Πέμπτη 1 Μάρτη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Σε ρόλο ταξιδιωτικού πράκτορα η ηγεσία της ΟΣΥΠΑ

Ζητά αναβολή λειτουργίας του νέου αεροδρομίου και δε λέει λέξη για τον πανάκριβο και ιδιωτικό χαρακτήρα του, τις επιπτώσεις στη δημόσια ΥΠΑ και στους εργαζόμενους

«Ναι» στο ιδιωτικό και πανάκριβο χαρακτήρα του αεροδρομίου των Σπάτων λέει η ηγεσία της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΟΣΥΠΑ), μόνο που ζητά από την κυβέρνηση να αναβάλει για τον Οκτώβρη τα εγκαίνια που έχει προγραμματίσει για τις 28 του Μάρτη, προκειμένου να διορθωθούν οι... 180 ατέλειες που υπάρχουν σήμερα.

Τα παραπάνω προκύπτουν από χτεσινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε η ηγεσία της Ομοσπονδίας, παρουσία εκπροσώπων των ιδιωτικών αεροπορικών εταιριών, των τουριστικών γραφείων, των ξενοδόχων και εκπροσώπου της Νέας Δημοκρατίας. Ολοι τάχθηκαν υπέρ της αναβολής των εγκαινίων, ενώ μεταξύ των παραβρισκόμενων εργαζομένων διατυπώθηκαν σχόλια ότι οι εκπρόσωποι της ΟΣΥΠΑ εμφανίστηκαν σαν υπερασπιστές των συμφερόντων των τουριστικών πρακτόρων και όχι των εργαζομένων.

Ο πρόεδρος της ΟΣΥΠΑ, Βασ. Αλεβιζόπουλος, χωρίς να πει λέξη για την αποικιοκρατικού τύπου σύμβαση με τη γερμανική «Χόχτιφ» και τα νέα υπέρογκα τέλη που θα επιβαρύνουν τους επιβάτες, ανέπτυξε ορισμένους από τους 180 λόγους, που, όπως είπε, επιβάλλουν την αναβολή των εγκαινίων, ενώ πρόσθεσε ότι σήμερα θα παραδώσει το σχετικό φάκελο στον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου. Ζήτησε διάλογο με την κυβέρνηση και είπε ότι αν χρειαστεί θα κηρυχτούν και απεργιακές κινητοποιήσεις για να διορθωθούν οι ατέλειες.

Επίσης, δεν έκανε νύξη για την τύχη των εργαζομένων στο Ελληνικό. Οταν ρωτήθηκε, είπε ότι από τους 850 εργαζόμενους, περίπου 300 θα εργαστούν στο νέο αεροδρόμιο, ενώ για τους υπόλοιπους... εξέφρασε την ελπίδα ότι θα παραμείνουν εργαζόμενοι στο Ελληνικό για να εξυπηρετούν τα περιφερειακά αεροδρόμια. Στο σημείο αυτό επιχείρησε να παρέμβει η Σ. Ακζώτη, μέλος της «Ενωτικής Συνδικαλιστικής Κίνησης» (ΕΣΑΚ) και της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΟΣΥΠΑ, αλλά της αφαιρέθηκε ετσιθελικά ο λόγος! Αλλωστε, δεν είναι τυχαίο ότι στη δίωρη συνέντευξη όλα περιστράφηκαν γύρω από τις ελλείψεις και τις ατέλειες του νέου αεροδρομίου, χωρίς να αναφερθεί λέξη για τα φλέγοντα θέματα των εργαζομένων, την επικείμενη διάλυση της ΥΠΑ, τα γενικότερα προβλήματα που θα προκαλέσει η λειτουργία του νέου αεροδρομίου κλπ.

Τα στελέχη της ΕΣΚ διαφωνούν ριζικά με το περιεχόμενο της χτεσινής συνέντευξης, αλλά και με την πρόθεση της ηγεσίας της ΟΣΥΠΑ για έναρξη διαλόγου με σκοπό τη διόρθωση των ατελειών του νέου αεροδρομίου. Επισημαίνουν ότι βεβαίως και για να λειτουργήσει το νέο αεροδρόμιο θα πρέπει να πληρεί τους διεθνείς κανόνες ασφαλείας, αλλά υπογραμμίζουν ότι αρμόδιοι γι' αυτό είναι η κυβέρνηση και η ΥΠΑ. Η ΕΣΚ θεωρεί ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για ψευτοδιαλόγους και παρελκυστικές διαπραγματεύσεις και γι' αυτό έχει προτείνει ότι αφού προηγηθεί πλήρης ενημέρωση των εργαζομένων, να κηρυχτεί άμεσα 48ωρη απεργία, με προοπτική κλιμάκωσης. Μοναδικό αίτημα των απεργιακών κινητοποιήσεων να είναι η άμεση μετατροπή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών σε Κρατικό Αερολιμένα Αθηνών (ΚΑΑ) και υπαγωγή του σε μια ενιαία και 100% δημόσια ΥΠΑ, πλήρως εκσυγχρονισμένη».

Οπως κατέδειξε η ίδια η εξέλιξη της υπόθεσης, τονίζουν τα στελέχη της ΕΣΚ, αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να διαφυλαχτεί το δημόσιο συμφέρον, να απαλλαγούν οι εργαζόμενοι από το άγχος της αβεβαιότητας και της ανασφάλειας, να εξασφαλιστούν οι εργασιακές σχέσεις και να διασφαλιστεί ο κοινωνικός χαρακτήρας των αεροδρομίων.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ