Οπως πολλές φορές έχει δηλώσει ο Μ. Θεοδωράκης, σοβαρές είναι οι επιρροές του από τη ρωσική μουσική. Ιδιαίτερα σημαντική ήταν αυτή του Σοστακόβιτς, με τον οποίον ταυτίστηκε μουσικά και ιδεολογικά. Πηγή έμπνευσής του ήταν μουσικά οι Συμφωνίες. Η έντονα πολιτική διάσταση της μουσικής του Σοστακόβιτς, σε συνδυασμό με τη σοβιετική του καταγωγή, ήταν από τους κυριότερους παράγοντες του θαυμασμού του Θεοδωράκη: «H επίδρασή του πάνω μου είχε να κάνει με το ότι εκπροσωπούσε την σοβιετική τέχνη, σε μια εποχή που για τους αριστερούς Ελληνες του εμφυλίου κάθε τι σοβιετικό έπαιρνε τις διαστάσεις μυθικού συμβόλου». Σημειώνουμε ότι από τα χέρια του Σοστακόβιτς, ο Μίκης Θεοδωράκης έλαβε, για το έργο «Σουίτα Αριθμός 1 για ορχήστρα και πιάνο», το Α' βραβείο στο Διαγωνισμό Σύνθεσης Νέων στη Μόσχα, το 1957 (ο Σοβιετικός συνθέτης ήταν πρόεδρος της κριτικής επιτροπής). Οσον αφορά στον Στραβίνσκι, αναφέρει «...η επιρροή του πάνω μου οφείλεται βασικά στο γεγονός ότι ακουμπούμε και οι δύο πάνω σε μουσικές παραδόσεις - ρωσική, ελληνική - που η βάση τους είναι οι σιδερένιοι ρυθμοί των λαϊκών χορών».
Η συναυλία θ' ανοίξει με την εισαγωγή από το «Αξιον Εστί» και θα ολοκληρωθεί με το αριστουργηματικό «Δεύτερο Κοντσέρτο για Πιάνο και Ορχήστρα» του Ραχμάνινοφ (σολίστ η Τατιάνα Παπαγεωργίου). Θα παρουσιαστούν, επίσης, μέρος του έργου του Στραβίνσκι «Ρωσικός Χορός» από το μπαλέτο «Πετρούσκα», η «Σουίτα Αριθμός 1 για ορχήστρα και πιάνο» του Μ. Θεοδωράκη και το μπαλέτο «Ζορμπάς», με σολίστ στο μπουζούκι τον ιστορικό συνεργάτη του, Κώστα Παπαδόπουλο.