Κυριακή 11 Απρίλη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Γάμοι» και σκάνδαλα

Σοβαρές ανακατατάξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας σημειώνονται με στόχο την κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων της διεθνούς αγοράς και υπό την πίεση ενός σκληρού ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ - Ευρωπαϊκής Ενωσης και Ιαπωνίας.

Το τελευταίο «επεισόδιο» παίχτηκε την περασμένη Τετάρτη στις Βρυξέλλες, όπου ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία του γαλλοϊαπωνικού ομίλου Renault - Nissan και της γερμανικής Daimler.

Οπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας της «Ντόιτσε Βέλε», στόχος των δύο μεγάλων βιομηχανιών, που εδρεύουν αντίστοιχα σε Γαλλία και Γερμανία, είναι τόσο η εξοικονόμηση κόστους, όσο και η συνεργασία στην ανάπτυξη και την κατασκευή κινητήρων οχημάτων. Συγκεκριμένα, επιδιώκουν να εξοικονομήσουν περί τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ, μέσα σε μια πενταετία.

Αν και οι εκπρόσωποι των δύο εταιρειών δεν αναφέρθηκαν στο πώς θα επιτευχθεί η εξοικονόμηση, θεωρείται βέβαιο ότι κατά το μεγαλύτερο μέρος θα προέλθει από τη νέα μείωση του προσωπικού.

Κατά την κοινή συνέντευξη Τύπου που έδωσαν στις Βρυξέλλες, τόσο ο διευθύνων σύμβουλος της Daimler, Ντίτερ Τσέτσε, όσο και ο πρόεδρός της, Renault Κάρλος Γκοσν, μίλησαν για τα οφέλη που θα αποκομίσουν και οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες από τη μακροπρόθεσμη, στρατηγική συνεργασία, όπως τη χαρακτήρισαν.

Πάντως, οι δύο διευθύνοντες σύμβουλοι κατέστησαν σαφές ότι η στενή συνεργασία δε σημαίνει σε καμία περίπτωση συγχώνευση. Οπως είπαν, αμφότερες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα παραμείνουν αυτόνομες.

Η ανακοίνωση της συμφωνίας έγινε λίγες μέρες μετά τις ανακοινώσεις της αμερικανικής δικαιοσύνης για την «υπόθεση Daimler», σύμφωνα με τις οποίες η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δωροδόκησε κρατικούς παράγοντες σε 22 χώρες για να κλείσει συμφωνίες. Η Daimler με τη σειρά της ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να πληρώσει περίπου 180 εκατομμύρια δολάρια για να «κλείσει» η υπόθεση...


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ