Πέμπτη 6 Γενάρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΠΑΙΔΙΚΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ
Εξαρση των διαφημιστικών παραβιάσεων την περίοδο των γιορτών

Εξαρση του φαινομένου των διαφημιστικών παραβάσεων και παραβιάσεων, στην προβολή διαφημίσεων παιδικών παιχνιδιών από την τηλεόραση παρατηρείται τις μέρες των γιορτών, τόσο τα Χριστούγεννα, όσο και το Πάσχα. Μάλιστα, όπως έδειξε και σχετική έρευνα της Ενωσης Καταναλωτών «Ποιότητα Ζωής», η συντριπτική πλειοψηφία των διαφημίσεων παιδικού παιχνιδιού προβάλλονται κατά παράβαση του νόμου 2251/94 για την προστασία του καταναλωτή.

«Παρά τη σαφή διάταξη του Νόμου 2251/94 για την προστασία του καταναλωτή, που απαγορεύει την προβολή από την τηλεόραση διαφημίσεων παιδικών παιχνιδιών από τις 7 το πρωί μέχρι τις 10 το βράδυ, σε όλο το διάστημα των γιορτών, γίνονται συστηματικά παραβιάσεις», επισήμανε στο «Ρ» ο γενικός γραμματέας της ΕΚΠΟΙΖΩ Ηλίας Κοκουγιάννης. Χαρακτηριστικά της κατάστασης είναι τα αποτελέσματα έρευνας της ΕΚΠΟΙΖΩ, που αφορά την προβολή διαφημίσεων παιδικών παιχνιδιών το Δεκέμβρη του 1998 και το πρώτο τετράμηνο του 1999. Το Δεκέμβρη του 1998, το 58,5% του συνόλου των διαφημίσεων προβαλλόταν παράνομα. Αντίστοιχα, το ποσοστό των παραβιάσεων έφτασε το 88,2% το Γενάρη του 1999, το ποσοστό ρεκόρ 95,3% το Φλεβάρη του 1999 και το 79,6% το Μάρτιο και τις αρχές Απρίλη του 1999. Μάλιστα, οι διαφημιστικές δαπάνες του Δεκέμβρη του 1998 έφτασαν το 1 δισεκατομμύριο δραχμές περίπου και αφορούσαν επί το πλείστον εισαγόμενα παιχνίδια, που διακινούνται από πολυεθνικές.

«Είναι απαράδεκτο το φαινόμενο της καταστρατήγησης της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή και ιδιαίτερα των παιδιών, που είναι οι πιο ευπαθείς δέκτες διαφημιστικών και μάλιστα τηλεοπτικών μηνυμάτων», επισήμανε ο Η. Κοκουγιάννης. Οπως υπογράμμισε, οι παραβιάσεις και φέτος, ειδικά την περίοδο των γιορτών, είναι πολλές. Ηδη, έχει κατατεθεί προσφυγή στη Δικαιοσύνη κατά πέντε μεγάλων τηλεοπτικών καναλιών και των εταιριών που διαφημίζουν παιχνίδια στις απαγορευμένες ώρες κατά παράβαση του νόμου. Βεβαίως, η συνήθης έκβαση τέτοιων προσφυγών είναι η επιβολή χρηματικού προστίμου, το οποίο δεν ξεπερνάει τα υπερκέρδη, τόσο των καναλιών, όσο και των εταιριών από τις «παράνομες» διαφημίσεις, με αποτέλεσμα να συνεχίζονται οι παραβιάσεις. «Για το σταμάτημα του απαράδεκτου αυτού φαινομένου, απαιτείται η παρέμβαση της πολιτείας και του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης, που πρέπει να λάβουν συγκεκριμένα, υλοποιήσιμα και αποτελεσματικά μέτρα», τόνισε ο Η. Κοκουγιάννης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ