Παρασκευή 19 Γενάρη 2018
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 6
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΓ ΛΙΜΕΝΩΝ
Προς περαιτέρω ιδιωτικοποίηση το λιμενικό σύστημα της χώρας

Eurokinissi

Προς περαιτέρω ιδιωτικοποίηση σπρώχνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ολόκληρο το λιμενικό σύστημα της χώρας, συνεχίζοντας το «τρέξιμο» για να ικανοποιήσει τις στρατηγικές επιδιώξεις του κεφαλαίου, όπως είναι η μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό και ενεργειακό κόμβο.

Ετσι, μετά τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας που θα ιδιωτικοποιηθούν, σύμφωνα με επίσημες ανακοινώσεις εκπροσώπων της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ, με το «μοντέλο» των παραχωρήσεων κερδοφόρων τομέων τους, την ίδια «τύχη» περιμένει και τα λιμάνια της Κρήτης. Αυτό έγινε σαφές από τα όσα αναφέρθηκαν από τον υπουργό Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλή, και τον γενικό γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρ. Λαμπρίδη, με τις ομιλίες τους στην ημερίδα που οργάνωσε η Γενική Γραμματεία Λιμένων στο Ηράκλειο την περασμένη Τετάρτη, 17/1.

Σύμφωνα με τα σχετικά δελτία Τύπου που εκδόθηκαν από το υπουργείο Ναυτιλίας, ο υπουργός ανέφερε πως με το θεσμικό πλαίσιο που διαμορφώνει η κυβέρνηση, «ανοίγει το δρόμο για να αρχίσουν αναπτυξιακές παρεμβάσεις και να ξεδιπλωθούν πλήρως οι αναπτυξιακές δυνατότητες των λιμανιών της Ελλάδας, τα οποία μπορούν να γίνουν πόλοι ανάπτυξης, καθώς βρίσκονται στη μέση των δρόμων που ενώνουν τη Μέση και την Απω Ανατολή με τα Βαλκάνια, την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη». Στο πλαίσιο αυτό, όπως αναφέρεται, ο υπουργός «τόνισε τη σημασία του λιμένα Ηρακλείου, τις προσπάθειες αναβάθμισής του, οι οποίες ξεκινούν με την πρόσληψη μόνιμων και συμβασιούχων εργαζομένων, έως το Μάρτη, ώστε να ενισχυθούν οι λιμενικές υπηρεσίες. Σημείωσε ότι άρχισαν οι διαδικασίες για τον εξοπλισμό του με νέα μηχανήματα και τόνισε την κατασκευή του νέου τερματικού σταθμού, με αποτέλεσμα την αύξηση των αφίξεων κρουαζιέρας».

Παίρνοντας το λόγο, ο γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής συμπλήρωσε: «Το λιμενικό σύστημα αλλάζει και βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη περίοδο. Τα δύο λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης αποκρατικοποιήθηκαν (...) ωστόσο, η κυβέρνηση σε συμφωνία με τους θεσμούς εξετάζει τη δυνατότητα παραχωρήσεων συγκεκριμένων δραστηριοτήτων για τα υπόλοιπα λιμάνια και όχι πώληση λιμανιών».

Στο μεταξύ, όσον αφορά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η διαδικασία ιδιωτικοποίησής του βρίσκεται στην τελική ευθεία, καθώς στις αρχές Μάρτη αναμένεται να επικυρωθεί από τη Βουλή η σύμβαση για την παράδοσή του στην κοινοπραξία DIEP GmbH-Τerminal Link SAS-Βelterra Investments Ltd, που αναδείχθηκε πλειοδότης στο διαγωνισμό για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ.

Αυτό επιβεβαίωσε και ο συντονιστής της κοινοπραξίας Σ. Θεοφάνης, μιλώντας στις 17/1 σε εκδήλωση του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Βόρειας Ελλάδας. Είπε ακόμα ότι οι διαδικασίες για το τελικό στάδιο παραχώρησης θα ξεκινήσουν μέσα στην επόμενη βδομάδα, με την επικύρωση της αγοραπωλησίας, δηλαδή της ιδιωτικοποίησης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ενώ στις 25 Γενάρη έχει προγραμματιστεί έκτακτη Γενική Συνέλευση της ΟΛΘ ΑΕ, για την ανάδειξη του διοικητικού σχήματος που θα ολοκληρώσει την ιδιωτικοποίηση και την παράδοση στους «επενδυτές». Οπως είπε ο συντονιστής, «στόχος των νέων επενδυτών είναι να καταστεί το λιμάνι ουσιαστικός κόμβος και έξοδος της Ν/Α Ευρώπης στη θάλασσα».


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ