Πέμπτη 18 Αυγούστου 2016
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 7
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΣΚΑΦΩΝ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΝΑ
Ερωτήματα σχετικά με τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε το δυστύχημα

Συντρίμμια του τουριστικού σκάφους μετά τη σύγκρουση με το ταχύπλοο

Eurokinissi

Συντρίμμια του τουριστικού σκάφους μετά τη σύγκρουση με το ταχύπλοο
Δίωξη για δύο κακουργήματα (πρόκληση ναυαγίου που είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση θανάτου και ανθρωποκτονία από αμέλεια) αλλά και δύο πλημμελήματα ασκήθηκε στον 77χρονο χειριστή του ταχύπλοου, που προχτές το μεσημέρι εμβόλισε τουριστικό σκάφος στην Αίγινα και προκάλεσε το θάνατο τεσσάρων ατόμων και τον τραυματισμό άλλων πέντε. Ο κατηγορούμενος ζήτησε και πήρε 48ωρη προθεσμία για να απολογηθεί. Ετσι, θα οδηγηθεί στην 5η Ανακρίτρια αύριο το μεσημέρι. Μέχρι τότε, θα κρατείται στο Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά. Σύμφωνα με τον δικηγόρο του - και κατά κάποιες πληροφορίες ξάδελφό του - Αλέξανδρο Λυκουρέζο, ο 77χρονος δεν έχει προβλήματα υγείας, κατέχει νόμιμη άδεια χειρισμού (από το 2014) και η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους.

Κατά τη διάρκεια της μεταφοράς του κατηγορούμενου στα Δικαστήρια Πειραιά, συγγενείς των θυμάτων - κυρίως του 5χρονου κοριτσιού που έχασε τη ζωή του - και των τραυματιών επιτέθηκαν φραστικά στον 77χρονο.

Δύο μέρες μετά το τραγικό περιστατικό και οι καταγγελίες - όπως και τα ερωτήματα - παραμένουν πολλές. Σύμφωνα με μαρτυρίες, ο 77χρονος και οι - άγνωστοι ακόμα - συνεπιβάτες του σκάφους, λίγα λεπτά μετά την τραγωδία, σταμάτησαν στο σημείο και αποχώρησαν χωρίς να προσφέρουν βοήθεια στους επιβάτες του τουριστικού σκάφους που ήδη ήταν στη θάλασσα. Μάλιστα, καταγγέλλεται πως το ταχύπλοο είχε αναπτύξει πολύ μεγάλη ταχύτητα κάνοντας παράλληλα ελιγμούς τη στιγμή που ο (νεκρός πλέον) καπετάνιος του τουριστικού σκάφους κόρναρε και προσπάθησε να αποφύγει τη σύγκρουση. Ωστόσο, ο 77χρονος στην αρχική του κατάθεση είχε πει πως δεν είχε αντιληφθεί την παρουσία του τουριστικού σκάφους. Επίσης, πληροφορίες ανέφεραν ότι ο κατηγορούμενος επέστρεψε με το μοιραίο ταχύπλοο στο λιμάνι της Αίγινας και στη συνέχεια πήγε σε σπίτι συγγενικού του προσώπου, όπου και συνελήφθη λίγη ώρα αργότερα από άνδρες του Λιμενικού Σώματος. Ακόμα δεν έχει γίνει γνωστό το αν είχε κρατηθεί αριθμός επιβαινόντων στο τουριστικό σκάφος κατά την αναχώρησή του, με αποτέλεσμα να στηθεί ολόκληρη επιχείρηση για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων.

Σημειώνεται πως από τους τραυματίες, καλύτερα δείχνει να είναι στην υγεία της η 29χρονη τουρίστρια από την Ουκρανία που είχε υποστεί μερικό ακρωτηριασμό στο αριστερό κάτω άκρο, και που υποβλήθηκε σε πολύωρη χειρουργική επέμβαση. Σύμφωνα με το ιατρικό ανακοινωθέν του ΚΑΤ, όπου και νοσηλεύεται, το πόδι της είναι βιώσιμο και η κατάσταση της ασθενούς σταθερή.

Για τη θαλάσσια ασφάλεια

Αλλαγές στους ισχύοντες κανονισμούς προανήγγειλε ο υπουργός Ναυτιλίας, Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Οπως είπε, «το χθεσινό, παράλογο, συμβάν γεννά ζητήματα κυρίως ενίσχυσης των κανονισμών για τις περιοχές που αποτελούν περάσματα, όπως αυτό στην Αίγινα» και ότι «η πείρα έχει δείξει πως δεν είναι αρκετό να αυξήσεις για παράδειγμα τα πρόστιμα ή τις ποινές. Δεν αρκεί αυτό. Απαιτείται η καλλιέργεια μιας συνείδησης, με προσδιορισμένους, σαφείς κανόνες για το τι επιτρέπεται και τι δεν επιτρέπεται». Παράλληλα, για τις έρευνες των Αρχών, σημείωσε ότι από το πρωί ειδικό κλιμάκιο της αρμόδιας υπηρεσίας διερεύνησης ναυτικών ατυχημάτων ερευνά τις αιτίες του δυστυχήματος στην Αίγινα με στόχο «όχι να τις αξιολογήσει ποινικά, αλλά για να καταλήξει στις βελτιώσεις που απαιτούνται να γίνουν στο σύστημα της θαλάσσιας ασφάλειας».

Προκύπτουν πάντως ερωτήματα σχετικά με το αν τηρούνται όλοι οι κανόνες που ισχύουν για την πλεύση στις θάλασσες των διαφόρων ταχύπλοων σκαφών και ιδιαίτερα σε σημεία που βρίσκονται κοντά σε ακτές παραλίες που λειτουργούν ως πλαζ είτε χρησιμοποιούνται για κολύμπι στις μέρες του καλοκαιριού. Δυστυχήματα γίνονται συχνά, βεβαίως αυτό ήταν το πιο τραγικό. Επίσης ερωτήματα υπάρχουν και για το αν ελέγχεται η ικανότητα να χειρίζονται τέτοια σκάφη οι χειριστές τους, με ποιες προδιαγραφές,τι χρειάζεται για την απόκτηση άδειας, δηλαδή του αναγκαίου διπλώματος κλπ. Αρκούν τα σημερινά δεδομένα; Η εξαγγελία του υπουργού Ναυτιλίας για αλλαγές στους ισχύοντες κανονισμούς δείχνει ότι μάλλον υπάρχει πρόβλημα. Ισως και για τους ελέγχους.

Βεβαίως και το θέμα ασφάλειας των επιβατών και των πληρωμάτων των σκαφών της κοντινής «κρουαζιέρας» όπως αυτή στην Αίγινα, μετά το τραγικό συμβάν, μήπως χρειάζεται επανεξέταση; Τέτοιες κρουαζιέρες κοντινές γίνονται σε όλα τα νησιά το καλοκαίρι. Είναι μέσα στο πρόγραμμα διακοπών και ξεκούρασης. Οι συνθήκες ώστε να μην υπάρχουν κίνδυνοι είναι εκ των ων ουκ άνευ. Και αν υπάρχουν τέτοια ζητήματα έπρεπε να γίνει το τραγικό συμβάν για να εξεταστούν; Ερωτήματα θέτουμε.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ