EUROKINISSI |
Αναλυτικότερα, το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΑΣΑ, που αναμένεται να παρουσιαστεί το προσεχές διάστημα από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, περιλαμβάνει τα εξής:
Οι αλλαγές, όπως ανακοινώθηκε από τον Οργανισμό, σχεδιάστηκαν σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, βάσει της οποίας τα τελευταία χρόνια καταγράφεται πληθυσμιακή μετατόπιση προς τα βόρεια και βορειοανατολικά προάστια, τις νοτιοανατολικές περιοχές, προς τη θάλασσα, τα Μεσόγεια, αλλά και προς Μενίδι, Ζεφύρι και Ανω Λιόσια. Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται στο Δήμο Αθήνας, στο Δήμο Πειραιά και στους «προσφυγικούς» δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη, Μεταμόρφωση). Αυτό σημαίνει ότι τη «νύφη» των περικοπών δρομολογίων θα την πληρώσουν οι λαϊκές συνοικίες.
Στόχος των σχεδιασμών της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στις αστικές συγκοινωνίες είναι «να προετοιμάσουν το έδαφος για να δοθούν στους ιδιώτες, είτε μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), είτε απευθείας με συμβάσεις έργου», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ) Αστικών Συγκοινωνιών.
Ερχονται, τονίζει η ΔΑΣ, να κάνουν πράξη τις αποφάσεις που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όπως και η προηγούμενη της ΝΔ, στο πλαίσιο της ΕΕ έχουν συναποφασίσει για την απελευθέρωση των μεταφορών από το 2000, στη Λισαβόνα. Στο όνομα της «εξυγίανσης» των αστικών συγκοινωνιών η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξήγγειλε την αλλαγή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα με συγχωνεύσεις εταιρειών στοχεύοντας: Στη μείωση του κόστους μέσα από απολύσεις και μείωση δρομολογίων, στη μείωση έως και κατάργηση της επιχορήγησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, στην παραπέρα μείωση των αποδοχών των εργαζομένων, στην παραπέρα υποβάθμιση των συγκοινωνιών με την έλλειψη προσωπικού στην κίνηση και τεχνική υποστήριξη, στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και την εντατικοποίηση της δουλειάς.
Επισημαίνει ότι οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στις αστικές συγκοινωνίες καλούν τους εργαζόμενους να εμποδίσουν το νέο έγκλημα των ιδιωτικοποιήσεων, να γυρίσουν την πλάτη στις συμβιβασμένες παρατάξεις του χώρου (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, τους δήθεν «ανεξάρτητους και ανένταχτους»), να ξεπεράσουν τη μοιρολατρία και να ξεσηκωθούν μαζί με το ΠΑΜΕ. Στην κατεύθυνση αυτή η ΔΑΣ έχει προτείνει συγκεκριμένο πρόγραμμα αγωνιστικών κινητοποιήσεων.
Καταλήγοντας η ΔΑΣ αναδεικνύει την ανάγκη συντονισμού της αγωνιστικής δράσης με όλους τους κλάδους και τους μικρούς επαγγελματίες, αφού η επίθεση είναι ενιαία. Καλεί σε αγώνα ενάντια στις απολύσεις και στις μειώσεις μισθών, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση. Σε πάλη με πλαίσιο αιτημάτων για: Ενιαίο κρατικό φορέα συγκοινωνιών - λαϊκή περιουσία, που θα λειτουργεί στο πλαίσιο μιας κεντρικά σχεδιασμένης λαϊκής οικονομίας και θα υπηρετεί τις ανάγκες των εργαζομένων και όχι του κεφαλαίου. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Αμεση υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, 1.400 ευρώ κατώτερο μισθό, 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς να είναι συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Αμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Κάλυψη των «ελλειμμάτων» των φορέων και πλήρη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οχι στις ΣΔΙΤ κ.ά.
Με άλλη ανακοίνωσή τους οι ταξικές δυνάμεις, απευθυνόμενες προς το επιβατικό κοινό, διαλύουν τις συκοφαντίες της κυβερνητικής προπαγάνδας, η οποία αποκαλεί τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες «οικονομικά ρετιρέ», «κηφήνες» και «εργατική αριστοκρατία». Ακόμα τονίζεται ότι τα «ελλείμματα» είναι αποτέλεσμα των πολιτικών που εφαρμόστηκαν και καλούν σε κοινή δράση.