Κυριακή 23 Σεπτέμβρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Βρήκαν ευκαιρία για περισσότερα κέρδη

Οι βαρύγδουπες δηλώσεις του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσή και του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη, που ακολούθησαν το τραγικό ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ», περί βελτίωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, αποτέλεσαν τουλάχιστον απροκάλυπτη κοροϊδία, τόσο σε βάρος των συγγενών των πνιγμένων, όσο και ολόκληρου του λαού.

Τα παρήλικα και κακοσυντήρητα πλοία τύπου «ΣΑΜΙΝΑ» βασάνισαν και αυτό το καλοκαίρι νησιώτες, επιβάτες και ναυτεργάτες με απανωτά ατυχήματα. Ενώ οι ακτοπλόοι εφοπλιστές, εντελώς ανενόχλητοι και μπροστά στα μάτια των λιμενικών αρχών, επιδόθηκαν, στο όνομα της αύξησης των κερδών τους, σε αυθαίρετες παρεκκλίσεις δρομολογίων, καθυστερήσεις και ακυρώσεις με ό,τι αυτά σημαίνουν για τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες. Επιπλέον «κουρέλιασαν» τα ωράρια εργασίας των ναυτεργατών, επιβάλλοντας δουλιά μέχρι εξάντλησης και επιχείρησαν σφοδρό χτύπημα στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας. Η υπερεντατικοποίηση της εργασίας και οι ελλιπείς έλεγχοι των αρμοδίων υπηρεσιών είχαν, μάλιστα, ως αποτέλεσμα δύο ναυτεργάτες να χάσουν τη ζωή τους, ένας τον Ιούλη στο «ΕΞΠΡΕΣ ΑΦΡΟΔΙΤΗ» και ο δεύτερος τον Αύγουστο στο «ΑΙΟΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ ΙΙ».

Ορισμένα στοιχεία είναι ενδεικτικά: Από την 1η Ιούνη μέχρι τις 27 Αυγούστου, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, 35 πλοία από τα 124 που είναι δρομολογημένα στις ακτοπλοϊκές γραμμές υπέστησαν μηχανοηλεκτρολογικές βλάβες. Χώρια οι προσκρούσεις και τα άλλου είδους ατυχήματα. Επίσης οι ακυρώσεις και οι καθυστερήσεις δρομολογίων, αλλά και οι βλάβες, είχαν ως αποτέλεσμα προϊόντα να σαπίζουν στα γκαράζ των ακτοπλοϊκών πλοίων, τοπικές κοινωνίες ειδικά απομακρυσμένων νησιών, όπως συνέβη με την Ικαρία, τους Φούρνους και τη Σάμο, να αντιμετωπίζουν σωρεία ελλείψεων, ακόμα και σε είδη πρώτης ανάγκης μέχρι το καράβι να «δεήσει» να φτάσει στο λιμάνι. Είναι χαρακτηριστικό ότι για όσα συνέβησαν κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού ζήτησε παρέμβαση εισαγγελέα.

Η συνεχής χειροτέρευση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, όπως τη βίωσαν οι εργαζόμενοι αυτό το καλοκαίρι, αλλά και όπως προδιαγράφεται από την 1η Νοέμβρη 2002, οπότε και τίθεται σε εφαρμογή το νέο ακτοπλοϊκό θεσμικό πλαίσιο, κάνουν ακόμα πιο επίκαιρη τη πρόταση που έχει επεξεργαστεί το ΚΚΕ για Εθνικό Οργανισμό Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Με την πρόταση αυτή, αξιοποιούνται οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας, εξασφαλίζεται η απρόσκοπτη και φτηνή και ασφαλής συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών, τόσο μεταξύ τους, όσο και με την ηπειρωτική Ελλάδα, διευρύνονται τα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ