Τρίτη 13 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ξεκινά τις νέες αναδιαρθρώσεις από τους εκπαιδευτικούς

Η κυβέρνηση ξεκινά τις νέες αναδιαρθρώσεις στην Παιδεία με πολυνομοσχέδιο για την πλήρη διάλυση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών

Πολυνομοσχέδιο, για την πλήρη ανατροπή των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, την «προετοιμασία» τους για το νέο σχολείο της αγοράς και τη μεγαλύτερη αποσύνδεση πτυχίου - επαγγέλματος, ανακοινώνει σήμερα το υπουργείο Παιδείας. Το πολυνομοσχέδιο θα παρουσιαστεί στο υπουργικό συμβούλιο, στις 12 το μεσημέρι και, στη συνέχεια, θα κατατεθεί στη Βουλή. Σύμφωνα με ανεπίσημο έγγραφο του υπουργείου, το πολυνομοσχέδιο έχει τίτλο «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού και άλλες διατάξεις» και «συνιστά την πρώτη νομοθετική ρύθμιση που θεμελιώνει το νέο σχολείο».

Η κυβέρνηση στο σχέδιο για το «νέο» σχολείο, που είχε καταθέσει για «διαβούλευση», περιέγραφε ότι η πρόσληψη του εκπαιδευτικού θα γίνεται σε τοπικό επίπεδο. Πρόκειται για αλλαγή που έχει άμεση σχέση με το σχέδιο «Καλλικράτης», για τη νέα διοικητική δομή της χώρας, και συνδέεται με την εφαρμογή του σχολείου της «αγοράς». Τελικός στόχος είναι η χρηματοδότηση των σχολείων απ' τους «τοπικούς φορείς» και τις επιχειρήσεις, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν σχολεία πολλών ταχυτήτων με διαφοροποιημένα προγράμματα.

Στο πολυνομοσχέδιο θεσμοθετούνται πολλές από τις αλλαγές που είχε περιγράψει η κυβέρνηση το προηγούμενο διάστημα και δίνουν το τελικό χτύπημα στις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Η ωρομισθία, πρακτικά, διευρύνεται και αποσυνδέεται ακόμα περισσότερο το πτυχίο απ' το επάγγελμα, αφού μπαίνουν μια σειρά νέα εμπόδια στο δρόμο της μονιμοποίησης, με σκοπό την κατάργησή της.

Ο εκπαιδευτικός, αφού ολοκληρώνει τις σπουδές του, θα καλείται να αποκτήσει Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης. Η νέα διαδρομή που μπορεί(!) να οδηγήσει στη μονιμοποίηση είναι η εξής: Πτυχίο - Πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Κατάρτισης - εξετάσεις στον ΑΣΕΠ - δύο χρόνια δοκιμασίας ως «δόκιμος εκπαιδευτικός»! Μετά απ' όλα αυτά η μονιμοποίηση δεν είναι σίγουρη, αφού μετά ακολουθεί αξιολόγησή του, που ενδέχεται να καταλήξει και σε μετάταξή του σε άλλη υπηρεσία του υπουργείου. Να σημειώσουμε ότι η αξιολόγηση δε θα «περιορίζεται» στον εκπαιδευτικό, αλλά θα γίνεται και στο εκπαιδευτικό έργο και στη σχολική μονάδα με κριτήρια «αγοράς».

Υποκρισία για τα κολέγια

Το πολυνομοσχέδιο περιέχει τέσσερα νομοσχέδια, όπου η κυβέρνηση προωθεί και άλλες πλευρές των αναδιαρθρώσεων στην Παιδεία. Το υπουργείο Παιδείας, αφού ενσωμάτωσε την οδηγία 36/05 (με ΠΔ που ήδη έχει εγκριθεί απ' το Συμβούλιο της Επικρατείας) που νομιμοποιεί τα κολέγια ως ιδιωτικά πανεπιστήμια, προχωρά και στην αδειοδότησή τους. Στο νομοσχέδιο θα περιγράφεται το θεσμικό πλαίσιο για την πιστοποίησή τους. Πρόκειται για τη μέγιστη υποκρισία, αφού η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, επικαλούμενη προχειρότητα και νεποτισμό στις αδειοδοτήσεις, είχε αφαιρέσει προσωρινά τις άδειες σε δεκάδες κολέγια που είχε χορηγήσει η προηγούμενη κυβέρνηση της ΝΔ. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ισχυριζόταν ότι θα παραχωρήσει τις άδειες μετά από αυστηρούς επανελέγχους στα κολέγια, τώρα ωστόσο δηλώνει έτοιμη, με συνοπτικές διαδικασίες, να δώσει κανονικά τις άδειες στους εμπόρους της γνώσης, νομοθετώντας παράλληλα την αναγνώρισή τους ως ιδιωτικά πανεπιστήμια που λειτουργούν εντός Ελλάδας!

Επίσης, προχωρά σε «επείγουσες βελτιωτικές παρεμβάσεις στη λειτουργία της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης», ώστε να εφαρμοστεί πλήρως η ισχύουσα αντιεκπαιδευτική νομοθεσία και να προετοιμαστεί το έδαφος για τις αναδιαρθρώσεις που ετοιμάζονται με το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων. Τέλος, το πολυνομοσχέδιο θα αφορά και αλλαγές στα εκκλησιαστικά λύκεια, με ρυθμίσεις για συγχωνεύσεις.

Μάθημα σε συνθήκες της δεκαετίας του '70!

Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή σχετικά με τις πιέσεις που ασκούνται για να λειτουργήσουν όλα τα σχολεία της χώρας από το Σεπτέμβρη με τμήματα των 30 μαθητών

Επίκαιρη Ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του ΚΚΕ, Γιάννης Πρωτούλης, σχετικά με τις πιέσεις που δέχονται τα σχολεία της χώρας να λειτουργήσουν από την ερχόμενη σχολική χρονιά με τμήματα των 30 μαθητών. Στο κείμενο της Επίκαιρης Ερώτησης ο βουλευτής επισημαίνει:

«Σε αναστάτωση βρίσκονται αυτές τις ημέρες όλα τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί της χώρας σχετικά με την απόφαση του υπουργείου Παιδείας να επιβάλει από την επόμενη σχολική χρονιά όλα τα τμήματα ανεξαρτήτως να λειτουργήσουν με 30 μαθητές.

Η εξέλιξη αυτή συνδέεται και με δημοσιεύματα περί μεγάλης αναλογίας μαθητών - εκπαιδευτικών στο Λύκειο από τον ΟΟΣΑ, που αποκρύπτουν τόσο το μεγάλο αριθμό ειδικοτήτων, όσο και τη γεωγραφία της χώρας (νησιά, παραμεθόριες περιοχές κλπ.).

Η κατεύθυνση αυτή σχετίζεται με την περικοπή κατά 12% των πιστώσεων του προϋπολογισμού στο υπουργείο Παιδείας, δηλαδή 900 εκατομμύρια ευρώ σε σχέση με το 2009, αλλά και με το Πρόγραμμα Σταθερότητας όπου ρητά αναφέρεται η σημαντική μείωση των προσλήψεων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Οι επιπτώσεις αυτών των μέτρων θα είναι τραγικές και στην παιδαγωγική διαδικασία, καθώς ένας εκπαιδευτικός θα κληθεί να διδάξει σε τριαντάρια τμήματα όπως ίσχυε στις αρχές της δεκαετίας του '70, αδυνατώντας να σταθεί δίπλα στο παιδί, να αντιμετωπίσει τα μαθησιακά και ψυχολογικά του προβλήματα. Επιπλέον το αποτέλεσμα αυτών των μέτρων θα είναι να συνενωθούν τμήματα, να συγχωνευτούν και να καταργηθούν σχολεία, να εξαφανιστούν τμήματα ένταξης κ.ά. Ιδιαίτερα οδυνηρές θα είναι οι συνέπειες σε νησιά και παραμεθόριες περιοχές, καθώς αντικειμενικά δε θα μπορούν να συγκροτήσουν τμήματα, με αποτέλεσμα να κλείνουν σχολεία και τμήματα, να μετακινούνται μαθητές σε άλλες περιοχές».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ ρωτά την υπουργό Παιδείας:

  • Αν προτίθεται να σταματήσει την ενεργοποίηση της απόφασης που επιβάλλει τα 30άρια τμήματα.
  • Αν προτίθεται υλοποιήσει αιτήματα που ανταποκρίνονται στις σύγχρονες λαϊκές μορφωτικές ανάγκες όπως 15 μαθητές στα τμήματα νηπίων, προνηπίων και στις Α' και Β' Δημοτικού, αναλογία 1 προς 20 στις τάξεις των άλλων βαθμίδων, στις κατευθύνσεις και στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ 10 μαθητές στην τάξη και στο εργαστήριο αντίστοιχα.
  • Αν είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης να καλύψει τα κενά, που χρόνια τώρα είναι μόνιμα και διευρύνονται, με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΣΥΣΚΕΨΗ ΤΗΣ ΔΗΠΑΚ
Ανταλλαγή εμπειρίας και συντονισμός δράσης

Πανεπιστημιακοί, εκπαιδευτικοί ΤΕΙ και συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί από πανεπιστήμια και ΤΕΙ όλης της Ελλάδας συμμετείχαν την Κυριακή σε σύσκεψη της παράταξης στην Αθήνα

Πλούσια ανταλλαγή εμπειρίας και συζήτηση για τον καλύτερο συντονισμό της δράσης της παράταξης κατέγραψε την περασμένη Κυριακή, η πανελλαδική σύσκεψη της Δημοκρατικής Πανεπιστημονικής Κίνησης (ΔΗΠΑΚ) πανεπιστημίων και ΤΕΙ. Πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, εκπαιδευτικοί των ΤΕΙ, αλλά και συμβασιούχοι διδάσκοντες (του ΠΔ 407) και έκτακτοι εκπαιδευτικοί ΤΕΙ, από ιδρύματα όλης της Ελλάδας συναντήθηκαν στην Αθήνα για να συζητήσουν τις πολιτικές εξελίξεις και τις επιπτώσεις τους στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ το τελευταίο διάστημα, αλλά και να χαράξουν τα επόμενα συντονισμένα βήματά τους στο πλαίσιο της παράταξης.

Η καπιταλιστική οικονομική κρίση που εκφράζεται και με μειώσεις δαπανών στα πανεπιστήμια και ΤΕΙ ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν και μεταφέρθηκε εμπειρία από τις δράσεις της ΔΗΠΑΚ σε συλλόγους (π.χ. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Φυσικό Αθήνας κ.ά.), όπου επέδειξε ετοιμότητα και επαγρύπνηση για να μην περάσουν οι περικοπές.

Ιδιαίτερα συζητήθηκε η ανάγκη μόνιμης και αποκλειστικής απασχόλησης του εκπαιδευτικού προσωπικού μέσα στα ιδρύματα, καθώς εντοπίστηκε ότι τα τελευταία χρόνια έχουν διογκωθεί οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις μέσα στα ιδρύματα και ειδικά στα ΤΕΙ αποτελούν τον κανόνα οι έκτακτοι εκπαιδευτικοί. Κοινή ήταν η θέληση που εκφράστηκε από τους συμμετέχοντες στη σύσκεψη, να παρθούν το επόμενο διάστημα πρωτοβουλίες της ΔΗΠΑΚ για τη μεγαλύτερη συσπείρωση των ελαστικά απασχολούμενων στα ιδρύματα και για ένταση της δράσης για πλήρη και αποκλειστική απασχόληση του ΔΕΠ και του ΕΠ των ΤΕΙ.

Τη συζήτηση απασχόλησαν έντονα τόσο οι πρόσφατες εξελίξεις που δρομολογούνται με την έγκριση από το Συμβούλιο της Επικρατείας του προεδρικού διατάγματος που θα αναγνωρίζει τα κολέγια (ενσωματώνοντας στην ελληνική νομοθεσία την κοινοτική οδηγία 36/05), όσο και ο αποπροσανατολιστικός καυγάς για τα δήθεν «επαγγελματικά δικαιώματα» των ΤΕΙ. Επισημάνθηκε ότι όλα τα παραπάνω συμβαίνουν στο φόντο της δημιουργίας «Εθνικού Πλαισίου Προσόντων» που θα οδηγήσει στην κατάργηση κάθε είδους επαγγελματικού δικαιώματος και στην ισοπέδωση τίτλων σπουδών και πτυχίων μέσα στη χοάνη της λεγόμενης «διά βίου μάθησης».

Την πανελλαδική σύσκεψη της παράταξης απασχόλησε, όπως ήταν φυσικό, και η κατάσταση στο συνδικαλιστικό κίνημα του ΔΕΠ και του ΕΠ των ΤΕΙ. Ασκήθηκε έντονη κριτική στις συνδικαλιστικές ηγεσίες της ΠΟΣΔΕΠ (έχει συγκροτηθεί από δυνάμεις του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ και μια παράταξη της Ιατρικής με δυνάμεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ) και της ΟΣΕΠ (από δυνάμεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ). Επισημάνθηκε ιδιαίτερα ότι η μεν ηγεσία της ΠΟΣΔΕΠ έχει δώσει δείγματα του ποιους πανεπιστημιακούς εκπροσωπεί και υπερασπίζεται (τους μεγαλοκαθηγητάδες που είναι χωμένοι στα προγράμματα και στην αλληλοδιαπλοκή ιδρυμάτων - επιχειρήσεων), στη δε ηγεσία της ΟΣΕΠ είναι ενδεικτικό ότι τα ίδια συνδικαλιστικά στελέχη κατέχουν ταυτόχρονα θέσεις στη διοίκηση των ιδρυμάτων τους, αλλά και - κατά καιρούς - θέσεις σε κυβερνητικές και συμβουλευτικές επιτροπές του υπουργείου Παιδείας.

Το αμέσως επόμενο διάστημα συμφωνήθηκε τα μέλη της ΔΗΠΑΚ να αναπτύξουν δράση στους συλλόγους και τις ομοσπονδίες για να παρθούν αποφάσεις για 48ωρη απεργία στις 21 - 22 Απρίλη και να δράσουν από κοινού και συντονισμένα σε κάθε ίδρυμα και σχολή με τις δυνάμεις του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών. Παράλληλα, αποφασίστηκε η Πανελλαδική Γραμματεία της ΔΗΠΑΚ να επεξεργαστεί τη διακήρυξη της παράταξης για τις επικείμενες πρυτανικές εκλογές που έχουν οριστεί σε μια σειρά ιδρύματα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ