Σάββατο 6 Οχτώβρη 2012 - 1η έκδοση
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 10
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Αναδιάρθρωση που υπαγορεύουν οι ανάγκες του κεφαλαίου

Σε μια σειρά κινητοποιήσεις προχώρησαν οι σπουδαστές στις ΑΕΝ την περσινή χρονιά
Σε μια σειρά κινητοποιήσεις προχώρησαν οι σπουδαστές στις ΑΕΝ την περσινή χρονιά
Την «αναδιάρθρωση» της Ναυτικής Εκπαίδευσης ανακοίνωσαν την Πέμπτη σε κοινή συνέντευξη Τύπου οι υπουργοί Ναυτιλίας και Παιδείας. Οι κατευθύνσεις των υπουργείων, που προωθούν, από τη μια, την πιο στενή σύνδεση της δημόσιας Ναυτικής Εκπαίδευσης με το εφοπλιστικό κεφάλαιο και, από την άλλη, την ίδρυση ιδιωτικών σχολών, επιφέρουν νέα επιδείνωση στα ήδη σοβαρά προβλήματα των σπουδαστών αλλά και των εργαζομένων στη Ναυτική Εκπαίδευση.

Ο υπουργός Ναυτιλίας, Κ. Μουσουρούλης, ανέφερε πως η προώθηση της ιδιωτικής Ναυτικής Εκπαίδευσης είναι απόφαση που βασίζεται στο «μοντέλο εκπαίδευσης στην Ευρωπαϊκή Ενωση», στις «απαιτήσεις της ναυτεργασίας σε επίπεδο διεθνούς ανταγωνισμού», αλλά και στην εμπειρία που υπάρχει «από τη λειτουργία της μεταλυκειακής ιδιωτικής εκπαίδευσης σε αρκετούς τομείς». Δημόσιες και ιδιωτικές σχολές θα υπάγονται σε ενιαίο σύστημα αξιολόγησης και πιστοποίησης, αναγνώρισης και ισοτιμίας των τίτλων σπουδών τους.

Τα παραπάνω προδιαγράφουν πορεία υποβάθμισης των δημόσιων σχολών, που αντιμετωπίζουν ήδη σοβαρά ζητήματα. Πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους σπουδαστές στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) είναι η δυσκολία να εξασφαλίσουν θέση για να πραγματοποιήσουν τα εκπαιδευτικά ταξίδια τα οποία είναι απαραίτητα για την αποφοίτησή τους. Το σύστημα της «εναλλασσόμενης εκπαίδευσης», της αλληλοδιαδοχής δηλαδή εξαμήνων σπουδών και εκπαιδευτικών ταξιδιών, οδηγεί εκτός σχολής σπουδαστές και σπουδάστριες που δεν καταφέρνουν, χωρίς δική τους υπαιτιότητα, να συμπληρώσουν τους μήνες εκπαιδευτικών ταξιδιών που απαιτούνται. Ηδη φέτος έχουν πραγματοποιηθεί οι πρώτες κινητοποιήσεις για να μη διαγραφεί κανένας σπουδαστής, ενώ σχετική Ερώτηση της βουλευτή του ΚΚΕ Διαμάντως Μανωλάκου συζητήθηκε την περασμένη βδομάδα στη Βουλή. Ο ίδιος ο υπουργός προέβλεψε διόγκωση του προβλήματος «λόγω της οικονομικής κρίσης αλλά και λόγω της αύξησης του αριθμού σπουδαστών των Σχολών».

Πλήρης προσαρμογή στις απαιτήσεις των επιχειρήσεων

Η δημιουργία «γραφείου σταδιοδρομίας», με αρμοδιότητα την επικοινωνία με τις ναυτιλιακές εταιρείες, και η επιδότηση του α' εκπαιδευτικού ταξιδιού με 25 εκατομμύρια ευρώ έως το 2015, που ανακοινώθηκαν ως μέτρα για την αντιμετώπιση του προβλήματος, στην ουσία υπηρετούν τις ανάγκες των εφοπλιστών για ενίσχυση της κερδοφορίας τους και τροφοδοτούν το φαύλο κύκλο που γεννά και αναπαράγει το πρόβλημα των σπουδαστών. Μπορεί να τσεπώνουν 25 εκατομμύρια μόνο και μόνο για να συμπεριλαμβάνουν στα πληρώματά τους σπουδαστές, όμως δεν είναι ...αχάριστοι: Η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών αποφάσισε, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός, να ενισχύσει τις υποδομές Ναυτικής Εκπαίδευσης με 5 εκατομμύρια ευρώ.

Υπ' αυτό το πρίσμα του ενδιαφέροντος που δείχνει το εφοπλιστικό και ναυτιλιακό κεφάλαιο για τη Ναυτική Εκπαίδευση, η γενικόλογη αναφορά που έγινε από τον υπουργό στο ζήτημα της διεύρυνσης της σύνθεσης και των αρμοδιοτήτων του Συμβουλίου Ναυτικής Εκπαίδευσης μοιάζει να ανοίγει την πόρτα για την άμεση ανάμειξη των επιχειρήσεων στις σχολές.

Μια σειρά οξυμένα προβλήματα για τους σπουδαστές και τους εργαζόμενους παραμένουν: Η δωρεάν σίτιση των σπουδαστών, που κόπηκε πέρσι λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, δεν έχει αποκατασταθεί, παρά την καθησυχαστική στάση του υπουργού Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλου, πως θα βρεθεί λύση. Επιπλέον, μεγάλο μέρος των καθηγητών των σχολών είναι ωρομίσθιοι ενώ υπάρχουν ΑΕΝ στις οποίες δεν υπάρχει κανένας μόνιμος, γεγονός που οδηγεί και σε καθυστερήσεις στην έναρξη των μαθημάτων.


Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ