Τετάρτη 12 Γενάρη 2011
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Θέλουν την ακτοπλοΐα τσιφλίκι τους

Βρήκαν νέο βήμα για την προβολή των αντιλαϊκών τους αξιώσεων

Η αναμόρφωση του ακτοπλοϊκού θεσμικού πλαισίου, που θα προβλέπει το πέταγμα στη στεριά των ναυτεργατών με συγκροτημένα δικαιώματα, την κατάργηση της υποχρεωτικής 10μηνης δρομολόγησης και επάνδρωσης των ακτοπλοϊκών πλοίων, την εφαρμογή εν ολίγοις όλων όσα προβλέπει ο εκτρωματικός κανονισμός 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, βρίσκεται ήδη σε πλήρη εξέλιξη όπως επιβεβαιώνεται από τις χτεσινές ανακοινώσεις των ίδιων των εφοπλιστών, αλλά και την προχτεσινή πρώτη ουσιαστική συνεδρίαση της Επιτροπής που συγκροτήθηκε από την κυβέρνηση, για τον «εξορθολογισμό» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.

Την εποπτεία της Επιτροπής έχει αναλάβει η υφυπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας Ελπ. Τσουρή και συγκροτήθηκε στα μέσα Δεκέμβρη. Είναι αξιοπρόσεχτο το γεγονός ότι η προχτεσινή συνεδρίαση της Επιτροπής γνωστοποιήθηκε τελικά χτες και αυτό μετά από σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Ενωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας με το οποίο δημοσιοποίησε τις θέσεις που κατέθεσε στην Επιτροπή για την ακτοπλοΐα.

Οσον αφορά στις θέσεις των εφοπλιστών, πρόκειται για τις γνωστές τους αξιώσεις για τη μετατροπή των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών σε τσιφλίκι τους, όπου θα αρμενίζουν πλωτά δουλεμπορικά με χαμηλόμισθους, ανασφάλιστους ναυτεργάτες, ό,τι δηλαδή «πέτυχε» η κυβέρνηση στο χώρο της κρουαζιέρας.

Από την πλευρά της, η κυβέρνηση έχοντας τη στήριξη της ΝΔ και των άλλων κομμάτων του ευρωμονόδρομου, είναι έτοιμη, στα πλαίσια της αντιλαϊκής της πολιτικής, να ικανοποιήσει όλες τις αξιώσεις των εφοπλιστών. Αυτό αποδεικνύει, πέρα από την Επιτροπή, το νομοσχέδιο του ΥΠΡΟΠΟ, με τίτλο «Σύσταση Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και άλλες διατάξεις» όπου στο άρθρο 20 προβλέπει ότι δε χρειάζεται όλο το πλήρωμα των ακτοπλοϊκών πλοίων να έχει πιστοποιητικό ελληνομάθειας. Με άλλα λόγια, «βάζει από το παράθυρο» την αξίωση των εφοπλιστών για τον περιορισμό των σημερινών οργανικών συνθέσεων των ακτοπλοϊκών πλοίων, σε συνθέσεις ασφαλείας. Δηλαδή, ένας μικρός αριθμός Ελλήνων ναυτεργατών που θα έχει συγκροτημένα δικαιώματα, ενώ οι υπόλοιπες ανάγκες του πλοίου θα καλύπτονται από ναυτεργάτες χωρίς κανένα δικαίωμα, οι οποίοι δε θα είναι ανάγκη να έχουν πιστοποιητικό ελληνομάθειας.

Σε χτεσινό δελτίο Τύπου των ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ τονίζεται: «Οι εξελίξεις είναι κρίσιμες και απαιτούμε την άμεση σύγκλιση της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ για να απαντήσουμε στην πολιτική της κυβέρνησης - εφοπλιστών και των παρασκηνιακών μεθοδεύσεων», σημειώνει ότι την απάντηση θα δώσει «ένα ισχυρό μέτωπο ναυτεργατών, εργαζομένων ενάντια στα σχέδια καταστροφής παραγωγικών δυνάμεων και των δυνατοτήτων ανάπτυξης της χώρας προς όφελος των ναυτεργατών, της εργατικής τάξη, των εργαζομένων».

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
1.324.197 ευρώ στη ΝΕΛ που κρατά απλήρωτους 500 ναυτεργάτες(2015-03-14 00:00:00.0)
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο(2011-02-02 00:00:00.0)
Δίνει το σύνθημα για κλιμάκωση της επίθεσης(2010-05-20 00:00:00.0)
Πρωτοβουλίες συντονισμού σε στεριά και θάλασσα(2006-05-10 00:00:00.0)
Να συγκροτήσουμε μέτωπο ανατροπής αυτής της πολιτικής(2004-12-01 00:00:00.0)
Ξέφραγο αμπέλι το Αιγαίο(2000-10-06 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ