Κυριακή 23 Ιούνη 2013
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΠΟΙΚΙΛΗΣ ΥΛΗΣ - ΣΚΑΚΙ
Στοιχεία που πρέπει να γνωρίζει ο καλός σκακιστής

(μέρος ε')

Τα στοιχεία που ζητάμε είναι «Ανοιγμα γραμμής». Παίζουν τα μαύρα
Τα στοιχεία που ζητάμε είναι «Ανοιγμα γραμμής». Παίζουν τα μαύρα
το δ' μέρος ένα από τα στοιχεία ήταν η παρεμβολή και την παρουσιάσαμε με μια άσκηση στο διάγραμμα εκείνου του κειμένου (Βλέπε «Ρ» 9.6.2013)

Η απάντηση -για όσους δεν το έλυσαν- είναι: 1. Αδ3! Η κίνηση αυτή παρεμβάλλει τους δύο στόχους που είχαν οι δύο μαύροι πύργοι και τώρα, αν 1... Πδγ3 2. Πθ1 + Πθ3 3. δ8=Β + Ρθ5 4. Βθ8 + Ρη6 5. Πθ3 και 1-0. Αν 1... Πγδ3 2. δ8=Β+ Πδ8 3. Πθ1+ και 1-0.

28. Αδύνατο σημείο: Μην αφήνεις απροστάτευτα κομμάτια ή πιόνια. Εντόπισε το αδύνατο σημείο του αντιπάλου και ρίξε εκεί όσες δυνάμεις μπορείς. 29. Κρίσιμο τετράγωνο: Τετράγωνο που σε κάθε φάση του παιχνιδιού και ειδικά στο φινάλε (λέγεται και τρύπα), μέσα στην παράταξη του αντιπάλου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ένα κομμάτι μας, χωρίς δυνατότητα εκδίωξής του από πιόνι του αντιπάλου. Στα φινάλε Ρ + Στρ. έναντι Ρ. Για παράδειγμα: Στο πιόνι «δ2», τα κρίσιμα τετράγωνα -ένα από τα οποία πρέπει να πιάσει ο Ρ, προκειμένου να προάγει το πιόνι του- είναι τα τετράγωνα «γ4», «δ4», «ε4», δηλαδή, τα 3 μεθεπόμενα τετράγωνα του «δ2». Από την 5η οριζόντια, όμως, τα κρίσιμα τετράγωνα είναι τα αμέσως επόμενα, δηλαδή στο πιόνι «δ5» τα κρίσιμα τετράγωνα είναι τα «γ6», «δ6», «ε6» κ.λπ. 30. Εκταση - χώρος: Προσπάθησε με τα κομμάτια σου να ελέγχεις το μεγαλύτερο μέρος της σκακιέρας και παράλληλα να εμποδίζεις να κάνει το ίδιο ο αντίπαλός σου. 31. Διπλό κτύπημα: Ενα κομμάτι μας να απειλεί ταυτόχρονα δύο του αντιπάλου με αποτέλεσμα ένα από τα δύο να χάνεται. Πολύ επικίνδυνο είναι το «πολλαπλό κτύπημα» με Ιππο, ειδικά όταν δίνει διπλό σαχ με αποκάλυψη! Τέλος, υπάρχει και το «πηρούνι», το οποίο ήδη έχουμε αναφέρει. 32. Κίνηση φορσέ: Είναι μια υποχρεωτική κίνηση που πρέπει να παιχθεί οπωσδήποτε. Συχνά, όποιος την κάνει, έρχεται σε δύσκολη θέση, ειδικά όταν πρόκειται για κίνηση του βασιλιά. 33. Μπλοκάρισμα - Διακοπή Γραμμής: α) Το αναγκαστικό σταμάτημα πιονιών ή κομματιών, β) Η διακοπή διαγώνιων, κάθετων ή οριζόντιων γραμμών. Οποιος καταφέρει το μπλοκάρισμα καθυστερεί την ανάπτυξη του αντιπάλου. 34. Δίπλωμα πύργων: Δύο πύργοι - συχνά και Β+Π+Π - σε μια ανοιχτή κάθετη στήλη ή οριζόντια ανοικτή γραμμή.

(Συνεχίζεται)

* Τα στοιχεία που ζητάμε είναι «Ανοιγμα γραμμής». Παίζουν τα μαύρα.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ