«Το χρέος», του Τζον Μέιντεν |
«ΤΟ ΧΡΕΟΣ» (2011, 113΄) σε σκηνοθεσία Τζον Μέιντεν. Αμερικανικής παραγωγής κατασκοπικό θρίλερ, γυρισμένο στο Τελ Αβίβ, τη Βρετανία και τη Βουδαπέστη. Διασκευή της ισραηλινής ταινίας «HA HOV» από το 2007. Παρείχε στο ριμέικ «πιασάρικο» υλικό που χρησιμοποιήθηκε ως βάση. Παρά ταύτα «ΤΟ ΧΡΕΟΣ» - σύμφωνα με τον Leonard Maltin - απειροελάχιστη σχέση έχει με το πρωτογενές υλικό. Η ταινία του Μέιντεν, αν και διαθέτει αψεγάδιαστα διαπιστευτήρια σε ό,τι αφορά το σκηνοθέτη, τους τρεις έμπειρους σεναριογράφους και τους εξαίρετους και δοκιμασμένους ηθοποιούς, δεν κατορθώνει να φθάσει σε ύψος, αντίστοιχο των προθέσεών της, από όσο βέβαια εκτιμάται από τις παραπάνω επιλογές. Μερικές φορές ενώ κάποιες ταινίες έχουν όλα τα φόντα δεν καταφέρνουν πράγματι να απογειωθούν...
«Μεταφυσική δραστηριότητα 3», των Χένρι Τζουστ και Αριελ Σούλμαν |
Η αφήγηση, με περιπτωσιακές στιγμές αγωνίας και στοιχεία ρομαντικής αντιζηλίας, χρησιμοποιεί φλας-μπακ για τη δράση σε χρόνο παρελθόντα. Οδεύει όμως αναπόφευκτα σε σύγκρουση με το παρόν όταν αλλάζει τόπο και μεταφέρεται στο Τελ Αβίβ του 1997, μετά από δελεαστικές νύξεις για προηγούμενες ίντριγκες. Οι τρεις νεαροί πράκτορες σήμερα κουβαλούν τριάντα χρόνια παραπάνω. Η Ρέιτσελ Σίνγκερ που υποδύεται η Ελεν Μίρεν, μεγάλη πια, έχει αποτραβηχτεί σε μια κανονική ζωή. Ξαναβρίσκεται όμως στο επίκεντρο - και στο φως της δημοσιότητας - εξαιτίας του καινούργιου βιβλίου της κόρης της που αναφέρεται στην ιστορία της τολμηρής επιχείρησης για τη σύλληψη του «Χειρουργού του Μπίρκεναου. Μια επιχείρηση που λειτουργεί επιτήδεια σαν ραχοκοκαλιά του φιλμ και στην οποία η μητέρα της υπήρξε συνεργός.
«Winx 3D», του Ιτζίνιο Στράφι |
«CONTAGION 3D» (2011, 106΄) Μέχρι τώρα ίσχυε το «να πλένουμε συχνότερα τα χέρια μας». Τώρα προστίθεται και το «Μη μιλάς σε κανέναν, μην αγγίζεις κανέναν, κρατήσου μακριά από τους ανθρώπους»... Αυτό είναι που σου μένει κατ' ουσία σαν μήνυμα της ταινίας, του τρισδιάστατου θρίλερ επιστημονικής φαντασίας και τρόμου - η τελευταία ταινία - του Στίβεν Σόντερμπεργκ, στην οποία ξεδιπλώνεται ένα εφιαλτικό σενάριο. Ενας φονικός και πανούργος - αφού μεταλλάσσεται συνεχώς - ιός, γραπώνει τους ανθρώπους, τους μολύνει και τους τελειώνει μέσα σε λίγες μόνο μέρες από την εμφάνιση των πρώτων συμπτωμάτων: του βήχα, του πυρετού και των κρίσεων επιληψίας! Η μυθοπλασία αυτής της συμπαραγωγής ΗΠΑ και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, παίρνει σάρκα και οστά μέσα από ένα εντυπωσιακό καστ διεθνών κινηματογραφικών αστέρων, νέων τε και ξεχασμένων: Μαριόν Κοτιγιάρ, Ματ Ντάμον, Τζουντ Λόου, Κέιτ Γουίνσλετ, Λόρενς Φίσμπερν, Γκουίνεθ Πάλτροου και Ελιοτ Γκουλντ... Η ιστορία έχει να κάνει με ιατρικό μυστήριο και όλα ό,τι αυτό συνεπάγεται και ακολουθεί την πορεία της καταστροφικής διάδοσης του, μεταδιδόμενου με τον αέρα, ιού, που από επιδημία με ταχύτατους ρυθμούς εξελίσσεται σε πανδημία, με την παγκόσμια ιατρική κοινότητα να προσπαθεί να βρει αντίδοτο, εμβόλιο, αλλά και να προλάβει τον πανικό που εξαπλώνεται πιο γρήγορα και από τον ιό. Το φιλμ δομείται με σαφή κεφάλαια, δομή τυπική στα θρίλερ υψηλής τεχνολογίας. 1η μέρα, 2η, 3η... επεξηγηματικοί υπότιτλοι, όνομα πόλης κλπ.
«Killer elite», του Γκάρι Μακέντρι |
Το deja vu θέμα της ταινίας έχει υποστεί τραγική κατάχρηση, τόσο σε κινηματογραφικές όσο και σε τηλεοπτικές παραγωγές. Αμέτρητες οι ταινίες που φτιάχτηκαν με θέμα τους θανατηφόρους ιούς «Motaba» και «Ebola» και όλες πανομοιότυπες. Ενδεικτικά αναφέρουμε το όχι τόσο παλιό «OUTBREAK», του Wolfgang Petersen, από το 1995 με τον Ντάστιν Χόφμαν στον κεντρικό ρόλο. Το φιλμ βγαίνει στις αίθουσες σε αγαστό timing με την αναμενόμενη εμφάνιση των ιών της χρονιάς, πραγματικών και επινοούμενων. Το όφελος βέβαια διττό: περισσότερα εισιτήρια και «λιγότερη επαφή με ανθρώπους»!
«KILLER ELITE» (2011, 116΄), αμερικανο-αυστραλιανό θρίλερ σε σκηνοθεσία Γκάρι Μακέντρι, βασισμένο στο best seller του «Σερ» Ranulph Fiennes «The Fiether Men». Το βιβλίο - που κυκλοφόρησε το 1991 - καλύπτει ένα ιστορικό φάσμα 17 ετών και αποκαλύπτει με κάθε λεπτομέρεια βιώματα και εμπειρίες του συγγραφέα, ο οποίος υπήρξε μέλος των Αγγλικών Ειδικών Δυνάμεων (SAS), από τη δράση και τις δραστηριότητες του Σώματος στο Ομάν. Το πληροφοριακό αυτό υλικό έτυχε παρεμπιπτόντως της διάψευσης της κυβέρνησης, δεδομένου ότι η σημασία του ρόλου της SAS στον πόλεμο στο Ομάν δεν έχει επισήμως αποσαφηνιστεί.
«Contagion 3D», του Στίβεν Σόντερμπεργκ |
«ΜΕΤΑΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ «3» (2011, 85΄). Την επιτυχία των δύο προηγούμενων ομότιτλων ταινιών ακολουθεί, όπως είναι επιχειρηματικά λογικό κι ένα τρίτο, προς το παρόν, μέρος. Αμερικάνικο το μεταφυσικό θρίλερ τρόμου σε σκηνοθεσία των Χένρι Τζουστ και Αριελ Σούλμαν. Συνέχεια της κερδοφόρας, χαμηλού προϋπολογισμού παραγωγής φόβου, ερευνά μια ιστορία που αρχίζει το 1988, όταν οι αδελφές Κέιτι και Κρίστι συναντούν μια μυστηριώδη, αόρατη οντότητα που εποφθαλμιά και κυνηγά το σπίτι τους... Το πόνημα αυτής της φοράς εστιάζει στην παιδική ηλικία της Κέιτι, με σκοπό να εξηγήσει τη ρίζα των παράξενων αυτών φαινομένων! Η ταινία, βεβαίως, μέσα στα πλαίσια της διαφήμισης για μέγιστα εμπορικά και ιδεολογικά κέρδη, χρησιμοποίησε τη στρατηγική των κοινωνικών μέσων, δημιουργώντας στο δίκτυο «Twitter», την «κοινωφελή» καμπάνια «Tweet yourScream »...
«WINX 3D ΜΑΓΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ» (2010, 87΄). Σε στερεοσκοπική 3D τεχνική, η πρώτη ιταλική ταινία animation. Με γλυκανάλατα, «μπαρμπιγενή» κινούμενα σχέδια, που απεικονίζουν νεράιδες και άλλα φτερωτά όντα, η οικογενειακή περιπέτεια φαντασίας του Ιτζίνιο Στράφι, μεταγλωττισμένη στα ελληνικά, απευθύνεται κυρίως σε κοινό μικρών κοριτσιών.