Τετάρτη 29 Νοέμβρη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Κορυφαίοι «ζωγράφοι» του θεάτρου μας

Μακέτα του Νίκου Εγγονόπουλου για τον «Οιδίποδα τύραννο» στο ΚΘΒΕ (1961)
Μακέτα του Νίκου Εγγονόπουλου για τον «Οιδίποδα τύραννο» στο ΚΘΒΕ (1961)
Στο Μέγαρο Μουσικής (από χτες μέχρι τις 28/1/2001) θα παρουσιάζεται η δεύτερη έκθεση με τίτλο «Ζωγραφική για το Θέατρο», η οποία αφορά στο σκηνογραφικό και ενδυματολογικό έργο τριών κορυφαίων εικαστικών δημιουργών, γεννημένων την πρώτη δεκαετία του αιώνα μας, άμεσων «διαδόχων» της λεγόμενης γενιάς του '30. Πρόκειται για τους Σπύρο Βασιλείου, Νίκο Νικολάου,Νίκο Εγγονόπουλο, οι οποίοι με τα σκηνικά και τα κοστούμια τους για διάφορες παραστάσεις, συνέθεσαν μια ελληνικής «ταυτότητας» και ιδιαιτέρως αισθαντική «όψη» του μεταπολεμικού θεάτρου μας. Θυμίζουμε ότι η πρώτη, ομότιτλη έκθεση παρουσιάστηκε το 1998, και περιλάμβανε σκηνικά και κοστούμια των Γιάννη Μόραλη, Γιάννη Τσαρούχη, Νίκου Χατζηκυριάκου - Γκίκα.

Η έκθεση των (500 συνολικά εκθεμάτων) σκηνογραφικών και ενδυματολογικών μακετών, κοστουμιών, μασκών, διαφόρων σκηνικών αντικειμένων, μικρών γλυπτών προπλασμάτων, ταπισερί που εικονίζουν σκηνικά και φωτογραφιών των παραστάσεων, για τις οποίες φιλοτεχνήθηκαν αυτά τα εκθέματα, έγινε δυνατή χάρη στις συλλογές των κληρονόμων των καλλιτεχνών, στο Κέντρο Ερευνας και Μελέτης του Ελληνικού Θεάτρου - Θεατρικό Μουσείο, στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας, το Ελληνικό Χορόδραμα «Ραλλού Μάνου», τον Οργανισμό Εθνικής Πρόνοιας, το Φωτογραφικό Αρχείο Παύλου Μυλωνά και το Μουσείο Μπενάκη. Στη διάρκεια της έκθεσης (καθημερινά 10π.μ.-6μ.μ.) θα προβάλλονται αποσπάσματα τηλεοπτικών αφιερωμάτων στους τρεις καλλιτέχνες, από το αρχείο της ΕΡΤ. Την καλλιτεχνική επιμέλεια της έκθεσης έχει η τεχνοκριτικός Εύφη Ανδρεάδη, την αρχιτεκτονική η καθηγήτρια του ΕΜΠ Σόνια Χαραλαμπίδου - Διβάνη και οι Ειρήνη Χαραλαμπίδου, Χριστιανός Λασκαρίδης και την τεχνική ο Θεόδωρος Σταθόπουλος.

Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου η Ε. Ανδρεάδη, αναφέρθηκε διεξοδικά στο εικαστικό στίγμα του καθενός από τους τρεις δημιουργούς. Στο «ταξίδι» του Βασιλείου «στον πλούτο της βυζαντινής μικρογραφίας, στο ελληνικό τοπίο, στον ιστορικό περίγυρο και στο μυθικό διάκοσμο». Στον «υπερρεαλισμό, τη βαθιά καλλιέργεια, το νεοκλασικισμό, το βυζαντινισμό, τον καραγκιόζη» του Εγγονόπουλου. Στο «ξεκαθάρισμα του περιττού, στο αίσθημα και τη σοφία» του Νικολάου.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ