Πολλοί ήταν εκείνοι που κοίταξαν τις βιτρίνες χωρίς να μπορούν να αγοράσουν |
«Η κίνηση φέτος δεν είναι όση τα τελευταία χρόνια» λέει η Νίκη Διαμαντή, υπάλληλος στο κατάστημα «Perfect toys» των αδερφών Πανταζόπουλων, στην πλατεία Βικτωρίας.
Η Ν. Διαμαντή εργάζεται στο συγκεκριμένο κατάστημα εδώ και πέντε χρόνια, από τότε που έχει ανοίξει, και βλέπει κάθε χρόνο την αγοραστική κίνηση να πέφτει. Η κίνηση τις μέρες αυτές είναι αυξημένη λόγω των γιορτών, αλλά ο ανταγωνισμός με τα πολυκαταστήματα έχει ρίξει τα κέρδη των μικρότερων, παραδοσιακών μαγαζιών, τα οποία χρησιμοποιούν άλλα όπλα - όπως οι προσφορές - για να «τραβήξουν» κόσμο.
«Τα διαφημιζόμενα παιχνίδια έχουν μεγαλύτερη κίνηση και ας είναι αρκετά ακριβότερα, κυρίως γιατί τα βλέπουν τα παιδιά στην τηλεόραση και τα ζητάνε απ' τους γονείς», λέει η Ν. Διαμαντή και τονίζει ότι ένα διαφημιζόμενο παιχνίδι μπορεί να φτάνει μέχρι 60.000 ή και 80.000 δραχμές!
Οσον αφορά τις επιλογές, και αυτές ακολουθούν τη μόδα των διαφημίσεων, αλλά και των τηλεοπτικών προγραμμάτων. «Δυστυχώς ο κόσμος αγοράζει και παιχνίδια βίας. Ξεκινούν με πιστόλια από την ηλικία των τριών χρόνων και από τα τέσσερα και μετά στρέφονται σε ρομπότ κ.ά.», λέει η Ν. Διαμαντή. «Οι γονείς βέβαια, λέει στη συνέχεια, προσπαθούν να τα αποφύγουν και όταν μπορούν αγοράζουν και οικονομικότερα δώρα, αλλά και πιο δημιουργικά».
Η ίδια προτείνει στους αγοραστές εκπαιδευτικά παιχνίδια, επιτραπέζια γνώσης, παιχνίδια σκέψης, παζλ που αναπτύσσουν τη φαντασία των παιδιών και τα βοηθούν στη διαδικασία της γνώσης.
«Οταν ήμασταν εμείς παιδιά είχαμε όλα τα παιχνίδια. Με ένα πανάκι και ένα ξύλο και με τη φαντασία μας "δημιουργούσαμε" όλα τα παιχνίδια. Τώρα τα παιδιά έχουν ένα σωρό παιχνίδια που δεν τους προσφέρουν όμως τίποτα. Εγώ προτιμώ παιχνίδια που να δίνουν "τροφή" στη φαντασία των παιδιών», λέει η Μαρία Νάνου, η οποία εκείνη τη στιγμή διάλεγε χριστουγεννιάτικα δώρα για τα εγγονάκια της.