νέοι, έχουν χάσει τη ζωή τους στο σημείο - λαιμητόμο (δύο νέοι από την Πλαγιά Κιλκίς ήταν τα τελευταία θύματα πριν λίγες μέρες). Στον ίδιο δρόμο και σε μήκος ενός χιλιομέτρου υπάρχουν άλλα δύο εξίσου επικίνδυνα σημεία, που χρόνια περιμένουν να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές διατομής για να σταματήσουν οι ανθρωποθυσίες, χωρίς όμως να γίνεται τίποτα.

Αρμόδια υπηρεσία για τη διορθωτική παρέμβαση στο οδικό δίκτυο της περιοχής είναι η ΔΕΣΕ, που ανήκει στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και που επιτέλους μετά τα αλλεπάλληλα τραγικά δυστυχήματα που συνέβησαν, συνέταξε έγγραφο, ζητώντας να εγκρίνει το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας μελέτη προϋπολογισμού 71.000 ευρώ. Χρηματοδότηση όμως που ποτέ δεν εγκρίθηκε κι έτσι το «σημείο θανάτου», όπως το ονομάζει ο τοπικός Τύπος, συνεχίζει να στήνει τις παγίδες θανάτου.

Ολοι οι δρόμοι καρμανιόλα

Το 64,5% των τραυματικών περιστατικών είναι από τροχαία ατυχήματα, σύμφωνα με έρευνα στο Νοσοκομείο Κορίνθου

Τη μετατροπή της Εθνικής Οδού Αθηνών - Κορίνθου σε καρμανιόλα επιβεβαιώνει μελέτη που έγινε στο Νοσοκομείο Κορίνθου, που θα παρουσιαστεί στο 14ο Συνέδριο της Ελληνικής Ακτινολογικής Εταιρείας, που γίνεται αυτές τις μέρες σε κεντρικό ξενοδοχείο της πρωτεύουσας.

Υστερα από μελέτη των τραυματικών περιστατικών στο ακτινολογικό εργαστήριο του Νοσοκομείου της Κορίνθου διαπιστώθηκε ότι το 64,4% προέρχονται από τροχαία ατυχήματα με αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα, ποδήλατα και αγροτικά οχήματα. Αν και δεν αναφέρεται ο τόπος προέλευσης των ατυχημάτων, εντούτοις είναι γνωστό ότι πολλά απ' αυτά συμβαίνουν στην Εθνική Οδό. Το υπόλοιπο 35,6% των τραυματικών περιστατικών οφείλονται σε λοιπά ατυχήματα (πτώσεις, εργασιακά και αγροτικά ατυχήματα, αθλητισμός, αυτοτραυματισμοί, ξυλοδαρμοί, επήρεια τοξικών ουσιών κλπ.).

Η περίοδος καταγραφής των περιστατικών ήταν το καλοκαίρι του 2002, στη διάρκεια του οποίου καταγράφηκαν 289 τραυματικά περιστατικά, απ' τους οποίους οι 186 ήταν από τροχαία ατυχήματα και οι 103 από λοιπά ατυχήματα. Η ηλικία τους κυμαινόταν από τρεις μήνες μέχρι 95 ετών, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας ήταν 41,4 χρόνια.

Οι τραυματισμοί είναι συχνότεροι σε άνδρες (188 ή 65,1% άνδρες και 101 ή 34,9% γυναίκες) και είναι συχνότεροι με μοτοποδήλατα. Σε ποσοστό άνω του 50% οι επιβαίνοντες τραυματίζονται. (Στον Πίνακα που δημοσιεύουμε φαίνεται ο αριθμός των τραυματιών και τα σημεία τραυματισμών).

Οι οδηγοί τραυματίζονται συχνότερα από τους συνεπιβάτες. Ενα ακόμα αρνητικό στοιχείο που κατέγραψε η έρευνα ήταν η σπάνια χρήση της ζώνης ασφαλείας και του κράνους. Ανδρες και γυναίκες δε χρησιμοποιούσαν ζώνη ασφαλείας σε ποσοστό 80% και κράνος σε ποσοστό 72,1%.

Τροχαίο με νταλίκα στην Αργολίδα

Πολλά είναι τα σημεία-καρμανιόλα στο οδικό δίκτυο της Πελοποννήσου

Πολλά είναι τα σημεία-καρμανιόλα και στο οδικό δίκτυο Αθηνών-Πατρών

ICON

Πολλά είναι τα σημεία-καρμανιόλα και στο οδικό δίκτυο Αθηνών-Πατρών
Νταλίκα, φορτωμένη βαρέλια με μούστο, ντελαπάρισε προχτές το απόγευμα στο χωριό Φίχτια στην Αργολίδα, στην παλαιά Εθνική οδό Αργους-Κορίνθου, η οποία είναι ιδιαιτέρως στενή, και έπεσε πάνω σε μάντρα, με αποτέλεσμα να τραυματιστεί ελαφρά μόνο ο οδηγός. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις της Τροχαίας, το ατύχημα έγινε εξαιτίας της μετατόπισης φορτίου με αποτέλεσμα ο οδηγός να χάσει τον έλεγχο της νταλίκας και αφού ντελαπάρισε, να προσκρούσει στη μάντρα.

Αυτό το ατύχημα είναι ένα από τα πολλά που συμβαίνουν καθημερινά στην περιοχή της Πελοποννήσου, εξαιτίας κυρίως της κακής ποιότητας του οδοστρώματος (λακκούβες κι εξογκώματα ξεφυτρώνουν καταμεσής σαν μανιτάρια), της ολισθηρότητάς του, αφού σε αρκετές περιπτώσεις οι πίστες πατινάζ ωχριούν.

Οι κακοτεχνίες των εργολάβων περισσεύουν ενώ οι προστατευτικές νησίδες απουσιάζουν παντελώς, αν εξαιρέσει κανείς τον Εθνικό δρόμο Τρίπολης-Κορίνθου (80 χιλιόμετρα), την Περιμετρική της Πάτρας (15 χιλιόμετρα) και λίγα χιλιόμετρα στην Εθνική οδό Κορίνθου-Πατρών. Ειδικά, η τελευταία επιβαρύνεται με πλήθος τροχαίων ατυχημάτων, πολλά εκ των οποίων είναι θανατηφόρα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο συγκεκριμένος δρόμος κατά μήκος του είναι σπαρμένος με αμέτρητα προσκυνητήρια. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει χαρακτηριστεί δρόμος-καρμανιόλα καθώς είναι πάμπολλα τα επικίνδυνα σημεία (Παναγοπούλα, Αίγιο, Ακράτα, Ξυλόκαστρο, κ.α.) που οι οδηγοί χάνουν τον έλεγχο με μοιραία πολλές φορές αποτελέσματα.

Ο δρόμος Τρίπολης-Καλαμάτας καρκινοβατεί εδώ και δεκαετίες κι ένα μικρό τμήμα του που παραδόθηκε στην κυκλοφορία λίγο πριν τις εθνικές εκλογές του 2000 άντεξε με το ...ζόρι ένα χρόνο καθώς υπέστη ολοκληρωτική καθίζηση. Ολόκληρος λόφος είχε πέσει στο δρόμο, η άσφαλτος είχε τσαλακωθεί και ανασηκωθεί σε μεγάλο μήκος, ενώ τα ρήγματα και οι καθιζήσεις συμπλήρωναν την καταστροφική εικόνα.

Στη συνέχεια ...σειρά πήρε η Εθνική οδός Κορίνθου-Τρίπολης, στο ύψος του κόμβου της Στέρνας, που έπαθε καθίζηση και χρειάστηκαν περισσότερο από δύο χρόνια να αποκατασταθεί. Οι φονικές στροφές στο δρόμο προς τη Μεγαλόπολη παραμένουν και ο Εθνικός δρόμος Πατρών-Πύργου χωρίς νησίδα θερίζει συνεχώς ανθρώπινες ζωές.

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στο οδικό δίκτυο της Αχαΐας έχουν χαθεί τη χρονιά που διανύουμε μετά από τροχαία δυστυχήματα 30 άτομα, ενώ 14 τραυματίστηκαν πολύ σοβαρά και 175 πιο ελαφριά. Κι ο κατάλογος των νεκρών συνεχίζεται από την προκλητική αδιαφορία των κυβερνώντων, που υπόσχονται την αναβάθμιση του οδικού δικτύου μέσω των «αυτοχρηματοδοτούμενων» μεγάλων έργων, με τα οποία οι μεγαλοεργολάβοι θα αποκομίσουν διπλά κέρδη και από την κατασκευή και από την εκμετάλλευση, ενώ ο λαός θα πληρώνει πανάκριβα διόδια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ