Οι ταξικές δυνάμεις των ναυτεργατών δίνουν την απάντησή τους στην άγρια επίθεση που έχει εξαπολύσει σε βάρος τους το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Από τις 6 τα ξημερώματα όλοι στην απεργιακή μάχη
Στιγμιότυπο από την απεργία του περασμένου Ιούνη |
Με την απεργία τους και όλες τις μεγάλες μάχες που έχουν δώσει από τις αρχές του χρόνου μέχρι τώρα, οι ναυτεργάτες υψώνουν το ανάστημά τους στην πρωτοφανή σε αγριότητα επίθεση που έχει εξαπολύσει το εφοπλιστικό κεφάλαιο, με όπλο τη βάρβαρη αντιλαϊκή πολιτική της κυβέρνησης των άλλων κομμάτων της πλουτοκρατίας και του ευρωμονόδρομου, τις οδηγίες της ΕΕ, σε βάρος του συνόλου των ναυτεργατικών δικαιωμάτων.
Επίθεση που έχει στόχο τα πλοία όλων των κατηγοριών να μετατραπούν σε πλωτά δουλεμπορικά γκέτο με χαμηλόμισθα ανασφάλιστα πληρώματα, με ό,τι σημαίνει αυτό για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, ενώ χτυπά στην καρδιά το δικαίωμα των νησιωτών να επικοινωνούν με την ηπειρωτική Ελλάδα, το δικαίωμα του λαού να έχει απρόσκοπτες, ασφαλείς, σύγχρονες, φτηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, χειμώνα - καλοκαίρι, 365 μέρες το χρόνο.
Η σημερινή μαζική συμμετοχή των ναυτεργατών στην απεργία και η αλληλεγγύη των εργατών της στεριάς θα δώσει ταυτόχρονα και την κατάλληλη απάντηση στις νέες ανοιχτές προκλήσεις από την πλευρά των εφοπλιστών.
Πιο συγκεκριμένα, ο Απ. Βεντούρης, αφού επανέλαβε τις αξιώσεις των εφοπλιστών για κατάργηση της 10μηνης επάνδρωσης και δρομολόγησης των ακτοπλοϊκών πλοίων, την πλήρη εφαρμογή του κανονισμού 3577/92 για άρση του καμποτάζ και στην ακτοπλοΐα, ώστε οι εφοπλιστές να δρομολογούν τα πλοία όποτε θέλουν, για όπου τους συμφέρει και με όσους ναυτεργάτες θέλουν και αναμάσησε τα περί ...χρεοκοπίας των ναυτιλιακών εταιρειών, δήλωσε απευθυνόμενος στους ναυτεργάτες:
«Μην είστε προκλητικοί γιατί πλέον ο κάθε Ελληνας γνωρίζει ότι είστε οι πιο ακριβοπληρωμένοι Ελληνες εργαζόμενοι. Ολοι γνωρίζουμε ότι στη συντριπτική πλειοψηφία τους οι ναυτικοί αισθάνονται καλοπληρωμένοι και γι' αυτό δεν απεργούν, δεν επιθυμούν ένταση και διαπληκτισμούς. Από τις 10 μέχρι σήμερα απεργίες το 2010 στο χώρο της ακτοπλοΐας, μόνο η μία ήταν μερικώς δικαιολογημένη. Ολες οι άλλες ήταν καταλήψεις πλοίων από τους γνωστούς άγνωστους, τα όργανα των επαγγελματιών συνδικαλιστών της μειοψηφίας της ΠΝΟ, των ανθρώπων του ΠΑΜΕ, (....) καταλήψεις δηλαδή από ανθρώπους που δεν αγωνιούν για το μισθό τους ή το μεροκάματό τους, από ανθρώπους που οι ίδιοι έχουν λύσει τα δικά τους προβλήματα και μπορούν να περιφέρονται χορτάτοι και αργόσχολοι και τη μια μέρα να το "παίζουν" ναυτικοί, την άλλη να το "παίζουν" οικοδόμοι, την άλλη εργάτες βιομηχανίας»!
Για να πείσει, δε, ο Απ. Βεντούρης (είναι ένας από τους εφοπλιστές που έχει καταφεσώσει το ΝΑΤ και χρέωνε τα εισιτήρια του επιδοτούμενου συμβατικού πλοίου του «ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΑΛΑΣΣΙΝΗ» σε τιμές ταχύπλοου, κερδίζοντας εκατομμύρια) πόσο ...ακριβοπληρωμένοι είναι οι ναυτεργάτες παρουσίασε και ...«στοιχεία» του Τύπου: «Ο σερβιτόρος π.χ. του EVEREST στην ξηρά έχει μισθό 800 ευρώ, ενώ o σερβιτόρος του μπαρ με ναυτικό φυλλάδιο σε ακτοπλοϊκό πλοίο λαμβάνει 3 έως 3.500 ευρώ, για εργασία παρόμοια σε ένταση και διάρκεια»!