Μπορεί όλο αυτό το διάστημα ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μ. Βορίδης, να δηλώνει ότι δε θα ακολουθήσει τους σχεδιασμούς του προκατόχου του στο υπουργείο για το θέμα των ταξί, πάντως αναφορικά με την απελευθέρωση στα φορτηγά και βυτιοφόρα ακολουθεί επακριβώς τη «γραμμή» Ραγκούση.
Συγκεκριμένα, με τροπολογία που κατέθεσε χτες σε νομοσχέδιο του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για τη «διάθεση αγροτικών φαρμάκων» προβλέπεται το πλήρες «άνοιγμα» των οδικών εμπορευματικών μεταφορών από την 1η Ιανουαρίου 2012 αντί της 30ής Ιούνη του 2013 που προέβλεπε ο ισχύον νόμος, την ίδια στιγμή που μηδενίζει αυτομάτως την αξία της άδειας φορτηγού και βυτιοφόρου Δ.Χ.
Υπενθυμίζουμε ότι το νομοσχέδιο που είχε ψηφιστεί από τον πρώην υπουργό Υποδομών Δ. Ρέππα με τη σύμφωνη γνώμη της ηγεσίας της Ομοσπονδίας φορτηγατζήδων και βυτιοφορέων, προέβλεπε την καταβολή ενός εύλογου ποσού για την απόκτηση άδειας, 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο στα φορτηγά και 27.000 ευρώ στα βυτιοφόρα με ταυτόχρονη κλιμακωτή άνοδο για κάθε επόμενο τόνο για ένα μεταβατικό διάστημα τριών ετών. Πλέον, οι μεταφορικές εταιρείες θα μπορούν να αποκτούν άδειες με την καταβολή μόνο του ποσού της τάξης περίπου των 1.500 ευρώ για την απόκτηση ενός παραβόλου, όπως ακριβώς προέβλεπε η σχετική τροπολογία Ραγκούση στο νομοσχέδιο για τα ταξί που είχε παρουσιάσει τον περασμένο Αύγουστο.
Η παραπάνω τροπολογία δεν αποτελεί αντίφαση στην πολιτική του Μ. Βορίδη, όπως πολλοί μπορεί να υποθέσουν, ότι δηλαδή ο Βορίδης είναι «Ραγκούσης στα φορτηγά και Ρέππας στα ταξί». Η «καλή απελευθέρωση» που εφάρμοσε ο Ρέππας στα φορτηγά οδήγησε στην de facto εκμηδένιση της αξίας της άδειας μέσα σε διάστημα πολύ μικρότερου του μεταβατικού που προέβλεπε και αυτή την πραγματικότητα έρχεται να νομοθετήσει σήμερα ο Μ. Βορίδης. Εκεί ακριβώς θα οδηγηθεί και η αξία της άδειας στα ταξί ύστερα από αντίστοιχο - ή και μικρότερο εξαιτίας της κρίσης - διάστημα από την εφαρμογή της «καλής απελευθέρωσης» που φέρεται να προβλέπει το επερχόμενο νομοσχέδιο. Νομοσχέδιο για το οποίο ο Μ. Βορίδης ακόμη και χτες συνέχισε το φτηνό λαϊκισμό, δηλώνοντας σε τηλεοπτική εκπομπή ότι η «γενική φιλοσοφία» του Γ. Ραγκούση «η οποία ήταν το απόλυτο άνοιγμα, δεν υπάρχει πλέον».
Η πράξη πάντως απέδειξε πως είτε «απόλυτη» είτε «σχετική» η απελευθέρωση οδηγεί στην καταστροφή τους αυτοαπασχολούμενους του επαγγελματικού κλάδου στον οποίο εφαρμόζεται.