Κυριακή 9 Φλεβάρη 2014
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
Σκάκι
Καλλιτεχνικό Σκάκι
Κανονισμοί

(Β' μέρος)

Μετά από τους δύο γενικούς κανόνες γραφής λύσεως - βλέπε «Ρ», 2.2.14: α) Προσέχουμε πολύ την ονομασία των τετραγώνων, β) Προσέχουμε την ονομασία των κομματιών - ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται ο κανόνας γ) Στις περιπτώσεις όπου δύο όμοια κομμάτια (π.χ. δύο πύργοι ή δύο Ιπποι), μπορούν να μετακινηθούν στο ίδιο τετράγωνο. Τότε θα πρέπει σαφώς να καθορίζεται ποιο από τα δύο κομμάτια κινείται, γράφοντας και το τετράγωνο αναχώρησης. Για παράδειγμα: Εχουμε δύο Π στο «δ5» και στο «θ7» ή δύο Ι στο «γ3» και στο «η3». Εδώ η γραπτή απάντηση θα είναι 1. Πδδ7 ή Πθδ7, Ιγε4 και όχι Ι3ε4.

Σε περίπτωση που στη λύση ενός προβλήματος περιλαμβάνεται μια κίνηση που είναι λανθασμένη με οποιονδήποτε τρόπο (π.χ. λάθος τετράγωνο ή κομμάτι, ασάφεια ως προς το ποιο από τα δύο κομμάτια κινείται σε κάποιο τετράγωνο) ο βαθμολογητής υποχρεούται να θεωρήσει λανθασμένο όλο το κομμάτι της λύσης από το σημείο εκείνο και παρακάτω και φυσικά να αφαιρέσει τους σχετικούς βαθμούς. Συνεπώς προσοχή! Πάμε τώρα να δούμε πώς γράφονται οι λύσεις σε κάθε κατηγορία προβλημάτων.

1. Δυάρια (#2) Στα ορθόδοξα δυάρια, όπου τα λευκά πρέπει να κάνουν ματ σε 2 κινήσεις, όσο καλά και αν αμυνθούν τα μαύρα για να πάρει κανείς τη μέγιστη δυνατή βαθμολογία (5 βαθμοί) αρκεί να γράψει μόνο την 1η κίνηση των λευκών, δηλαδή το «κλειδί». Δεν χρειάζεται η παράθεση καμίας βαριάντας. Π.χ. στο διάγραμμα αυτού του κειμένου για να πάρει κανείς τους 5 βαθμούς αρκεί μόνο να γράψει: 1. Βγ4. 2. Τριάρια (#3) Στα τριάρια τα πράγματα γίνονται λίγο δύσκολα. Για να πάρει κανείς τους 5 βαθμούς πρέπει να γράψει την 1η κίνηση των λευκών (το κλειδί), την πιθανή απειλή που δημιουργεί αυτή η κίνηση καθώς και τις βαριάντες για όλες τις πιθανές άμυνες των μαύρων (δεν εννοούμε όλες τις πιθανές κινήσεις των μαύρων αλλά μόνο αυτές που αμύνονται στην απειλή), μέχρι και την 2η κίνηση των λευκών. Στη θέση που ακολουθεί με αλγεβρικά σύμβολα, η λύση που δίνει τους 5 βαθμούς είναι (στις αγκύλες οι βαθμοί που δίνει το κλειδί, η απειλή και κάθε βαριάντα): Λευκά: Ρθ6, Βζ1 (2) Μαύρα: Ρθ8, Πγ3, Αζ3, Στρ. ζ7, η6 (5)

1. Βα6! (απειλεί 2. Βζ6+) [1] χωρίς την απειλή, 0 βαθμοί

Αν 1... Πγ6 2. Βα8+ [2] Αν 1... Αγ6 2. Βγ8+ [2] (Συνεχίζεται)

****

Παίζουν τα λευκά και κάνουν ΜΑΤ σε 2 κινήσεις

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
ΜΑΤ ΣΕ ΔΥΟ(16/9/2012)
Το «δηλητηριασμένο» πιόνι(20/4/2008)
ΜΑΤ ΣΕ ΔΥΟ(8/1/2006)
ΜΑΤ ΣΕ ΔΥΟ(13/3/2005)
ΜΑΤ ΣΕ ΔΥΟ(6/6/2004)
Η λύση του προηγούμενου(21/3/1999)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»
Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org