Β©2011 Five Continents Imports |
Η ωραία και άφοβη Μάλορι δουλεύει για κάποιον Κένεθ, ιδιοκτήτη ιδιωτικής εταιρείας που αναλαμβάνει την βρώμικη δουλειά σε διεθνείς αποστολές που της αναθέτουν διάφοροι εργοδότες, μεταξύ άλλων και οι νόμιμες και δημοκρατικές κυβερνήσεις! Η Μάλορι, από τους καλύτερους επαγγελματίες στο χώρο, με το που επιστρέφει από την τελευταία της επιτυχημένη αποστολή στην Βαρκελώνη, αποστέλλεται από τον εργοδότη της Κένεθ στο Δουβλίνο για την επόμενη, και ύστατη, επιχείρηση πριν αλλάξει εργοδότη, θα πάει σε αντίστοιχη υπηρεσία του κράτους. Από το πρώτο ήδη βράδυ συνειδητοποιεί ότι κάτι δεν πάει καλά, όταν στο Δουβλίνο, ανακαλύπτει δολοφονημένο τον όμηρο που η ίδια απελευθέρωσε και παρέδωσε ζωντανό στην Βαρκελώνη. Γνωρίζοντας καλά το παιχνίδι καταλαβαίνει ότι στόχος δεν μπορεί να είναι άλλος από την ίδια, ότι κάποιοι προσπαθούν να την βγάλουν από την μέση. Ετσι η εκδίκησή της προς όλους, είναι ανελέητη.
Ο σκηνοθέτης Στίβεν Σόντεμπεργκ που δεν είναι γνωστός για ταινίες δράσης τέτοιου είδους δίνει την αίσθηση ότι ο ίδιος κρατά αποστάσεις από το υλικό του παρά τις εμφανείς του προσπάθειες να δώσει μια αυθεντικότητα στην σκηνοθεσία. Η ταινία δεν καταφέρνει να γραπώσει τον θεατή για διάφορους λόγους. Κύρια λόγω της διασποράς, της αναμφισβήτητης δυναμικής της ιστορίας. Και λόγω ενός υπεράριθμου καστ σούπερ δημοφιλών σταρ που λειτούργησε αρνητικά παρά τις ευχάριστες παρουσίες του αναγνωρισμένου Μάικλ Φασμπέντερ σε έναν μάλλον ισχνό ρόλο δολοφόνου ή του μεφιστοφελικού Γιούαν ΜακΓκρέγκορ ή του πάντα καλοδεχούμενου Αντόνιο Μπαντέρας ... Οι χαρακτήρες αυτοί είναι εξαιρετικά υποτονικοί ώστε να μπορέσουν να υποστηρίξουν μια ίντριγκα που θα έπρεπε να σφύζει από ξαφνιάσματα. Ηδη, στο πρώτο μέρος της ταινίας όταν οδηγώντας η πρωταγωνίστρια αφηγείται στιγμές - κλειδιά της ζωής της σε flash back, πολύ λίγο ξεκαθαρίζουν τα πράγματα αλλά κυρίως δεν εντάσσονται και δεν πλαισιώνονται αρμονικά στο σενάριο. Ετσι η μοναδική διάσταση που φαίνεται να μετρά στην ταινία είναι μάλλον τα αδιαμφισβήτητα γυμναστικά χαρίσματα της Καράνο : Τρέξιμο, μυς, ιδρώτας, κλωτσιές, μπουνιές και κεφαλοκλειδώματα, κάτι που μάλλον ικανοποιεί το πλατύ κοινό της τηλεοπτικής σταρ. Ο Σόντεμπεργκ είναι γνωστός για τις αναφορές του σε γυναικείες φιγούρες και για την διερεύνηση του τρόπου που η αποφασιστικότητά τους τις οδηγεί - μέσα από ασυνήθεις πορείες - να πάρουν τα ηνία των καταστάσεων και της ζωής τους, στα χέρια τους. Δεν μας έχει συνηθίσει σε δυνατές μυικά γυναίκες αλλά μάλλον σε γυναίκες που τα βάζουν με τους πάντες και τα πάντα και πραγματώνουν την θέλησή τους με τρόπο που δεν συνάδει ή σέβεται τους κανόνες...
Η «ΤΙΜΩΡΟΣ» του Σόντεμπεργκ δεν διαφοροποιείται δυστυχώς από συγγενείς ταινίες του μέτριου αμερικάνικου σινεμά των τελευταίων δεκαετιών. Μοιάζει υβρίδιο ανίκανο να εισβάλει και να παραμείνει στην μνήμη του θεατή...
Παίζουν: Τζίνα Καράνο, Γιούαν ΜακΓκρέγκορ, Αντόνιο Μπαντέρας, Μάικλ Ντάγκλας, Τσάνινγκ Τέιτουμ, Ματιέ Κασοβίτς, Μάικλ Φασμπέντερ κ.ά.
Παραγωγή: ΗΠΑ, Ιρλανδία (2011).