Σάββατο 18 Μάρτη 2017
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΟΡΙΣΜΑ ΓΙΑ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ»
Προτείνει επιβολή φόρων αντί για κρατική χρηματοδότηση

Ο σαφής στόχος της έντασης της φοροαφαίμαξης των λαϊκών στρωμάτων αναδεικνύεται στο πόρισμα της Επιτροπής του υπουργείου Εσωτερικών για την αναθεώρηση του «Καλλικράτη», που δόθηκε πρόσφατα στη δημοσιότητα. Στόχος που συνάδει και με τις θέσεις της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδας (ΚΕΔΕ), με τις δύο πλευρές να συμπορεύονται στην επιλογή της αύξησης των εσόδων των δήμων μέσα από φόρους, τέλη και χαράτσια και προς την κατεύθυνση αυτή δρομολογούν τους μηχανισμούς που θα επιτρέπουν την αποτελεσματικότερη είσπραξή τους.

Είναι χαρακτηριστική η πρόταση της Επιτροπής για «ενίσχυση της φορολογικής αποκέντρωσης με παράλληλη ενδυνάμωση των φοροεισπρακτικών μηχανισμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και παροχή κινήτρων στην αυτοδιοίκηση, ώστε να επιδιώξει μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα είσπραξης των τοπικών της εσόδων». Στο πλαίσιο αυτό, προβλέπεται να καταγραφούν όλες οι μορφές είσπραξης των ίδιων πόρων και να αναζητηθούν νέοι.

Από κοντά και η ΚΕΔΕ, έχει προτείνει την «εγκαθίδρυση ενός νέου μηχανισμού είσπραξης τοπικών εσόδων, που θα είναι διακριτό από το φορολογικό μηχανισμό του κράτους, για την άμεση είσπραξη των εσόδων που αναλογούν στην Τοπική Αυτοδιοίκηση και με ενίσχυση της τοπικής οικονομίας».

Την ώρα δηλαδή που τα λαϊκά στρώματα στενάζουν από τις δραματικές περικοπές στο οικογενειακό τους εισόδημα, την ανεργία, την αδυναμία πρόσβασης σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες, κυβέρνηση και ΚΕΔΕ δρομολογούν πώς θα επιβάλλουν περισσότερους φόρους και πώς αυτοί θα εισπράττονται αποτελεσματικά. Στην κατεύθυνση αυτή, το πόρισμα της Επιτροπής του υπουργείου προτείνει την καταγραφή όλων των μορφών είσπραξης των ίδιων πόρων, τη διεύρυνση των εναλλακτικών τρόπων είσπραξης για τη δημιουργία οικονομιών κλίμακας και την αύξηση της εισπραξιμότητας των ίδιων πόρων. Προτείνεται, δε, και άλλες υπηρεσίες να μπορέσουν να χαρακτηριστούν ως ανταποδοτικού χαρακτήρα, για παράδειγμα η Διαχείριση Πρασίνου.

Είναι προφανής η βούληση οι πόροι της Τοπικής Διοίκησης να έχουν ως κύρια πηγή τους την ανταποδοτικότητα και την επιχειρηματικότητα, με την κρατική επιχορήγηση να έχει το χαρακτήρα «εξισορρόπησης» για την αντιμετώπιση πολύ δυσμενών περιπτώσεων, κυρίως μικρών νησιωτικών και ορεινών δήμων που έχουν δυνατότητες ίδιων εσόδων. «Να δούμε αν όλοι οι δήμοι αξιοποιούν τις σημερινές δυνατότητες που έχουν σε σχέση με τους ίδιους πόρους. Δεν κινούνται όλοι με την ίδια ταχύτητα. Υπάρχουν δήμοι οι οποίοι εισπράττουν αυτά που προβλέπεται, υπάρχουν άλλοι οι οποίοι κάνουν "φιλοδημοτική, φιλολαϊκή πολιτική". Υπάρχει ανάγκη για μια πολιτική η οποία να εξασφαλίζει πόρους και σε μικρότερους δήμους και ν' αναδιανέμει και κεντρικούς πόρους», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά ο υπουργός Εσωτερικών, Π. Σκουρλέτης.

Στο πλαίσιο δε της αύξησης της εισπραξιμότητας των δήμων, προτείνονται μέτρα διασύνδεσής τους με τους εισπρακτικούς μηχανισμούς και τα εργαλεία του κεντρικού κράτους. Θυμίζουμε ότι υπήρξαν περιπτώσεις π.χ. δήμου Καρδίτσας, που προχώρησαν σε δέσμευση καταθέσεων δημοτών τους που έχουν χρέη από το 2010 και πριν, υλοποιώντας διάταξη νόμου του 2013, που τους δίνει τη δυνατότητα να έχουν τα σχετικά στοιχεία από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ