Σάββατο 3 Μάη 2014 - 2η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΔΙΕΘΝΗ
ΝΑΥΑΓΙΟ «ΣΕΟΥΟΛ» - ΝΟΤΙΑ ΚΟΡΕΑ
«Κυνήγι» του κέρδους και με την ανάσυρση των πτωμάτων

Το δράμα στη Νότια Κορέα συνεχίζεται με τις κηδείες εφήβων που ανασύρονται από το ναυάγιο
Το δράμα στη Νότια Κορέα συνεχίζεται με τις κηδείες εφήβων που ανασύρονται από το ναυάγιο
ΣΕΟΥΛ - ΤΖΙΝΤΟ.--

Μαζί με τα στοιχεία που διαρκώς πληθαίνουν, βεβαιώνοντας ότι το ναυάγιο του «Σεουόλ» ήρθε ως αποτέλεσμα από το κυνήγι του κέρδους που στήνουν οι εφοπλιστές και στη Νότια Κορέα, αυξάνονται τώρα οι αποκαλύψεις και για το «χορό εκατομμυρίων» που έχουν στήσει οι ιδιωτικές εταιρείες διάσωσης προκειμένου να θησαυρίσουν από την ανάσυρση των πτωμάτων και το σύνολο της σχετικής επιχείρησης.

Οπως έγραφε χτες η εφημερίδα «Τάιμς της Κορέας», αξιωματούχοι της Ακτοφυλακής στην περιοχή όπου βυθίστηκε το πλοίο είχαν διασυνδέσεις με ιδιωτικές σωστικές εταιρείες που φαίνεται να «προτιμήθηκαν» έναντι άλλων για να πάρουν μέρος στην επιχείρηση διάσωσης. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, καθυστέρησαν τις έρευνες για τον εντοπισμό επιζώντων και με διάφορους τρόπους απέτρεψαν τους δύτες του Ναυτικού να ξεκινήσουν έγκαιρα έρευνες στο βυθό, ανοίγοντας έτσι δρόμο για τη δράση ιδιωτικών εταιρειών, μία από τις οποίες μάλιστα («Undine Marine Industries» - UMI) φαίνεται να υπέγραψε σύμβαση συνεργασίας (μάλιστα, μετά τις 16 Απρίλη που έγινε το ναυάγιο) και με την εταιρεία του πλοιοκτήτη του «Σεουόλ» «Chonghaejin». Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στις έρευνες δε συμμετείχαν εταιρείες που εδρεύουν κοντά στο σημείο του ναυαγίου, αλλά η UMI της οποίας η έδρα είναι σε άλλη περιοχή. Επιπλέον, αναφέρεται ότι μετατέθηκε ανώτερος αξιωματικός της Ακτοφυλακής, ο οποίος, πριν προσληφθεί εκεί, είχε δουλέψει επτά χρόνια για τον όμιλο «Semo», στον οποίο ανήκει η «Chonghaejin».

Ανεξάρτητα από τις προσωπικές ευθύνες που υπάρχουν π.χ. για «παραβίαση καθήκοντος» (στην περίπτωση αξιωματούχων της Ακτοφυλακής ή και της γνωστής στάσης που κράτησε ο καπετάνιος), η «κόντρα» των εταιρειών για το ποια θα κερδίσει τα περισσότερα από τον εντοπισμό εκατοντάδων νεκρών εφήβων τροφοδοτείται από την περίφημη «ελεύθερη αγορά» όπου είναι ...εμπόρευμα ακόμα και η διάσωση ανθρώπων που κινδυνεύουν απ' τα κύματα, τα παγωμένα νερά του ωκεανού ή ένα βυθιζόμενο πλοίο. Αυτό άλλωστε είναι γνωστό και υπάρχει και στο νόμο της συγκεκριμένης χώρας ότι ιδιωτικές εταιρείες που συμμετέχουν σε επιχείρηση διάσωσης μπορούν να διεκδικήσουν «αποζημίωση» από το κράτος, ακόμα και τις ασφαλιστικές εταιρείες.

Στο μεταξύ, διεθνή πρακτορεία καταγράφουν μαρτυρία καπετάνιου, τον οποίο αντικαθιστούσε ο πλοίαρχος του «Σεουόλ» στις 16 Απρίλη, σύμφωνα με την οποία, το πλοίο δεν έπρεπε να κουβαλά μεγάλο φορτίο γιατί οι καμπίνες που είχαν προστεθεί σε 3ο, 4ο και 5ο κατάστρωμα είχαν επιδράσει στο κέντρο βάρους και άρα και στην ικανότητα ισορροπίας. Επιπλέον, ορισμένοι ισχυρίζονται ότι η ανακαίνιση που έγινε πληρούσε τις απαραίτητες προδιαγραφές ασφαλείας, αλλά αργότερα έγιναν κι άλλες εργασίες, χωρίς ενημέρωση των αρμόδιων αρχών. Δύο στελέχη της εταιρείας κρατούνται, ο ένας επειδή πλαστοποίησε έγγραφα που ανέφεραν το φορτίο του πλοίου που, σύμφωνα με πολλούς, τη μοιραία στιγμή ήταν τρεις φορές μεγαλύτερο από το προβλεπόμενο όριο.

Οι δύτες συνεχίζουν να ανασύρουν νεκρούς από το βυθό, με τους βεβαιωμένους θανάτους να έχουν ξεπεράσει τους 226. Πολλοί δήλωναν πλέον ότι τόσες μέρες μετά το ναυάγιο, δεν αποκλείεται τα ρεύματα να έχουν παρασύρει χιλιόμετρα μακριά ορισμένες σορούς, με αποτέλεσμα οι οικογένειες να μην μπορούν να ξέρουν ούτε αν θα βρεθεί έστω το πτώμα του αγαπημένου τους προσώπου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Βασικές αιτίες η υπερφόρτωση και οι εργασίες επέκτασης(2014-10-08 00:00:00.0)
«Κυνήγι» του κέρδους και με την ανάσυρση των πτωμάτων(2014-05-03 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ