Τρίτη 27 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΛΙΜΑΝΙ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
Απλήρωτοι και εγκαταλειμμένοι οι ναυτεργάτες

Στιγμιότυπο από την κινητοποίηση
Στιγμιότυπο από την κινητοποίηση
Απλήρωτοι και εγκαταλειμμένοι στο λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης συνεχίζουν να παραμένουν οι ναυτεργάτες, μέλη του πληρώματος του πλοίου «Γκόλντεν Πρίνσις», ιδιοκτησίας Παναγιωτόπουλου. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει εγκαταλείψει πλοίο και πλήρωμα στο λιμάνι, μετά από συντηρητική κατάσχεση που έγινε στο πλοίο, ύστερα από αίτημα του ταξιδιωτικού πράκτορα «Παπακαλιάτη» και μετόχου της εταιρείας για οικονομική διαφορά με τον εφοπλιστή.

Οι πάνω από 30 ναυτεργάτες που έχουν κάνει κατάληψη στο πλοίο, χτες το πρωί, μαζί με το ΠΑΜΕ και δεκάδες άλλους εργαζόμενους από ταξικά σωματεία, πραγματοποίησαν πορεία διαμαρτυρίας από το καράβι έως και τα γραφεία του Κεντρικού Λιμεναρχείου Ηρακλείου, όπου αντιπροσωπεία τους είχε συνάντηση με τον Λιμενάρχη. Στη συνέχεια, η πορεία προχώρησε προς τα γραφεία της πρακτορεύουσας εταιρείας, όπου πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας. Σε συνάντηση με τους εργαζόμενους, ο εκπρόσωπος της εταιρείας πέταξε το μπαλάκι στον πλοιοκτήτη ότι του χρωστά λεφτά, ενώ στην πραγματικότητα ευθύνη φέρουν και οι δύο, αφού το 70% ανήκει στον ιδιοκτήτη και το 30% στον πράκτορα.

Πρόκειται για σύγκρουση εφοπλιστικών συμφερόντων μεταξύ εφοπλιστών και πρακτόρων με τους εργαζόμενους να είναι τα θύματα. Είναι ένα φαινόμενο που θα πολλαπλασιαστεί με την απελευθέρωση του καμποτάζ.

Στην κινητοποίηση συμμετείχαν ο Μανώλης Συντιχάκης, υποψήφιος Δήμαρχος Ηρακλείου με τη «Λαϊκή Συσπείρωση» και ο Στέλιος Ορφανός υποψήφιος Περιφερειάρχης Κρήτης.

Ο Μ. Συντιχάκης σε δήλωσή του τόνισε:

«Επί της ουσίας, ενώ την ευθύνη για την αποζημίωση των εργαζομένων όχι μόνο για τους τρεις μήνες αλλά για το σύνολο των χρωστούμενων την έχουν πλοιοκτήτης και πράκτορας, αυτοί πετάνε το μπαλάκι της επίλυσης στη ρύθμιση που προβλέπει την αποζημίωσή τους μόνο για τους τρεις μήνες από το ΝΑΤ και όχι για το σύνολο. Και αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία, όπως τους υπόσχονται, τότε ο πράκτορας λόγω χρεών του πλοιοκτήτη θα εξαγοράσει το καράβι απαλλασσόμενος έτσι από τα όποια χρέη προς τους εργαζόμενους. Πρόκειται για παιχνίδι ανταγωνιστικών συμφερόντων που διευκολύνει την κερδοφορία τους παίζοντας στις πλάτες των εργαζομένων. Να λοιπόν πώς τα Ταμεία γίνονται ελλειμματικά για να πληρώνουν τα χρέη των πλοιοκτητών. Να ποιος δημιουργεί την κρίση».

Οι ναυτεργάτες, μαζί με το ΠΑΜΕ, θα πραγματοποιήσουν σήμερα το απόγευμα στις 7 μ.μ. νέα κινητοποίηση.


Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ