Κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς «να ανταποκριθούν στο καθήκον της αλληλεγγύης απέναντι στους μαθητές, παιδιά ανέργων και εργαζομένων, που υποφέρουν από τις συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής», απευθύνει με ανακοίνωσή του το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς Ιθάκης, καλώντας να πάρει αυτή η αλληλεγγύη και τη μορφή δωρεάν μαθημάτων.
«Τα ζητήματα της στήριξης των μαθητών και, κυρίως, η αντιμετώπιση της μαθητικής διαρροής, πρέπει να αναδειχθούν σε αιτήματα - κρίκους της κοινής πάλης γονιών - μαθητών - εκπαιδευτικών - εργαζομένων», σημειώνει η ΕΛΜΕ. Στο πλαίσιο αυτό καλεί, παράλληλα με τη διεκδίκηση μιας άλλης παιδείας, σε άμεση συγκρότηση ομάδων εκπαιδευτικών που θα προσφέρουν στήριξη - ακόμη και εξατομικευμένη, με δωρεάν μαθήματα τις απογευματινές ώρες. Καλεί νέους και παλιούς εκπαιδευτικούς, άνεργους και συνταξιούχους επίσης, να συστρατευτούν και «η κάθε λαϊκή οικογένεια να γνωρίζει ότι υπάρχει οργανωμένη στήριξη και να μπορεί να ακουμπήσει πάνω μας». Η ΕΛΜΕ αναφέρεται σε μαθήματα που θα καλύπτουν γνωστικά κενά από το σχολείο, ξένες γλώσσες, μαθήματα που απαιτούνται για εισαγωγή σε σχολές. «Τίποτε δεν είναι ανέφικτο εάν η προσπάθεια αγκαλιαστεί από τους συναδέλφους», σημειώνει, μεταξύ άλλων, η ΕΛΜΕ που προτείνει να συγκροτηθούν άμεσα τρία σχολεία αλληλεγγύης σε Αργοστόλι, Ληξούρι, Ιθάκη, με το σύνολο σχεδόν των μαθημάτων και σε απομακρυσμένες περιοχές να γίνουν μαθήματα. Παράλληλα, η ΕΛΜΕ καλεί να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα υλοποίησης προγραμμάτων ενισχυτικής διδασκαλίας στα Γυμνάσια του Νομού και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης στο Λύκειο.
Το ΔΣ της ΕΛΜΕ καλεί «ο Σύλλογος διδασκόντων να κάνει δική του υπόθεση τα προβλήματα των μαθητών, να οργανώνει παρεμβάσεις από κοινού με μαθητικά συμβούλια και γονείς. Να ενημερώνεται άμεσα το συνδικάτο και να αναπτύσσονται πρωτοβουλίες και κινητοποιήσεις».
Διαχωρίζει δε το νόημα της λαϊκής αλληλεγγύη από τη φιλανθρωπία των ΜΚΟ και άλλων φορέων, σημειώνοντας ότι «ο λαός και η νέα γενιά δεν πρέπει να μάθουν να ζουν σαν επαίτες, αλλά να συνδυάζουν τη διεκδίκηση άμεσων λύσεων με την όξυνση της ταξικής πάλης».