Ενα αποκαλυπτικό ψήφισμα στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο
Στο εν λόγω ψήφισμα οι παραπάνω δυνάμεις αποδέχονται τους «δεδηλωμένους στόχους της διαδικασίας της Μπολόνια», που τους παρουσιάζουν να συμβάλλουν «στη δημιουργία ενός πραγματικά δημοκρατικού ευρωπαϊκού χώρου που παρέχει στους πολίτες ίσες ευκαιρίες», ενώ δηλώνουν προκλητικά ότι το ψήφισμά τους «αναγνωρίζει ότι οι μεταρρυθμίσεις της διαδικασίας της Μπολόνια επέτρεψαν τη δημιουργία ενός ευρωπαϊκού χώρου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης». Δηλαδή, ζητούν τη διαμόρφωση μιας ενιαίας αγοράς εκπαιδευτικών και ερευνητικών «προϊόντων και υπηρεσιών» σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, απ' όπου τα ευρωπαϊκά μονοπώλια θα μπορούν να αντλούν φτηνό ευέλικτο δυναμικό και τσάμπα νέα παραγμένη γνώση. Κι όχι μόνο αυτό, αλλά βάζουν πλάτη να καμφθούν οι αντιστάσεις εναντίον της διαδικασίας της Μπολόνια, ζητώντας: «Να υπάρξει αξιολόγηση και συνολικός απολογισμός της εν λόγω διαδικασίας, προκειμένου να εκτιμηθούν οι επιτυχίες και αποτυχίες σε σχέση με τους δεδηλωμένους στόχους, (...) να ληφθούν υπόψη οι δυσχέρειες, οι φραγμοί και οι δυσκολίες κατανόησης που συναντώνται, μεταξύ άλλων και από τον ακαδημαϊκό κόσμο».
Είναι δε αποκαλυπτικά αυτά που προτείνουν: «Να μειωθούν ή να παγώσουν τα τέλη εγγραφής, όπου υφίστανται», δηλαδή ούτε λόγος για κατάργησή τους των διδάκτρων, όπως και «σταδιακή ενσωμάτωση της κινητικότητας των φοιτητών στο επίσημο πρόγραμμα σπουδών των πανεπιστημίων» και «άνοιγμα των προγραμμάτων ανταλλαγής στο μεγαλύτερο δυνατό αριθμό συμμετεχόντων». Ενίσχυση, δηλαδή, της εργασιακής και εκπαιδευτικής περιπλάνησης των νέων, ανάλογα με το πού το κεφάλαιο έχει ανάγκες για απορρόφηση δυναμικού στο εκάστοτε επιστημονικό αντικείμενο.
Το ψήφισμα των ευρωβουλευτών της GUE επίσης αναφέρει: «Να παρασχεθούν ευρείες ευκαιρίες για Διά Βίου Μάθηση και για συμπληρωματικές μορφές μάθησης» και «σχετική εκπαίδευση σε έναν διαφοροποιημένο μαθητικό πληθυσμό μέσω της διά βίου μάθησης», δηλαδή να βαθύνει κι άλλο η υποβάθμιση των σπουδών, να καταδικαστούν εκ νέου οι νέοι σε ένα διαρκές κυνήγι πιστοποίησης διαφόρων ειδών "δεξιοτήτων", πολλές φορές μάλιστα ακριβοπληρωμένων, κυνηγώντας στο όνομα της ανταγωνιστικότητας μια κατά βάση κακοπληρωμένη και πρόσκαιρη θέση εργασίας.
Αποτελούν προανάκρουσμα επίθεσης ιδιαίτερα στους φοιτητές και τους νέους εργαζόμενους, αλλά και κριτήριο ψήφου για τους φοιτητές και σπουδαστές μπροστά και στις επερχόμενες φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές. Να γιατί η απάντηση και σε αυτά είναι ισχυρή Πανσπουδαστική ΚΣ στις φοιτητικές και σπουδαστικές εκλογές.