Παρασκευή 12 Οχτώβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 34
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
«Απελευθέρωση» με κόστος

Μια «γεύση» για το πόσο θα κοστίσει στους νησιώτες η...«απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών έδωσε χτες η δημοσιοποίηση απόφασης του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Χρ. Παπουτσή, με την οποία καθορίζει τις τιμές των εισιτηρίων των οχημάτων για τις καινούριες ακτοπλοϊκές συνδέσεις με αφετηρία το λιμάνι του Λαυρίου. Με την πρώτη ματιά φαίνεται ότι τα οχήματα που θα επιβιβάζονται στα ακτοπλοϊκά πλοία από το λιμάνι του Λαυρίου θα πληρώνουν φτηνότερο εισιτήριο από ό,τι αν «έπαιρναν» το καράβι από το λιμάνι του Πειραιά.

Ομως, όπως διευκρινίζεται από αρμόδιους του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας οι τιμές αυτές δεν είναι υποχρεωτικές, αλλά «δείχνουν» στους εφοπλιστές τα πλαίσια που μπορούν να κινηθούν όταν - με βάση το νέο εκτρωματικό νόμο για την ακτοπλοϊα της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ- από το Νοέμβρη του 2002 θα καθορίζουν αυτοί τις τιμές των εισιτηρίων. Και συνεχίζουν, λέγοντας ότι η αρμόδια επιτροπή που προβλέπει ο νόμος θα παρέμβει αν οι εφοπλιστές καθορίσουν τιμές «πολύ μεγαλύτερες» από αυτές που καθορίζει το υπουργείο.

Παράλληλα, οι τιμές αυτές αλλά και η «εξήγηση» από το ΥΕΝ αποτελούν και σαφές δείγμα γραφής συνολικά για την τιμή των εισιτηρίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές με την πλήρη εφαρμογή του νέου νόμου. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι από Λαύριο - Θήρα το ναύλο καθορίζεται για τα μικρά αυτοκίνητα (κάτω των 4,25 μέτρων) σε 13.221 δραχμές, για τα αυτοκίνητα άνω των 4,25 μέτρων σε 17.316, ενώ για τα φορτηγά σε 5.499 ανά μέτρο. Από Λαύριο για Λέρο το εισιτήριο καθορίζεται σε 16.950 δραχμές για τα πρώτα αυτοκίνητα, σε 22.200 για τα δεύτερα και σε 7.050 ανά μέτρο για τα φορτηγά. Από Λαύριο για Κω αντίστοιχα οι τιμές καθορίζονται σε 19.549 δραχμές, 25.604 και 8.131 αντίστοιχα.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ