Τρίτη 10 Ιούλη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΕΠΙΣΗΜΟΣ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΣ
Μαζικές ανατιμήσεις και τον Ιούνη

Στο 10% οι εμφανιζόμενες μέσες ανατιμήσεις στην τελευταία περίοδο

Νέες ανατιμήσεις πάνω στην γκάμα των εμπορευμάτων μαζικής λαϊκής κατανάλωσης, συνεχίζει να επιβάλει το εμποροβιομηχανικό κύκλωμα, σε κραυγαλέα όσο και αγεφύρωτη αντίθεση με τη διογκούμενη συρρίκνωση στους μισθούς, τα μεροκάματα και τις ασφαλιστικές εισφορές, δηλαδή το λεγόμενο «εργατικό κόστος», τη βύθιση και του επιπέδου της λαϊκής κατανάλωσης, συνολικά του παραγόμενου ΑΕΠ.

Στο τελευταίο 12μηνο - Ιούλης 2011 με Ιούνη 2012 - ο μέσος επίσημα καταγραφόμενος πληθωρισμός διογκώθηκε σε ποσοστό 2,2%, με τις ανατιμήσεις για το μήνα Ιούνη να διαμορφώνονται στο 1,3%. Σωρευτικά, σε πάνω από 10% διαμορφώνονται οι μέσες εμφανιζόμενες ανατιμήσεις από το 2009, όταν ξεκίνησε η φάση όξυνσης της καπιταλιστικής κρίσης.

Η στατιστική καταγραφή και αποτύπωση του πληθωρισμού, πολύ περισσότερο κάτω από τις σημερινές συνθήκες καπιταλιστικής κρίσης, μαζικής ανεργίας, διάλυσης του λαϊκού εισοδήματος, δεν έχει καμιά απολύτως σχέση με τη ζωή και την πραγματικότητα των λαϊκών νοικοκυριών, που έτσι κι αλλιώς είναι αναγκασμένα να ξοδεύουν το σύνολο του μισθού ή της σύνταξης στα καθημερινά είδη πρώτης προτεραιότητας.

Από τη σύγκριση των τιμών (Ιούνη 2012 με Νοέμβρη 2011) προκύπτουν και οι παρακάτω ανατιμήσεις: Ηλεκτρικό ρεύμα: 13,9%, φυσικό αέριο: 13,7%, αναψυκτικά: 9,3%, τέλη κυκλοφορίας - διόδια: 9,7%, αεροπορικά εισιτήρια: 9,9%, χυμοί φρούτων: 8,8%, φρούτα: 7,2%, καφές: 6,2%, λαχανικά: 3,8%, νοσοκομεία και κλινικές 3,5%, εστιατόρια - ζαχαροπλαστεία: 3,3% κ.ά. Τα μέσα επίπεδα του επίσημου πληθωρισμού «αποφορτίζονται» από την εμφανιζόμενη μείωση στα φάρμακα (9,7%).

Οι ανατιμήσεις του Ιούνη, σε ό,τι αφορά την ταξινόμηση κατά τις «επιμέρους ομάδες» εμπορευμάτων, διαμορφώνονται ως εξής :

  • Στέγαση: 5,7%
  • Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά: 2%
  • Ξενοδοχεία - καφέ - εστιατόρια: 2,7%
  • Ενδυση - υπόδηση : 1,4% κ.ά.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ρυθμός αποκλιμάκωσης 1,3% το 2014(14/1/2015)
Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς(10/6/2009)
Ανατιμήσεις 8,6% το Νοέμβρη(12/1/2008)
Μεγάλες ανατιμήσεις στα είδη λαϊκής κατανάλωσης(8/8/2007)
«Χτυπάει» τη λαϊκή κατανάλωση(9/4/2005)
"Ξανασηκώνει κεφάλι"(5/7/1997)

Κορυφή σελίδας

Διαβάστε στο «Ρ»

Ο καιρός
Weather data from openweathermap.org