Τρίτη 30 Γενάρη 2001
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ
Σκάνδαλο ολκής με το ξεπούλημά τους

Παρασκηνιακές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης  οδηγούν σε πτώχευση  τα  Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, προκειμένου  οι υποψήφιοι αγοραστές, να  μην  καταβάλουν δραχμή για την απόκτησή τους 

Μεθοδευμένη κίνηση - που αποσκοπεί στην απαξίωση ή και στην πτώχευση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, προκειμένου να χαριστούν κυριολεκτικώς στους γνωστούς υποψήφιους ιδιώτες - είναι η φερόμενη «κόντρα» μεταξύ των υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με το υπουργείο Ανάπτυξης, για το ποιος θα υπογράψει τη συμφωνία ιδιωτικοποίησης για την πώληση του Σκαραμαγκά. Μετά από την «άρνηση» του υπουργείου Οικονομικών να υπογράψει τη σύμβαση ιδιωτικοποίησης με την κοινοπραξία των τραπεζών που έχουν αναλάβει το ξεπούλημα, χτες, ανακοινώθηκε επισήμως από το υπουργείο Ανάπτυξης, ότι «ο υπουργός Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκης υπέγραψε την Παρασκευή 26 του Γενάρη τη σύμβαση μεταξύ ελληνικού δημοσίου, της Εταιρίας Ελληνικά Ναυπηγεία ΑΕ και της Alpha Finance, για την πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά... εντός του χρονικού διαστήματος 4 μηνών».

Η παραπάνω διατύπωση, φαινομενικά, είναι απλή. Ωστόσο, η υπογραφή της συμφωνίας ιδιωτικοποίησης με την κοινοπραξία από το υπουργείο Ανάπτυξης και όχι από το ΥΠΕΘΟ που είναι αρμόδιο για τις ιδιωτικοποιήσεις δημοσίων επιχειρήσεων, κρύβει παρασκήνιο. Και το παρασκήνιο που αποκαλύφθηκε - προκαλώντας τις εύλογες υποψίες - λέει ότι πρόκειται για μία καλοστημένη μεθόδευση, ώστε να οδηγηθεί ο Σκαραμαγκάς σε απαξίωση ή ακόμα και σε πτώχευση. Απώτερος στόχος αυτών των μεθοδεύσεων, είναι όχι μόνο για να παραδοθεί το Ναυπηγείο τζάμπα στους ιδιώτες, αλλά προφανώς να πληρώσει το ελληνικό δημόσιο τους υποψήφιους ιδιώτες που θα αναλάβουν πλέον μια... χρεοκοπημένη επιχείρηση.

Οι από χρόνων προθέσεις της κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει το μεγαλύτερο Ναυπηγείο της Ανατολικής Μεσογείου και το μοναδικό υπό δημόσιο έλεγχο της χώρας, έχουν καταγγελθεί κατά κόρον από το «Ρ». Ωστόσο, μια τέτοια μεθόδευση (αυτή που υλοποιήθηκε), ουδείς, ούτε ο πιο ευφάνταστος, θα μπορούσε να την προβλέψει. Οι «εκσυγχρονιστές» της κυβέρνησης, και τα συμφέροντα που υπηρετούν, όμως, το μεθόδευαν εδώ και καιρό. Συγκεκριμένα:

  • Στα μέσα του περασμένου καλοκαιριού, η διυπουργική κυβερνητική επιτροπή, αποφάσισε και ανακοίνωσε πως πριν πουληθεί η ΕΤΒΑ, πρέπει να προηγηθεί το ξεπούλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
  • Στις αρχές του Σεπτέμβρη, σε διαγωνισμό που κήρυξε το ΥΠΕΘΟ, προσλήφθηκε ως σύμβουλος ιδιωτικοποίησης, κοινοπραξία της Εμπορικής Τράπεζας - Alpha Fiannce - KPMG, προκειμένου, εντός 8 μηνών να έχει ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων.
  • Στα τέλη του Δεκέμβρη, και αφού η πλειοψηφία του σωματείου εργαζομένων (ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ) συμφώνησαν για την πλήρη ιδιωτικοποίηση του Σκαραμαγκά και αναμενόταν η δημοσίευση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος, ανακοινώθηκε ότι το ΥΠΕΘΟ δεν προχωράει στην υπογραφή της σύμβασης με την κοινοπραξία ιδιωτικοποίησης, διότι, από το 1995 οπότε τέθηκε σε εφαρμογή το σχήμα 51 - 49%, το Ναυπηγείο θεωρείται ιδιωτικοποιημένο (!), με συνέπεια η ιδιωτικοποίηση του Σκαραμαγκά να μην εμπίπτει πλέον στις αρμοδιότητες του δημοσίου! Το αποτέλεσμα ήταν τη σχετική διαδικαστική υπογραφή να την παράσχει ο υπουργός Ανάπτυξης Ν. Χριστοδουλάκης.

Τα όσα σήμερα συμβαίνουν γύρω από το ξεπούλημα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι η πρόθεση της κυβέρνησης είναι ξεκάθαρη: να παραδώσει τζάμπα το Σκαραμαγκά. Ούτε ο πλέον αφελής μπορεί να πιστέψει ότι το ΥΠΕΘΟ όταν προκήρυσσε το διαγωνισμό για την πρόσληψη συμβούλου ιδιωτικοποίησης, δε γνώριζε επ' ακριβώς τι συμβαίνει. Το ίδιο ισχύει και για την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης. Το όλο ζήτημα αποκτά διαστάσεις σκανδάλου, αφού εντός των ημερών θα δημοσιευτεί η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του Σκαραμαγκά και την ίδια ώρα το Ναυπηγείο στερεύει από ρευστότητα και λόγω της μεθοδευμένης απαξίωσης, χρεώνεται με ζημιές 1,5 δισεκατομμυρίων δραχμών τη μέρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο διοικητής της ΕΤΒΑ, φέρεται να έχει ενημερώσει τον υπουργό Ανάπτυξης, ότι τα Ναυπηγεία οδηγούνται σε πτώχευση και το Μάρτη δε θα υπάρχουν χρήματα για την καταβολή των πληρωμών των εργαζομένων.

Πέραν αυτού, έχει αποφασιστεί και η απόλυση 600 εργαζομένων με τον ψευδεπίγραφο τίτλο των «οικειοθελών αποχωρήσεων» με κίνητρα, για τα οποία σύμφωνα με τους τωρινούς υπολογισμούς, το οικονομικό τίμημα ανέρχεται στα 25 δισεκατομμύρια δραχμές! Εφόσον η κυβέρνηση θεωρεί ότι τα Ναυπηγεία είναι ιδιωτικοποιημένα από το 1995, ποιος θα κληθεί να πληρώσει τα «κίνητρα» για τις «οικειοθελείς» απολύσεις; Και οι πληροφορίες αναφέρουν ότι μπορεί μέσα στο Μάρτη ο Σκαραμαγκάς να έχει κηρύξει πτώχευση, τότε ουδείς μπορεί να αμφιβάλλει για το αν οι μεθοδεύσεις ξεπουλήματος του Ναυπηγείου, δεν έχουν προηγούμενο.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Ψηφίστηκε με συνοπτικές διαδικασίες η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΘ(2018-02-23 00:00:00.0)
Η «ανάπτυξη» που υπόσχεται το κεφάλαιο(2011-08-04 00:00:00.0)
Την Πέμπτη τα ναυπηγεία να «νεκρώσουν»(2009-12-15 00:00:00.0)
Τι θα γίνει με το Σκαραμαγκά;(2004-05-11 00:00:00.0)
Απεμπλέκεται ο Σκαραμαγκάς(2002-02-27 00:00:00.0)
Κορυφώνεται το κυβερνητικό έγκλημα(2001-02-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ