Τρίτη 16 Μάη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΔΕΝΔΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Σιδηροδρομικό δυστύχημα με τρεις νεκρούς και πολλούς τραυματίες

Ανατριχιαστικές εικόνες από τον τόπο του δυστυχήματος

MotionTeam

Ανατριχιαστικές εικόνες από τον τόπο του δυστυχήματος
Τρεις νεκροί, τρεις τραυματίες, από τους οποίους οι δυο είναι πολυτραυματίες, και τέσσερις σε ελαφρύτερη κατάσταση είναι ο απολογισμός του τραγικού δυστυχήματος που συνέβη αργά το βράδυ του Σαββάτου, όταν εκτροχιάστηκε αμαξοστοιχία του ΟΣΕ στο Αδενδρο στη Θεσσαλονίκη. Οι νεκροί είναι δύο εργαζόμενοι του ΟΣΕ, ο μηχανοδηγός Ματθαίος Καλόπουλος και ο προϊστάμενος κίνησης της μοιραίας αμαξοστοιχίας Αριστείδης Καλαμπαλίκης, καθώς επίσης και ο επιβάτης Δημήτρης Μικρόπουλος, γιατρός. Το συγκεκριμένο συμβάν έρχεται να επιβεβαιώσει με τον πιο δραματικό τρόπο τις εγκληματικές συνέπειες της πολιτικής «απελευθέρωσης» των σιδηροδρομικών μεταφορών. Αυτή η πολιτική, που κινείται με γνώμονα το κέρδος, οδήγησε σε δραστικές μειώσεις σε προσωπικό, σε ελλείψεις στη συντήρηση, την επισκευή του δικτύου και των συστημάτων διαχείρισης της κυκλοφορίας. Στο πλαίσιο αυτής της πολιτικής, καταργήθηκαν δίκτυα γραμμών, έκλεισαν σιδηροδρομικοί σταθμοί.

Στο οίκημα που έπεσε το τρένο βρίσκονταν την ώρα της πρόσκρουσης δύο άτομα, τα οποία δεν δίστασαν να πηδήξουν από ύψος 3,5 μέτρων και τελικά κατάφεραν να σωθούν. Κάτοικοι της περιοχής θυμήθηκαν τον Οκτώβρη του 2005, όταν από θαύμα γλίτωσαν οι επιβαίνοντες τρένου που εκτροχιάστηκε λίγες εκατοντάδες μέτρα μακρύτερα.

Ο χώρος του δυστυχήματος θύμιζε βομβαρδισμένο τοπίο. Οπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Πετράκης, συστάθηκε επιτροπή που μέχρι την Παρασκευή θα καταθέσει το πρώτο πόρισμα για τα αίτια του δυστυχήματος. «Είναι από τα χειρότερα (δυστυχήματα) που έχουμε δει» τόνισε. Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, επιβεβαίωσε πως ένας επιβάτης, ένας μηχανοδηγός και ένας ελεγκτής είναι τα τρία θύματα του δυστυχήματος.

Για τον απεγκλωβισμό των επιβατών και του προσωπικού της αμαξοστοιχίας κινητοποιήθηκαν 28 διασώστες και 3 κινητές μονάδες του ΕΚΑΒ με γιατρούς, καθώς και 12 ασθενοφόρα οχήματα. Για τον απεγκλωβισμό των επιβατών επιχείρησαν ακόμα 21 οχήματα της Πυροσβεστικής με 60 άτομα προσωπικό καθώς και 15 αξιωματικοί και 75 υπαξιωματικοί και αστυφύλακες της αστυνομίας. Ο διοικητής πυροσβεστικών υπηρεσιών Κεντρικής Μακεδονίας, αρχιπύραρχος Κωνσταντίνος Πουλτίδης, εξήγησε πως η επιχείρηση ήταν δύσκολη, καθώς «υπήρχε μια άμορφη μάζα σιδερικών», ενώ έμφαση δόθηκε στην ταχύτητα απεγκλωβισμού των τραυματιών. «Οι πρώτες προσπάθειες απεγκλωβισμού ήταν δύσκολες. Οι εύκολες ήταν κυρίως στα πίσω βαγόνια. Από τη μηχανή απεγκλωβίσαμε νεκρό τον πρώτο μηχανοδηγό και δύο τραυματίες, υπαλλήλους του ΟΣΕ. Από το δεύτερο βαγόνι, που ήταν το κυλικείο, ανασύραμε ακόμη ένα νεκρό και άλλους πέντε τραυματίες (σ.σ. στο μεταξύ ο ένας κατέληξε σήμερα)».

Η μηχανή της αμαξοστοιχίας, η οποία έχει κυριολεκτικά εμβολίσει το κτίριο, διαθέτει πετρελαιοκινητήρα. Η επιβατική αμαξοστοιχία του ΟΣΕ ξεκίνησε στις 4.18 το μεσημέρι και εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Μετέφερε 75-100 άτομα και στις 9.40 το βράδυ, υπό αδιευκρίνιστες ακόμη συνθήκες, έπεσε πάνω σε κατοικία, την οποία και διαπέρασε.

Το τρένο ήταν ένα από τα παλιά πορτοκαλί ιντερσίτι, τα οποία η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χρησιμοποιεί λόγω ελλείψεων σε τροχαίο υλικό και ανταλλακτικά, εξαιτίας των οποίων ορισμένα από τα νεότερα ιντερσίτι έχουν τεθεί σε ακινησία. Παράλληλα, λόγω έλλειψης προσωπικού, αρκετοί σταθμοί στον άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης, τα βράδια, στερούνται κρίσιμες ειδικότητες σιδηροδρομικών και υπολειτουργούν.

Επιτροπή εμπειρογνωμόνων ερευνά τα αίτια και τις συνθήκες του δυστυχήματος και μέχρι την Παρασκευή αναμένεται η έκδοση του σχετικού πορίσματος. Τρία είναι τα πιθανότερα σενάρια που εξετάζονται: Το ενδεχόμενο ο μηχανοδηγός, μπαίνοντας στην παρακαμπτήρια γραμμή, να μην μείωσε την ταχύτητα, το ενδεχόμενο να υπήρχε κάποιο πρόβλημα είτε στις ράγες είτε στις ρόδες της αμαξοστοιχίας, που να οδήγησαν στον εκτροχιασμό και τέλος το ενδεχόμενο να υπήρξε κάποιο εμπόδιο πάνω στις ράγες.

Την τελευταία δεκαετία, η κυκλοφορία των τρένων στο συγκεκριμένο σταθμό γίνεται από τις παρακαμπτήριες γραμμές αντί να γίνεται από τις κύριες σιδηροδρομικές γραμμές, λόγω της μη ολοκλήρωσης και παράδοσης των έργων «τηλεδιοίκησης». Επίσης, στον συγκεκριμένο σταθμό δεν λειτουργούσαν φανάρια, ενώ συνολικότερα στα τρένα δεν λειτουργεί το σύστημα ασφαλείας που εξασφαλίζει την ακινητοποίησή τους με βάση τις ενδείξεις των φαναριών.

  • Τα σωματεία των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο λόγω πένθους θα πραγματοποιήσουν στάση εργασίας σήμερα Τρίτη, από τις 9.30 το πρωί έως τις 4.30 το απόγευμα. Λόγω της στάσης εργασίας αναμένεται να υπάρξουν τροποποιήσεις και ματαιώσεις στα δρομολόγια των τρένων του βασικού άξονα, περιφερειακών γραμμών, του Προαστιακού Σιδηρόδρομου (συν ορισμένα δρομολόγια από και προς αεροδρόμιο), καθώς και των λεωφορείων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο τμήμα Κιάτο - Πάτρα.

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ