Τρίτη 9 Ιούλη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ - ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Ετοιμάζουν το ξεπούλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

«Συχαρίκια» του Χ. Αλμούνια στον Μ. Χρυσοχοΐδη για το επικείμενο ξεπούλημα...

Εντείνεται η διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά και την έγκριση που εξασφάλισε η ελληνική κυβέρνηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με τον αντιπρόεδρο της οποίας Χοακίμ Αλμούνια, να στέλνει επιστολή στον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, αναφέροντας ότι το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του εθνικού σιδηροδρόμου «επαναφέρει τους ελληνικούς σιδηρόδρομους στο κέντρο του ευρωπαϊκού ανταγωνισμού».

Στην ίδια επιστολή επισημαίνεται ότι με το κυβερνητικό σχέδιο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαλλάσσεται «από το θέμα των κρατικών ενισχύσεων», της εξασφαλίζεται η «επιβίωση και ανάπτυξη», ενώ επίσης προσφέρονται «πρόσθετα σημαντικά οφέλη στην εταιρεία, στο επιβατικό και εμπορικό κοινό». Για τον Μ. Χρυσοχοΐδη, η παραπάνω απόφαση της Επιτροπής «ανοίγει νέο κεφάλαιο όχι μόνο στην ιστορία των σιδηροδρομικών μεταφορών αλλά και στον τομέα των επενδύσεων στη χώρα μας» ακολουθώντας με αυτόν τον τρόπο την πεπατημένη της κυβερνητικής προπαγάνδας όπου το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου και η παράδοσή του στους μονοπωλιακούς ομίλους ενισχύει «την αναπτυξιακή πορεία της χώρας», όπως χαρακτηριστικά κατέληξε στη δήλωσή του.

Υπενθυμίζουμε ότι πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης, μιλώντας σε ημερίδα για τις μεταφορές είπε ότι για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ήδη εκφραστεί ενδιαφέρον από τους γαλλικούς, τους ρωσικούς και τους κινεζικούς σιδηροδρόμους, οπότε υπό αυτό το πρίσμα θα πρέπει να εξεταστεί και η σχετική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Με δεδομένο τα πρόσφατα γεγονότα με την ιδιωτικοποίηση των ΔΕΠΑ και ΔΕΣΦΑ και την εμπλοκή της Επιτροπής, θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο ότι η γνώμη της θα παίξει καθοριστικό ρόλο για την επιλογή τελικού αγοραστή και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οποιος, πάντως, από τους «μνηστήρες» και αν επικρατήσει, το μόνο σίγουρο είναι ότι οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις έχουν πράξει τα... δέοντα, ώστε το νέο ιδιωτικό μονοπώλιο που έρχεται να αντικαταστήσει το κρατικό και στον τομέα των σιδηροδρομικών μεταφορών, να βρει «στρωμένη δουλειά» με σίγουρα κέρδη: Σήμερα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει μηδενικό χρέος, εξασφαλισμένα 50 εκατ. ευρώ κατ' έτος ως επιδότηση για την εξυπηρέτηση των «άγονων γραμμών», έργα ηλεκτροδότησης και συνολικής αναβάθμισης του βασικού άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη που με την ολοκλήρωσή τους το 2016 τα δρομολόγια θα διεξάγονται εντός 3,5 ωρών αλλά και χαμηλό εργασιακό κόστος. Παράλληλα, τα αρμόδια υπουργεία και η σημερινή διοίκηση της εταιρείας καταβάλλουν επίπονες προσπάθειες για την ανεύρεση πελατών στο εμπορευματικό κομμάτι του έργου της, παράλληλα με την εκτέλεση έργων υποδομών που θα υποστηρίζουν τέτοιες συμφωνίες, όπως η ολοκλήρωση της γραμμής Ικονίου - Θριασίου.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Iδιωτικοποιούνται χωρίς τα χρέη τους που φορτώνονται στο λαό(2015-10-24 00:00:00.0)
Πολυνομοσχέδιο - «σκούπα» με φόντο την κερδοφορία(2014-11-28 00:00:00.0)
Επενδύσεις σε υποδομές, πριν την ιδιωτικοποίηση(2013-09-21 00:00:00.0)
«Σχέδιο» μετατροπής τους σε πανάκριβο εμπόρευμα(2009-06-25 00:00:00.0)
Από το Μάρτη το σχέδιο «εκτροχιασμού»(2009-02-21 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ