Παρασκευή 27 Μάρτη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΠΑΙΔΕΙΑ
Ξεκρέμαστοι οι φοιτητές από μετεγγραφή στις αρχιτεκτονικές σχολές

Αυτό προκύπτει από τη συζήτηση σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ στη Βουλή

Ξεκρέμαστους αφήνει η κυβέρνηση τους περίπου 200 πρωτοετείς φοιτητές, των οποίων οι διοικήσεις της Αρχιτεκτονικής Σχολής Αθηνών και του τμήματος Αρχιτεκτόνων του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης δεν έκαναν αποδεκτές τις μετεγγραφές. Οι απαντήσεις που έδωσε από το βήμα της Βουλής ο υπουργός Παιδείας, Αρ. Μπαλτάς, απαντώντας σε σχετική επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γ. Γκιόκα, ήταν τουλάχιστον προκλητικές. Οχι μόνο ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να ληφθεί κάποιο μέτρο για αυτούς τους φοιτητές αλλά προδιέγραψε αυστηροποίηση του πλαισίου των μετεγγραφών και έριξε τις ευθύνες στους φοιτητές και τις οικογένειές τους που δε συμπλήρωσαν όπως έπρεπε τα μηχανογραφικά!

Πιο συγκεκριμένα, ο Γ. Γκιόκας επισήμανε ότι αυτά τα παιδιά «είναι ξεκρέμαστα. Δεν παρακολουθούν τις σπουδές τους. Δεν μπορούν να πάρουν μέρος στις εξετάσεις. Δεν μπορούν, την ίδια στιγμή, οι οικογένειές τους να ανταποκριθούν στο αυξημένο κόστος σπουδών για τις σχολές στις οποίες πέρασαν. Εχουν χάσει, επί της ουσίας, την πρώτη τους χρονιά και υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα παρεμπόδισης αυτών των φοιτητών να σπουδάσουν». Επισήμανε ότι «βέβαια είναι απαράδεκτη η στάση των διοικήσεων», οι οποίες έχουν κάνει προσφυγή και στο Συμβούλιο της Επικρατείας -προσφυγή που εκκρεμεί- επικαλούμενες υπαρκτά προβλήματα λειψής χρηματοδότης, υποδομών και άλλα, για τα οποία, αντί να διεκδικήσουν την επίλυσή τους από την κυβέρνηση, τα φορτώνουν στους φοιτητές. «Η στάση, όμως, αυτή των διοικήσεων δε μειώνει στο ελάχιστο την ευθύνη της κυβέρνησης». Οπως τόνισε «έχετε την ευθύνη να δώσετε γρήγορα μία απάντηση, μία λύση, γιατί τα παιδιά αυτά, οι φοιτητές αυτοί, είναι "στον αέρα" και οι οικογένειές τους αγωνιούν».

Η απάντηση του υπουργού ήταν η εξής: «Η προηγούμενη κυβέρνηση εκτίναξε πέρα από κάθε όριο τις μετεγγραφές». «Οι Αρχιτεκτονικές Σχολές, λόγω της μορφής της διδασκαλίας, τον ιδιαίτερο τρόπο με τον οποίο γίνεται το μάθημα, ομαδικά, ανά ομάδες παιδιών και με ομάδες διδασκόντων, έχουν φτάσει στο απόλυτο απροχώρητο ως προς τη δυνατότητα στοιχειώδους εκπαίδευσης των φοιτητών». «Δικαίως -ίσως- από τη μεριά τους είπαν να περιμένουμε τι θα αποφασίσει το Συμβούλιο της Επικρατείας και βλέπουμε». «Νομικά και θεσμικά δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα παραπάνω». «Δεν μπορεί να γίνονται μονότροπα οι μετεγγραφές -για κοινωνικούς λόγους, θα συμφωνήσω- προς την κατεύθυνση των σχολών και χωρίς να λαμβάνεται υπόψιν το γεγονός ότι οι σχολές έχουν πεπερασμένες δυνατότητες αξιοπρεπούς διδασκαλίας». «Πρέπει ταυτόχρονα οι γονείς να έχουν -και εμείς και αυτοί- συνείδηση των δυσκολιών. Οσο μπορεί η πολιτεία στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες που βρίσκεται, θα βοηθήσει. Να καταλάβουν, όμως, ότι δεν μπορεί να τα κάνει όλα. Και άρα να υπάρχει και μια ευθύνη ως προς το πώς συμπληρώνουν τα παιδιά τα μηχανογραφικά»!

Ο Γ. Γκιόκας υπογράμμισε ότι το πρόβλημα στις σχολές δεν το δημιουργούν οι μετεγγραφές αλλά η αντιλαϊκή πολιτική της υποχρηματοδότησης, της ιδιωτικοποίησης, η πολιτική «που λέει "πάγωμα" των προσλήψεων με μνημονιακούς νόμους». Οπως τόνισε, αντί η κυβέρνηση να πάρει θέση απέναντι σε αυτά «ακούμε εδώ περί αυστηροποίησης του πλαισίου». Οσο για τα μηχανογραφικά σημείωσε: «Δηλαδή, το πού θα σπουδάζει ένας νέος δε θα το καθορίζουν οι βαθμοί αλλά θα το καθορίζει το πορτοφόλι του και η οικονομική του δυνατότητα»...


Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org