Πέμπτη 12 Γενάρη 2012
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΓΙΑ ΦΟΡΤΗΓΑ - ΤΑΞΙ
«Ταφόπλακα» για τους αυτοαπασχολούμενους
  • Στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών οι ρυθμίσεις Βορίδη για φορτηγά - βυτιοφόρα
  • Τις επόμενες μέρες το ανάλογο νομοσχέδιο για τα ταξί

Με την απόλυτη στήριξη των συνδικαλιστικών πλειοψηφιών στα φορτηγά και τα ταξί η κυβέρνηση προχωράει ακάθεκτη στην παράδοση των οδικών εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών στα μονοπώλια, δείχνοντας την πόρτα της εξόδου από το επάγγελμα των χιλιάδων αυτοαπασχολούμενων στους δύο κλάδους. Χτες, στο πλαίσιο του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Οικονομικών, κατατέθηκαν και επίσημα τα άρθρα που αφορούν το «άνοιγμα» της αγοράς φορτηγών και βυτιοφόρων ΔΧ, την ίδια περίπου ώρα που στην έδρα του υπουργείου Υποδομών η πλειοψηφία της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών ταξί τα «έβρισκε» με τον υπουργό Μ. Βορίδη σχετικά με την «απελευθέρωση» της αγοράς των ταξί.

Τα άρθρα του πολυνομοσχεδίου που αφορούν την «απελευθέρωση» φορτηγών και βυτιοφόρων, προβλέπουν «άνοιγμα» του επαγγέλματος ένα χρόνο νωρίτερα απ' ό,τι ίσχυε με τον προηγούμενο νόμο Ρέππα, ακριβότερους κινητήρες «Euro5» για τα οχήματα, επιτρέπουν και σε φυσικά πρόσωπα να είναι κάτοχοι αδειών, ενώ εταιρείες χωρών εκτός ΕΕ, δεν θα μπορούν να αποκτούν άδεια οδικών εμπορευματικών μεταφορών. Επίσης, με Κοινή Υπουργική Απόφαση που αναμένεται να εγκριθεί το επόμενο διάστημα, θα καθοριστεί και το ύψος του διοικητικού τέλους που θα απαιτείται για την χορήγηση νέας άδειας.

Αμεση ήταν η αντίδραση του Σωματείου Ελαφρών Φορτηγών Αττικής που προκήρυξε για σήμερα 24ωρη απεργία με συγκέντρωση στις 10 το πρωί στην πλ. Κάννιγος και πορεία στη Βουλή. Σε σχετική του ανακοίνωση το Σωματείο υπογραμμίζει ότι η «κυβέρνηση του μαύρου μετώπου ΠΑΣΟΚ-ΝΔ-ΛΑ.Ο.Σ. συνεχίζει και επιταχύνει την επίθεση στους αυτοαπασχολούμενους στις μεταφορές. Ο υπουργός του ΛΑ.Ο.Σ., Βορίδης, ανέλαβε να ολοκληρώσει την παράδοση του κλάδου στο μεγάλο κεφάλαιο» και επισημαίνει ότι κανένας αυτοαπασχολούμενος δεν θα μπορεί να ανταγωνιστεί τις μεγάλες εταιρείες που θα αξιοποιήσουν αυτές τις ρυθμίσεις. Τέλος καλεί σε μαζικούς συντονισμένους αγώνες, μαζί με τους αυτοαπασχολούμενους των άλλων κλάδων και τους εργαζόμενους, ενάντια στην παράδοση του επαγγέλματος στο μεγάλο κεφάλαιο, για την κατάργηση της «απελευθέρωσης» των επαγγελμάτων, την διεκδίκηση προγράμματος αγοράς καινούριων φορτηγών με κρατική επιδότηση στο 50% της αξίας τους, την κατάργηση όλων των χαρατσιών, για δημόσια και δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη ανεξαρτήτως των χρεών στον ΟΑΕΕ.

Τελειώνουν και τους ταξιτζήδες

Πλήρης ταύτιση απόψεων διαπιστώθηκε κατά την διάρκεια της χτεσινής συνάντησης μεταξύ του υπουργού Υποδομών Μ. Βορίδη και της «γαλαζοπράσινης» πλειοψηφίας της Ομοσπονδίας των ταξί αναφορικά με το επικείμενο νομοσχέδιο του υπουργείου για την εφαρμογή της «απελευθέρωσης» και σε αυτό το επάγγελμα.

Οπως «διέρρευσε» μετά το τέλος της συνάντησης, οι δύο πλευρές συμφώνησαν στην διατήρηση των λεγόμενων «πληθυσμιακών» κριτηρίων στα τετραθέσια ταξί για πόλεις και περιοχές όπου ο αριθμός τους είναι ήδη υψηλός, κάτι που θα χρησιμοποιηθεί και ως «το τυρί στη φάκα» για τη βάση του κλάδου. Ομως θα δοθούν νέες άδειες για 7θέσια και 9θέσια ταξί με την ταυτόχρονη παροχή κάποιου είδους «προτεραιότητας» ή άλλων «κινήτρων» για την απόκτησή τους στους σημερινούς κατόχους αδειών, ενώ μια σειρά προβλέψεις του Προεδρικού Διατάγματος Ρέππα που αφορούσαν «εξυπηρετήσεις» προς ξενοδοχειακές και τουριστικές επιχειρήσεις, θα παραμείνουν.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ