Παρασκευή 13 Μάρτη 2015
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Ποιος είναι στ' αλήθεια αυτός ο «οργανισμός εγνωσμένου παγκόσμιου κύρους»;

Κραυγαλέες είναι οι ομοιότητες ανάμεσα στη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με αυτήν των προκατόχων της, ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, αφού και η «μεν» και η «δε» συμπλέουν στη γραμμή των αντιλαϊκών αναδιαρθρώσεων, όπως αυτές που προτείνει ο ΟΟΣΑ.

«Οι μεταρρυθμίσεις που συζητάμε με τον ΟΟΣΑ δεν είναι μεταρρυθμίσεις που κάποιοι μας υποχρεώνουν, είναι αυτές που θέλουμε, που θεωρούμε απαραίτητες για να αλλάξει η Ελλάδα και ζητάμε την τεχνογνωσία ενός οργανισμού εγνωσμένου παγκόσμιου κύρους», τόνισε στις χτεσινές δηλώσεις του ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας.

Μόλις ένα χρόνο νωρίτερα, σε ανάλογη παρουσίαση, ο τότε υπουργός Οικονομικών Γ. Στουρνάρας τόνιζε: «Η "εργαλειοθήκη" του ΟΟΣΑ δεν είναι κάτι το οποίο το ζήτησε η τρόικα να το κάνουμε προκειμένου να μας δώσει κάτι άλλο, είναι κάτι το οποίο εμείς είχαμε παραγγείλει στον ΟΟΣΑ. Αρα, είναι κάτι το οποίο πρέπει να γίνει για ν' απελευθερώσουμε την οικονομία από δεσμά, από καταστάσεις καρτέλ, από κατακερματισμούς και να γίνουμε επιτέλους μια κανονική οικονομία, όπως είναι και η υπόλοιπη ευρωπαϊκή οικονομία»...

Για να θυμηθούμε, όμως, μερικά στοιχεία για τον ΟΟΣΑ, αυτόν τον οργανισμό «εγνωσμένου παγκόσμιου κύρους»ν τον οποίο τόσο ένθερμα «διαφήμισε» χθες ο Αλ. Τσίπρας...

Στην πραγματικότητα, ο ΟΟΣΑ και ο επικεφαλής του Α. Γκουρία, πριν ακόμα από την εκδήλωση της καπιταλιστικής κρίσης στην Ελλάδα, πρωτοστατούσαν σε «μεταρρυθμιστικές προτάσεις», αντίστοιχες ή και πανομοιότυπες με αυτές που εδώ και χρόνια αξιώνουν ο ΣΕΒ και τα άλλα τμήματα του εγχώριου κεφαλαίου και οι οποίες «έτρεξαν» πιο γρήγορα κατά τη «μνημονιακή» περίοδο.

Να θυμίσουμε, για παράδειγμα, ότι ο επικεφαλής του ιμπεριαλιστικού Οργανισμού, Α. Γκουρία, σε επίσκεψή του στην Αθήνα το 2007 σημείωνε: «Εχετε (η Ελλάδα) πολύ υψηλή νεανική ανεργία, άρα πρέπει να υπάρχει μια αγορά που να προσφέρει χαμηλότερους μισθούς από τους κατώτατους».

Ταυτόχρονα, έβαζε στο τραπέζι τη μείωση των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, τη διευκόλυνση των απολύσεων και την αύξηση των ηλικιών συνταξιοδότησης.

Παράλληλα, αξίωναν τη μείωση των συντάξεων, οι οποίες, σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΟΟΣΑ έπρεπε να υπολογίζονται στο σύνολο της εργάσιμης ζωής.

Αυξήσεις στους φόρους πάνω στην πλατιά λαϊκή κατανάλωση (ΦΠΑ, ειδικούς φόρους, πετρέλαιο θέρμανσης), φέρνοντας το παράδειγμα της Γερμανίας που είχε ήδη προηγηθεί.

«Απεξάρτηση» της ΔΕΗ από το κράτος, την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων, την αποκρατικοποίηση των ΕΛΤΑ.

Απαιτούσαν την παραπέρα περικοπή των κρατικών κονδυλίων, επικαλούμενοι (τότε) τη δημοσιονομική «σταθερότητα και προσαρμογή».

Να θυμίσουμε ακόμη ότι η έκθεση του ΟΟΣΑ που παραδόθηκε στην προηγούμενη συγκυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, πέρα από τις «εργαλειοθήκες», προβλέπει και τα παρακάτω: Να υπάρξει πλήρης «εφαρμογή των δημοσιονομικών μέτρων, όπως έχουν σχεδιαστεί». Αρση της απαγόρευσης για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων. Κατάργηση της μονιμότητας των νεοπροσλαμβανόμενων στο στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Επιτάχυνση του προγράμματος των ιδιωτικοποιήσεων, ιδιαίτερα στους τομείς της Ενέργειας, των σιδηροδρόμων, των περιφερειακών αεροδρομίων και λιμανιών και των ακινήτων κ.ά...

Αυτός είναι ο οργανισμός που σύμφωνα με τον Αλ. Τσίπρα θα μας παρέχει την «τεχνογνωσία» του (άλλος ένας!) για «φιλολαϊκές» μεταρρυθμίσεις που δε θα είναι «συνώνυμο της απορρύθμισης», αλλά «συνώνυμο της αναγκαίας αλλαγής»... «Αναγκαίας» ναι, αλλά για το κεφάλαιο, με ό,τι αυτό συνεπάγεται πάντα για το λαό...


Α. Σ.

Από την πείρα του Λαϊκού Φροντιστηρίου στην Πάτρα

Τα μέτρα που έχουν παρθεί τα τελευταία χρόνια για την Παιδεία, η υποχρηματοδότηση αυτής, το νέο Λύκειο, διαμορφώνουν μια ακόμα πιο δύσκολη καθημερινότητα για ένα μαθητή.

Θέλουν τους νέους χωρίς γνώσεις, να τους σπρώξουν έξω απ' το σχολείο. Ελλείψεις καθηγητών, υπεράριθμα τμήματα, έρχονται να επιδεινώσουν τη θέση της νεολαίας και των οικογενειών, αναγκάζοντας τους γονείς να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πληρώσουν τα φροντιστήρια των παιδιών τους. Η ανάγκη αυτή οδήγησε στη δημιουργία του Λαϊκού Φροντιστηρίου στην Πάτρα. Δεν είναι μια μορφή φιλανθρωπίας και εθελοντισμού που διαπαιδαγωγεί το μαθητή στη λογική του συμβιβασμού και της διαχείρισης της φτώχειας του, αλλά οργάνωση και δράση για δημόσια και δωρεάν Παιδεία που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών χωρίς φιλτράρισμα για το «ποιος έχει» και «ποιος δεν έχει λεφτά».

Το Λαϊκό Φροντιστήριο βρίσκεται στον τρίτο χρόνο λειτουργίας του και ξεκίνησε ως πρωτοβουλία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών σε συνεργασία με τη Λαϊκή Επιτροπή Προσφυγικών. Στα χρόνια αυτά μαζικοποιείται ολοένα και περισσότερο, με αποκορύφωμα τη φετινή χρονιά, όπου οι δηλώσεις ήταν πολύ περισσότερες.

Το Φροντιστήριο φιλοξενείται τις απογευματινές ώρες στο 17ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών. Υπεύθυνοι για τη φύλαξη του χώρου και την ασφάλεια των παιδιών είναι η Λαϊκή Επιτροπή Προσφυγικών και το ΜΑΣ. Αξιοσημείωτη, ωστόσο, είναι η συνεισφορά των ίδιων των γονιών τόσο για τη φύλαξη, όσο και για την καθαριότητα, ύστερα και από συνάντηση που οργανώθηκε μαζί τους από τη Λαϊκή Επιτροπή Προσφυγικών. Συζητήθηκε μαζί τους η μορφή αλληλεγγύης που θέλει να χτίσει το Λαϊκό Φροντιστήριο και πώς μπορούν να συνεισφέρουν οι ίδιοι σε αυτήν, ακούστηκαν οι προβληματισμοί τους για το μέλλον των παιδιών τους.

Στο Φροντιστήριο, πλέον, γίνονται όλα τα βασικά μαθήματα για όλες τις τάξεις του Γυμνασίου, του Γενικού Λυκείου και των ΕΠΑΛ.

Το ΜΑΣ απευθύνθηκε στους φοιτητές, αναδεικνύοντας το σκοπό λειτουργίας του Λαϊκού Φροντιστηρίου, για να ενισχύσουν αυτήν την προσπάθεια ως καθηγητές. Η ανταπόκριση ήταν μεγάλη τόσο απ' τις θετικές, τις φιλολογικές αλλά και τις πολυτεχνικές σχολές. Προσπάθεια γίνεται απ' τους καθηγητές να μην είναι απλά τα «λυσάρια» των ασκήσεων των μαθητών, αλλά να προσφέρουν όσο πιο δομημένη και ολόπλευρη γνώση γίνεται στους μαθητές. Κοιτάζουν πώς θα κάνουν πιο κατανοητό και ενδιαφέρον το μάθημα, με εικόνες, γρίφους και πειράματα, για να προσελκύσουν τους μαθητές και να τους δείξουν ότι γνώση δεν είναι η «παπαγαλία» που τους μαθαίνουν.

Επιπλέον, στόχος του μαθήματος είναι να σπάσει την απογοήτευση που μεταφέρει το σχολείο, αλλά και την αντίληψη που προσπαθεί να περάσει ότι όποιος δεν έχει υψηλούς βαθμούς πρέπει να εγκαταλείπει το σχολείο και να βγαίνει για δουλειά.

Οι μαθητές με τον καιρό βλέπουν αποτελέσματα και έρχονται με μεγαλύτερη όρεξη για μάθημα. Εκτιμούν την προσπάθεια και το ενδιαφέρον που δείχνουν οι καθηγητές του Φροντιστηρίου και συζητάνε γι' αυτό με τους συμμαθητές τους και τις παρέες τους, με αποτέλεσμα να έχουν γίνει η «κύρια φωνή» του Λαϊκού Φροντιστηρίου, φέρνοντας συνεχώς καινούριους μαθητές. Στο Λαϊκό Φροντιστήριο γίνεται και μια προσπάθεια να αναδειχθούν και να αναπτυχθούν και τα καλλιτεχνικά ενδιαφέροντα καθώς υπάρχουν μαθητές που ήδη ασχολούνται με τη μουσική, τη ζωγραφική και το θέατρο και άλλοι που θέλουν πολύ να ασχοληθούν αλλά δεν τους δίνεται η ευκαιρία. Γι' αυτό το λόγο, φέτος δημιουργήθηκε μουσικοθεατρική ομάδα η οποία ετοιμάζει παράσταση για το τέλος της χρονιάς.


Κ. Λ.



Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ