Παρασκευή 13 Μάρτη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΝΕΟΛΑΙΑ
Από την πείρα του Λαϊκού Φροντιστηρίου στην Πάτρα

Τα μέτρα που έχουν παρθεί τα τελευταία χρόνια για την Παιδεία, η υποχρηματοδότηση αυτής, το νέο Λύκειο, διαμορφώνουν μια ακόμα πιο δύσκολη καθημερινότητα για ένα μαθητή.

Θέλουν τους νέους χωρίς γνώσεις, να τους σπρώξουν έξω απ' το σχολείο. Ελλείψεις καθηγητών, υπεράριθμα τμήματα, έρχονται να επιδεινώσουν τη θέση της νεολαίας και των οικογενειών, αναγκάζοντας τους γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τα φροντιστήρια των παιδιών τους. Η ανάγκη αυτή οδήγησε στη δημιουργία του Λαϊκού Φροντιστηρίου στην Πάτρα. Δεν είναι μια μορφή φιλανθρωπίας και εθελοντισμού που διαπαιδαγωγεί το μαθητή στη λογική του συμβιβασμού και της διαχείρισης της φτώχειας του, αλλά οργάνωση και δράση για δημόσια και δωρεάν Παιδεία που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών χωρίς φιλτράρισμα για το «ποιος έχει» και «ποιος δεν έχει λεφτά».

Το Λαϊκό Φροντιστήριο βρίσκεται στον τρίτο χρόνο λειτουργίας του και ξεκίνησε ως πρωτοβουλία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών σε συνεργασία με τη Λαϊκή Επιτροπή Προσφυγικών. Στα χρόνια αυτά μαζικοποιείται ολοένα και περισσότερο, με αποκορύφωμα τη φετινή χρονιά, όπου οι δηλώσεις ήταν πολύ περισσότερες.

Το Φροντιστήριο φιλοξενείται τις απογευματινές ώρες στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών. Υπεύθυνοι για τη φύλαξη του χώρου και την ασφάλεια των παιδιών είναι η Λαϊκή Επιτροπή Προσφυγικών και το ΜΑΣ. Αξιοσημείωτη, ωστόσο, είναι η συνεισφορά των ίδιων των γονιών τόσο για τη φύλαξη, όσο και για την καθαριότητα, ύστερα και από συνάντηση που οργανώθηκε μαζί τους από τη Λαϊκή Επιτροπή Προσφυγικών. Συζητήθηκε μαζί τους η μορφή αλληλεγγύης που θέλει να χτίσει το Λαϊκό Φροντιστήριο και πώς μπορούν να συνεισφέρουν οι ίδιοι σε αυτήν, ακούστηκαν οι προβληματισμοί τους για το μέλλον των παιδιών τους.

Στο Φροντιστήριο, πλέον, γίνονται όλα τα βασικά μαθήματα για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου και των ΕΠΑΛ.

Το ΜΑΣ απευθύνθηκε στους φοιτητές, αναδεικνύοντας το σκοπό λειτουργίας του Λαϊκού Φροντιστηρίου, για να ενισχύσουν αυτήν την προσπάθεια ως καθηγητές. Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη τόσο απ' τις θετικές, τις φιλολογικές αλλά και τις πολυτεχνικές σχολές. Προσπάθεια γίνεται απ' τους καθηγητές να μην είναι απλά τα «λυσάρια» των ασκήσεων των μαθητών, αλλά να προσφέρουν όσο πιο δομημένη και ολόπλευρη γνώση γίνεται στους μαθητές. Κοιτάζουν πώς θα κάνουν πιο κατανοητό και ενδιαφέρον το μάθημα, με εικόνες, γρίφους και πειράματα, για να προσελκύσουν τους μαθητές και να τους δείξουν ότι γνώση δεν είναι η «παπαγαλία» που τους μαθαίνουν.

Επιπλέον, στόχος του μαθήματος είναι να σπάσει την απογοήτευση που μεταφέρει το σχολείο, αλλά και την αντίληψη που προσπαθεί να περάσει ότι όποιος δεν έχει υψηλούς βαθμούς πρέπει να εγκαταλείπει το σχολείο και να βγαίνει για δουλειά.

Οι μαθητές με τον καιρό βλέπουν αποτελέσματα και έρχονται με μεγαλύτερη όρεξη για μάθημα. Εκτιμούν την προσπάθεια και το ενδιαφέρον που δείχνουν οι καθηγητές του Φροντιστηρίου και συζητάνε γι' αυτό με τους συμμαθητές τους και τις παρέες τους, με αποτέλεσμα να έχουν γίνει η «κύρια φωνή» του Λαϊκού Φροντιστηρίου, φέρνοντας συνεχώς καινούριους μαθητές. Στο Λαϊκό Φροντιστήριο γίνεται και μια προσπάθεια να αναδειχθούν και να αναπτυχθούν και τα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα καθώς υπάρχουν μαθητές που ήδη ασχολούνται με τη μουσική, τη ζωγραφική και το θέατρο και άλλοι που θέλουν πολύ να ασχοληθούν αλλά δεν τους δίνεται η ευκαιρία. Γι' αυτό το λόγο, φέτος δημιουργήθηκε μουσικοθεατρική ομάδα η οποία ετοιμάζει παράσταση για το τέλος της χρονιάς.


Κ. Λ.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ