Με πολύ τσουχτερά διόδια θα πληρώσουν οι οδηγοί το νέο εγχείρημα της κυβέρνησης
Ολοταχώς στην ιδιωτικοποίηση των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας προχωρά η κυβέρνηση, εξαιτίας της οποίας οι οδηγοί θα κληθούν να πληρώνουν τριπλάσια τιμή διοδίων, ποσά με τα οποία θα προικοδοτηθούν - εκτός των άλλων - οι ιδιώτες (ημεδαπές και αλλοδαπές κατασκευαστικές εταιρίες και τράπεζες) που θα αναλάβουν το εγχείρημα.
Ενδεικτικό των κερδών που προσδοκούν να έχουν από την επιχείρηση αυτή οι ιδιώτες είναι το γεγονός ότι για τον πρώτο διαγωνισμό που περιλαμβάνει τρεις συμβάσεις παραχώρησης, την περασμένη Παρασκευή εκδήλωσαν ενδιαφέρον 19 Ομιλοι στους οποίους συμμετέχουν 31 ελληνικές και 31 ξένες κατασκευαστικές εταιρίες, 10 ελληνικές και 5 ξένες μελετητικές εταιρίες, 8 ξένες εταιρίες διαχείρισης συμβάσεων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων, 1 ελληνική και 5 ξένες τράπεζες. Οι τρεις «συνδυασμοί παραχώρησης» αφορούν:
Στο διαγωνισμό, εκτός από τις μεγαλύτερες τεχνικές εταιρίες της χώρας, σε διάφορα σχήματα συμμετέχουν γερμανικές, γαλλικές, πορτογαλικές, ισπανικές, ιταλικές και καναδικές κατασκευαστικές εταιρίες, ενώ από πλευράς τραπεζών συμμετέχουν πορτογαλικές, ισραηλινές και γαλλικές τράπεζες, αλλά και η Αγροτική Τράπεζα σε κοινοπραξία με τη γερμανική...«Χόχτιφ» για το πρώτο σχήμα παραχώρησης.
Ο χρόνος παραχώρησης και η συμμετοχή του ελληνικού δημοσίου στη χρηματοδότηση (εκτός των ποσών των υπαρχόντων διοδίων) θα είναι αντικείμενο των διαπραγματεύσεων μεταξύ των ομίλων και της κυβέρνησης που, όπως δήλωσε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κ. Λαλιώτης, προβλέπεται να γίνουν στις επόμενες δύο φάσεις του διαγωνισμού που αναμένεται να διαρκέσουν τουλάχιστον 1,5 χρόνο. Η ολοκλήρωση της κατασκευής, πάντως, δεν αναμένεται να γίνει (εκτός της πρώτης σύμβασης παραχώρησης Σκάρφεια - Κλειδί) πριν το 2008.
Σε εξέλιξη επίσης βρίσκεται ένας ακόμη διεθνής διαγωνισμός που αφορά άλλες τρεις συμβάσεις παραχώρησης που αφορούν:
Μένουν πλέον να προκηρυχτούν οι διαγωνισμοί για την κατασκευή με τον τρόπο αυτό μερικών τμημάτων της Εγνατίας Οδού, ώστε ολόκληρο το σύστημα των μεγάλων οδικών αξόνων της χώρας (συμπεριλαμβανομένων και αυτών της Αττικής) να παραχωρηθεί πλήρως στην ιδιωτική κερδοσκοπία...