Πέμπτη 2 Δεκέμβρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 25
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΑΣΤΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
«Λαιμητόμος» για επιβάτες και εργαζόμενους

EUROKINISSI

Νέες αυξήσεις στα εισιτήρια έως και 50%, απολύσεις και μετατάξεις εργαζομένων, πετσόκομμα μισθών, κατάργηση δρομολογίων που ξεκίνησε από χτες, κατάτμηση του ΟΑΣΑ σε δύο κομμάτια, αλλά και ιδιωτικοποιήσεις. Αυτά προβλέπει το κυβερνητικό σχέδιο για την ...αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας το οποίο έχει ετοιμαστεί με πρόσχημα τα ελλείμματα που έχουν φορτώσει στους διάφορους δημόσιους Οργανισμούς οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

Αναλυτικότερα, το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΑΣΑ, που αναμένεται να παρουσιαστεί το προσεχές διάστημα από τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, περιλαμβάνει τα εξής:

  • Την αύξηση των εισιτηρίων από 1η Γενάρη 2011 κατά 20%-50% με την τιμή να διαμορφώνεται από 1,20 έως 1,50 ευρώ.
  • Την αποχώρηση περίπου 2.000 εργαζομένων μέσω υποχρεωτικών συνταξιοδοτήσεων και μετατάξεων σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα. Σήμερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το υπουργείο, στον όμιλο ΟΑΣΑ απασχολούνται 11.857 εργαζόμενοι.
  • Πετσόκομμα μισθών μέσω της περικοπής, σε πρώτη φάση, επιδομάτων και υπερωριών.
  • Τη μετατροπή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα συγκοινωνιών, στον οποίο θα υπάγονται όλα τα μέσα, συμπεριλαμβανομένων και των ΚΤΕΛ. Ο Οργανισμός θα εξακολουθεί να επιδοτεί τις θυγατρικές, αλλά τα χρήματα θα δίνονται με βάση την τακτικότητα των δρομολογίων, την ανάπτυξη του δικτύου και την πρόοδο των υποδομών.
  • Τη συγχώνευση των συγκοινωνιακών εταιρειών σε δύο φορείς, έναν για τα μέσα σταθερής τροχιάς (ΗΣΑΠ, ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ΤΡΑΜ) και ένα για λεωφορεία και τρόλεϊ με στόχο τη μείωση των λειτουργικών εξόδων κατά 10%.
  • Τη μείωση του ποσοστού της κρατικής επιδότησης των αστικών συγκοινωνιών από 70% που είναι σήμερα στο 50%.
  • Την είσοδο ιδιωτών μέσω ΣΔΙΤ, σε πρώτη φάση στο σύστημα ελέγχου των εισιτηρίων σε τρόλεϊ και λεωφορεία, παράλληλα με την εγκατάσταση αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου («έξυπνο εισιτήριο»). Ως πρόσχημα για την ιδιωτικοποίηση αυτή χρησιμοποιείται το επιχείρημα της καταπολέμησης της λαθρεπιβίβασης στις αστικές συγκοινωνίες.
  • Την εφαρμογή συνδυασμένων μεταφορών, που θα επιφέρει κατάργηση και συγχώνευση δρομολογίων. Ηδη ο ΟΑΣΑ ξεκίνησε το εγχείρημα αυτό από χτες. Συνολικά 28 λεωφορειακές γραμμές καταργούνται ή συγχωνεύονται, τα νυχτερινά δρομολόγια μειώνονται, προστίθενται δρομολόγια σε περιοχές με υψηλή ζήτηση, μπαίνουν μικρότερα οχήματα σε τοπικά δίκτυα και ελαττώνεται η διάβαση λεωφορείων από το κέντρο της Αθήνας.

Οι αλλαγές, όπως ανακοινώθηκε από τον Οργανισμό, σχεδιάστηκαν σύμφωνα με μελέτη που έχει γίνει για λογαριασμό του ΟΑΣΑ, βάσει της οποίας τα τελευταία χρόνια καταγράφεται πληθυσμιακή μετατόπιση προς τα βόρεια και βορειοανατολικά προάστια, τις νοτιοανατολικές περιοχές, προς τη θάλασσα, τα Μεσόγεια, αλλά και προς Μενίδι, Ζεφύρι και Ανω Λιόσια. Αντίθετα, σοβαρή μείωση καταγράφεται στο Δήμο Αθήνας, στο Δήμο Πειραιά και στους «προσφυγικούς» δήμους (Δραπετσώνα, Κερατσίνι, Νίκαια, Ταύρος, Καισαριανή, Αιγάλεω, Νέα Ιωνία, Δάφνη, Μεταμόρφωση). Αυτό σημαίνει ότι τη «νύφη» των περικοπών δρομολογίων θα την πληρώσουν οι λαϊκές συνοικίες.

Πάλη ενάντια στις ιδιωτικοποιήσεις

Στόχος των σχεδιασμών της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ στις αστικές συγκοινωνίες είναι «να προετοιμάσουν το έδαφος για να δοθούν στους ιδιώτες, είτε μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), είτε απευθείας με συμβάσεις έργου», σημειώνει σε ανακοίνωσή της η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ) Αστικών Συγκοινωνιών.

Ερχονται, τονίζει η ΔΑΣ, να κάνουν πράξη τις αποφάσεις που η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, όπως και η προηγούμενη της ΝΔ, στο πλαίσιο της ΕΕ έχουν συναποφασίσει για την απελευθέρωση των μεταφορών από το 2000, στη Λισαβόνα. Στο όνομα της «εξυγίανσης» των αστικών συγκοινωνιών η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ εξήγγειλε την αλλαγή του ΟΑΣΑ σε μητροπολιτικό φορέα με συγχωνεύσεις εταιρειών στοχεύοντας: Στη μείωση του κόστους μέσα από απολύσεις και μείωση δρομολογίων, στη μείωση έως και κατάργηση της επιχορήγησης από τον κρατικό προϋπολογισμό, στην παραπέρα μείωση των αποδοχών των εργαζομένων, στην παραπέρα υποβάθμιση των συγκοινωνιών με την έλλειψη προσωπικού στην κίνηση και τεχνική υποστήριξη, στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και την εντατικοποίηση της δουλειάς.

Επισημαίνει ότι οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ στις αστικές συγκοινωνίες καλούν τους εργαζόμενους να εμποδίσουν το νέο έγκλημα των ιδιωτικοποιήσεων, να γυρίσουν την πλάτη στις συμβιβασμένες παρατάξεις του χώρου (ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ, τους δήθεν «ανεξάρτητους και ανένταχτους»), να ξεπεράσουν τη μοιρολατρία και να ξεσηκωθούν μαζί με το ΠΑΜΕ. Στην κατεύθυνση αυτή η ΔΑΣ έχει προτείνει συγκεκριμένο πρόγραμμα αγωνιστικών κινητοποιήσεων.

Καταλήγοντας η ΔΑΣ αναδεικνύει την ανάγκη συντονισμού της αγωνιστικής δράσης με όλους τους κλάδους και τους μικρούς επαγγελματίες, αφού η επίθεση είναι ενιαία. Καλεί σε αγώνα ενάντια στις απολύσεις και στις μειώσεις μισθών, ενάντια στην ιδιωτικοποίηση. Σε πάλη με πλαίσιο αιτημάτων για: Ενιαίο κρατικό φορέα συγκοινωνιών - λαϊκή περιουσία, που θα λειτουργεί στο πλαίσιο μιας κεντρικά σχεδιασμένης λαϊκής οικονομίας και θα υπηρετεί τις ανάγκες των εργαζομένων και όχι του κεφαλαίου. Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων. Αμεση υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, 1.400 ευρώ κατώτερο μισθό, 7ωρο - 5ήμερο - 35ωρο. Τα μέσα μαζικής μεταφοράς να είναι συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Αμεσες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού. Κάλυψη των «ελλειμμάτων» των φορέων και πλήρη χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό. Οχι στις ΣΔΙΤ κ.ά.

Με άλλη ανακοίνωσή τους οι ταξικές δυνάμεις, απευθυνόμενες προς το επιβατικό κοινό, διαλύουν τις συκοφαντίες της κυβερνητικής προπαγάνδας, η οποία αποκαλεί τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες «οικονομικά ρετιρέ», «κηφήνες» και «εργατική αριστοκρατία». Ακόμα τονίζεται ότι τα «ελλείμματα» είναι αποτέλεσμα των πολιτικών που εφαρμόστηκαν και καλούν σε κοινή δράση.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Συνεχίζουν τον αγώνα για συγκοινωνία ασφαλή και αντίστοιχη των λαϊκών αναγκών (2020-10-14 00:00:00.0)
Με απεργοσπασία στο πλευρό της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων (2020-10-13 00:00:00.0)
Καταργούνται δρομολόγια από 1η Γενάρη (2010-12-30 00:00:00.0)
Σε τροχιά ιδιωτικοποίησης μέσω συμπράξεων (2005-07-10 00:00:00.0)
Παραρτήματα του ΠΑΣΟΚ θέλει η ΠΑΣΚΕ τα συνδικάτα (2004-02-07 00:00:00.0)
Τσουχτερά εισιτήρια προωθεί η κυβέρνηση (1998-06-02 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ