Σάββατο 23 Οχτώβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΕΚΛΟΓΕΣ 7 ΝΟΕΜΒΡΗ 2010
Προϋπόθεση η ενίσχυση της «Λαϊκής Συσπείρωσης» για να βρει ο λαός την υγειά του

Δήλωση του Θεοδόση Κωνσταντινίδη για το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι»

Ο Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
Ο Θεοδόσης Κωνσταντινίδης
«Οι εκλογές της 7ης Νοέμβρη για την ανάδειξη των τοπικών οργάνων πρέπει να αξιοποιηθούν από τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα, για να ενισχυθεί αποφασιστικά η "Λαϊκή Συσπείρωση", ως βασική και αναγκαία προϋπόθεση για να βρει ο λαός την υγειά του». Τα παραπάνω σημειώνει σε δήλωσή του ο Θεοδόσης Κωνσταντινίδης, υποψήφιος περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», με αφορμή τα προβλήματα στη συνέχιση της λειτουργίας των προγραμμάτων «Βοήθεια στο Σπίτι» και τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων που διεκδικούν να διασφαλιστεί η συνέχιση της λειτουργίας τους με τη δημιουργία μόνιμων δομών και κοινωνικών υπηρεσιών στους δήμους, καθώς και η επαναπρόσληψη όσων σήμερα απασχολούνται σε αυτές. Τέλος του χρόνου τελειώνει η χρηματοδότηση των προγραμμάτων και θα βρεθούν «στον αέρα». Αυτές τις μέρες, οι εργαζόμενοι σε μια σειρά δήμους πραγματοποιούν κινητοποιήσεις, ενώ σήμερα μέσα από συνέλευση θα καθορίσουν τις δράσεις τους και οι εργαζόμενοι στο αντίστοιχο πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης που λειτουργεί στο πλαίσιο της «Κοινωφελούς Επιχείρησης».

Ο Θεοδόσης Κωνσταντινίδης αναφέρει συγκεκριμένα:

«Τα προγράμματα αυτά ("Βοήθεια στο σπίτι", φροντίδας ηλικιωμένων, δημιουργικής απασχόλησης παιδιών κ.λπ.), ξεκίνησαν με τυμπανοκρουσίες το 1997, αλλά δεκατέσσερα χρόνια μετά τα προγράμματα αυτά καρκινοβατούν, αφού δεν υπήρξαν ποτέ ως σχέδιο στο πλαίσιο μιας ενιαίας, δημόσιας και δωρεάν Υγείας - Πρόνοιας.

Απεναντίας αξιοποιήθηκε από το κράτος και τις κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ ως εργαλείο για την αποποίηση της ευθύνης τους να παρέχουν τέτοιες υπηρεσίες σε όλο το λαό, για τον αποπροσανατολισμό του ώστε να μη δει ποιος φέρει την ευθύνη λειτουργίας και χρηματοδότησης τέτοιων δράσεων.

Ακόμα, το πρόγραμμα αυτό έγινε το προκάλυμμα για το κλείσιμο άλλων δημόσιων υπηρεσιών Πρόνοιας, π.χ., του ΠΙΚΠΑ, του ΕΟΠ κ.λπ., ενώ συνετέλεσε στο να μεταφερθεί το βάρος της χρηματοδότησης από το κράτος, στο οποίο και ανήκει, στις πλάτες των εργαζομένων, είτε άμεσα είτε μέσω των τελών στους δήμους.

Το θνησιγενές του προγράμματος αναδεικνυόταν από το ότι εξαρχής είχε συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης της χρηματοδότησής του από την ΕΕ και τον κρατικό προϋπολογισμό. Σήμερα το πρόγραμμα, με αυτόν τον περιορισμένο χαρακτήρα, που αδυνατεί να καλύψει όλες τις ανάγκες των τμημάτων του πληθυσμού στα οποία απευθύνεται, τμήματα με ιδιαίτερες δυσκολίες, όπως ηλικιωμένοι και ΑμΕΑ, έχει να αντιμετωπίσει την ελάχιστη, λειψή και προβληματική κρατική χρηματοδότηση, έχει περιορισμένο χρόνο ζωής και παίρνει μικρές παρατάσεις, περιορίζεται σε ελάχιστο τμήμα του πληθυσμού και υλοποιείται από ελάχιστο προσωπικό, χωρίς πλήρη και αποκλειστική απασχόληση, χωρίς ενιαία σχέση εργασίας, χωρίς ενιαία ασφαλιστική κάλυψη και αξιοπρεπείς μισθούς, το οποίο παραμένει απλήρωτο για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Το γεγονός ότι η εφαρμογή του έχει ήδη ανατεθεί στους δήμους αναδεικνύει και τις ευθύνες των δημοτικών αρχών που στηρίχτηκαν από τη ΝΔ, το ΠΑΣΟΚ και τον ΣΥΝ, οι οποίες δέχτηκαν να το αναλάβουν παρότι η παροχή υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας δεν είναι ευθύνη της ΤΑ, αλλά και γιατί το συντήρησαν με ελάχιστους πόρους που κι αυτοί δόθηκαν με καθυστέρηση.

Ο "Καλλικράτης" θα οξύνει ακόμη περισσότερο αυτά τα προβλήματα, μια που προβλέπει τη μεταφορά των υπηρεσιών Υγείας - Πρόνοιας στους δήμους και την επιβολή ανταποδοτικών τελών για όλες αυτές τις υπηρεσίες.

Οι εργατικές λαϊκές οικογένειες που έχουν την ανάγκη τέτοιων υπηρεσιών, όσες ήταν ενταγμένες στο πρόγραμμα αυτό και οι ακόμα περισσότερες που δεν είχαν ποτέ τη δυνατότητα να το αξιοποιήσουν για τους λόγους που προαναφέραμε, αλλά και οι εργαζόμενοι του "Βοήθεια στο Σπίτι", πρέπει να βγάλουν άμεσα συμπεράσματα.

Να κατανοήσουν βαθιά πως είναι δικαίωμά τους να απολαμβάνουν υπηρεσίες κοινωνικής και ιατρικής φροντίδας στο σπίτι, που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες όλων των ηλικιωμένων, των αναπήρων, των χρονίως πασχόντων, με ευθύνη του κράτους. Υπηρεσίες που να είναι πλήρως στελεχωμένες από όλο το απαραίτητο δυναμικό, με ενιαία, μόνιμη, σταθερή σχέση εργασίας, με αξιοπρεπείς μισθούς. Υπηρεσίες, που θα έχουν επαρκή, πλήρη κρατική χρηματοδότηση και θα είναι ενταγμένες στο αρμόδιο υπουργείο και όχι στους ΟΤΑ.

Αυτό το δικαίωμα δε θα παραχωρηθεί. Η κατάκτηση ενός ενιαίου, δημόσιου, δωρεάν συστήματος Υγείας - Πρόνοιας με αναβαθμισμένες, σύγχρονες υπηρεσίες προϋποθέτει όξυνση της πάλης όλου του λαού και ανατροπή του συσχετισμού δυνάμεων σε βάρος των δυνάμεων του δικομματισμού όπου κι αν αυτές συναντώνται, οι οποίες χρεώνονται την υποβάθμιση και εμπορευματοποίηση της Υγείας και της Πρόνοιας».

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της «Δημοτικής Κοινωφελούς Επιχείρησης» του Δήμου Θεσσαλονίκης, ξεκαθαρίζει ότι «πάγια θέση μας ήταν και είναι η κατάργηση όλων των δημοτικών επιχειρήσεων και η μεταφορά όλων αυτών των υπηρεσιών στον οργανισμό του δήμου. Την ένταξη όλων των εργαζομένων - αυτών των επιχειρήσεων - στον οργανισμό των δήμων σε μόνιμες οργανικές θέσεις».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ