Κυριακή 4 Ιούλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 20
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Συμμαχία» κατά των λαϊκών διεκδικήσεων

Με αντίστοιχους στόχους και σκοπούς η επιχείρηση ενημέρωσης «Βήμα FM» και η Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος της ΓΣΕΕ παίρνουν πρωτοβουλία για τη στήριξη κοινωνικών ομάδων που δοκιμάζονται από την οικονομική κρίση, με την εκστρατεία «Συμμαχία κατά της ακρίβειας». Οσες επιχειρήσεις συμμετέχουν κάνουν έκπτωση στα προϊόντα τους σε όσους πελάτες διαθέτουν κάρτα ανεργίας, φοιτητικό πάσο, κάρτα πολυτέκνων, κάρτα ατόμων με αναπηρία. Ο «Βήμα FM» προβάλλει διαρκώς τις επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην εκστρατεία. Ταυτόχρονα το επιχειρηματικό συγκρότημα, στο οποίο ανήκει και ο «Βήμα FM», εμφανίζεται σαν «σωτήρας», οργανωτής και συντονιστής μιας «φιλολαϊκής» πρωτοβουλίας, την ίδια ώρα που στηρίζει με χέρια και πόδια την κυβέρνηση και το έργο της.

Είναι περιττό να επισημανθεί ότι αυτή η εκστρατεία δεν λύνει κανένα από τα εκρηκτικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνεργοι, οι σπουδαστές, τα άτομα με αναπηρία και οι πολύτεκνες οικογένειες των λαϊκών στρωμάτων. Αλλωστε και η ίδια η εκστρατεία, με τη συμμετοχή μάλιστα της Ενωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, δε στοχεύει στο να δώσει πραγματική διέξοδο σε αυτές τις «ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες». Στοχεύει κυρίως στη συνείδηση των λαϊκών στρωμάτων. Αναδεικνύει τη λογική του «μικρότερου κακού» ενάντια στη διεκδίκηση ουσιαστικών μέτρων προστασίας των ανέργων, των πολυτέκνων, των ατόμων με αναπηρία, των σπουδαστών. Αποτελεί μία «τουφεκιά» στον αέρα, μια επιχειρηματική πρωτοβουλία, ώστε ο κόσμος να μαθαίνει σε τέτοιες και να χάνει από τον ορίζοντά του τη διεκδίκηση κεντρικής, καθολικής, ενιαίας κρατικής μέριμνας για το λαό.

Βρες το πιο φθηνό και ...κέρδισε

Καλλιεργεί επίσης την αντίληψη ότι η ακρίβεια είναι κυρίως ζήτημα των καταναλωτών, ότι μπορεί να χτυπηθεί σε συνεργασία με τους μεγαλοεπιχειρηματίες, οι οποίοι κερδίζουν από τα ακριβά καταναλωτικά προϊόντα. Οπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο site της Ενωσης Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας της ΓΣΕΕ, το «όπλο» των εργαζομένων είναι η στοχευμένη κατεύθυνση της τεράστιας αγοραστικής δύναμης των χαμηλών εισοδημάτων σε προϊόντα και υπηρεσίες που είναι φθηνές και ποιοτικές. Μάλιστα, η ΓΣΕΕ, που υπογράφει συλλογικές συμβάσεις σύμφωνα με τις ανάγκες των βιομηχάνων, ισχυρίζεται στο ίδιο site, ότι το βιοτικό επίπεδο και η ποιότητα ζωής των καταναλωτών δεν εξαρτώνται μόνο από το εισόδημά τους. Σίγουρα, δεν εξαρτάται μόνο από το εισόδημά τους. Αλλά η ΓΣΕΕ δεν εννοεί ούτε την αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Υγεία και Παιδεία, ούτε τη λαϊκή στέγη, ούτε δωρεάν φάρμακα για όσους έχουν ανάγκη, ούτε η ενέργεια, οι υδάτινοι πόροι, οι μεταφορές να αποτελούν λαϊκή περιουσία, ούτε τίποτε από όλα αυτά που πραγματικά μειώνουν το κόστος ζωής και στο κάτω κάτω πρέπει να είναι κοινωνικά αγαθά και όχι εμπορεύματα, όπως σήμερα.

Η ΓΣΕΕ εννοεί, ότι αν οι εργαζόμενοι ψάχνουν να βρουν το πιο φθηνό σούπερ μάρκετ, το πιο φθηνό βενζινάδικο, την πιο φθηνή σύνδεση στο κινητό, το πιο φθηνό φροντιστήριο για τα παιδιά κλπ., τα μονοπώλια θα πιεστούν και θα ρίξουν τις τιμές! Το πρόβλημα για τη ΓΣΕΕ είναι ότι «οι τιμές με τις οποίες επιβαρύνονται οι καταναλωτές δεν αντιστοιχούν στην ποιότητα που υποτίθεται ότι αντιπροσωπεύουν».

Την ίδια στιγμή, στην εκστρατεία του «Βήμα FM» και της ΓΣΕΕ, συμμετέχουν και μεγάλες πολυεθνικές επιχειρήσεις, που μόνο να κερδίσουν έχουν όταν πουλήσουν έστω και στη μισή τιμή ένα προϊόν το οποίο θα τους έμενε στο ράφι.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ