Επιχείρηση στήριξης την ίδια στιγμή που ο ΥΕΝ βρίσκεται κατηγορούμενος και εκκρεμεί η έκδοση της δικαστικής απόφασης
Ε0δαφος για νέα ναυάγια στρώνει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ στο όνομα της εξυπηρέτησης των εφοπλιστικών συμφερόντων. Χτες ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Χρ. Παπουτσής στη διάρκεια της τακτικής συνέντευξης Τύπου στους ναυτιλιακούς συντάκτες, «ομολόγησε» το «έγκλημα» που διέπραξε με την εκχώρηση αρμοδιοτήτων υπηρεσιών του ΥΕΝ στους Νηογνώμονες όπως και στον Ελληνικό, ο οποίος ήδη κάθεται στο «σκαμνί» για τα ναυάγια του φορτηγού πλοίου «ΑΪΡΟΝ ΑΝΤΩΝΗΣ» και του τσιμεντάδικου «ΔΥΣΤΟΣ» που στοίχισαν τη ζωή συνολικά σε 44 ανθρώπους! Ο υπουργός αν και προσπάθησε να πείσει για την ορθότητα της απόφασης, να διευρυνθεί ο ρόλος των Νηογνωμόνων, μετά από πιεστικές ερωτήσεις έκανε λόγο «για μεγάλα συμφέροντα» που κρύβονται πίσω από τους Νηογνώμονες!
Ειδικότερα ο υπουργός ανέφερε: «διευρύναμε το πεδίο για τη λειτουργία των 9 Νηογνωμόνων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα για να πετύχουμε καλύτερους ελέγχους μέσω του ανταγωνισμού ο οποίος αναγκαστικά θα δημιουργηθεί ανάμεσά τους»! Για τον Ελληνικό Νηογνώμονα παραδέχτηκε ότι «βρίσκεται σε μειονεκτική θέση γεγονός που το απέδωσε στην...«πολιτική δυσφήμισης» σε βάρος του Νηογνώμονα και συμπλήρωσε: «Ωστόσο ο Ελληνικός Νηογνώμονας είναι μια ελληνική εταιρία και η ελληνική παρουσία στο χώρο των Νηογνωμόνων πρέπει να υπάρξει και πρέπει να επιδιώξουμε να υπάρχει»! Ομως παρά την κάλυψη που επιχείρησε να προσφέρει στον Νηογνώμονα, δήλωσε μετά από «βροχή» ερωτήσεων ότι: «Πίσω από Νηογνώμονες υπάρχουν πολλά και μεγάλα συμφέροντα» ενώ αρνήθηκε να δώσει παραπάνω εξηγήσεις...
Η «πριμοδότηση» των Νηογνωμόνων από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε συνδυασμό με την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας που προωθεί μέσω της αλλαγής του θεσμικού πλαισίου της στο όνομα του Κοινοτικού κανονισμού 3577/92 που αίρει το καμποτάζ, διαμορφώνουν ένα άκρως επικίνδυνο τοπίο για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στις ελληνικές θαλάσσιες συγκοινωνίες. Ο υπουργός μιλώντας για τα όσα προετοιμάζονται σε βάρος της ακτοπλοΐας, αναφέρθηκε ξανά στον ανιστόρητο «υγιή, έντιμο, ανοιχτό ανταγωνισμό» μεταξύ των εταιριών, αυτό όταν με την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου τα πλοία θα αλωνίζουν χωρίς έλεγχο τις ελληνικές θάλασσες. Επανέλαβε δε ότι «στην ελληνική ακτοπλοΐα θα συμμετέχουν και κοινοτικοί ναυτικοί» και πρόσθεσε: «Με την προϋπόθεση ότι θα μιλούν ελληνικά, επειδή αυτό είναι στοιχείο ασφάλειας για τους επιβάτες»!