Οταν ο Λένιν καθόριζε την πορεία ανάπτυξης του νεοσύστατου τότε ρωσικού εργατικού κράτους με τις λέξεις «Σοβιέτ Συν εξηλεκτρισμός» πιθανόν να μην υποπτευόταν τη βαρύτητά τους στη μετέπειτα εξέλιξη των κοινωνιών. Αυτό που εννοούσε τότε στην καθυστερημένη μισοφεουδαρχική μισοαστική ρωσική κοινωνία έμελλε στην ουσία του να γίνει βασAική προϋπόθεση ανάπτυξης κάθε χώρας. Η θέση - σύνθημα «Σοβιέτ Συν εξηλεκτρισμός» ίσως να φαντάζει για ορισμένους σήμερα παρωχημένη. Ομως, μία προσεκτική επί της ουσίας ματιά αποκαλύπτει τον κοινό παρονομαστή του τότε και του σήμερα που είναι η εξεύρεση προμήθειας πηγών ενέργειας. Απ' αυτήν εξαρτάται το επίπεδο ανάπτυξης, σταθερότητας και ισχυροσύνης κάθε χώρας.
Ο Λένιν τότε την ονόμασε «εξηλεκτρισμό». Μα, μήπως και σήμερα δεν αναπτύσσεται ο λυσσώδης ανταγωνισμός μεταξύ των κρατών για την διασφάλιση ενεργειακών πηγών για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας; Γι' αυτό δεν γίνεται το εξοντωτικό μοίρασμα των αγορών; Γι' αυτό δε διεξάγεται διεθνώς η φλυαρία περί ανανεώσιμης πράσινης ενέργειας; Το διαφορετικό που αποκαλύπτει η ιστορική φράση του Λένιν βρίσκεται στην πρώτη λέξη που πάνω της πρόσθεσε τον «εξηλεκτρισμό». Είναι η λέξη Σοβιέτ, δηλαδή εργατικά, αγροτικά και στρατιωτικά συμβούλια. Με μια λέξη λαϊκά συμβούλια. Ο υπέρτατος βαθμός άμεσης δημοκρατίας. Η εκκλησία του δήμου. Η λαϊκή εγρήγορση. Ηταν η εφαρμοσμένη επαναστατική θέληση του ρωσικού λαού για την ανάπτυξη του νεοσύστατου εργατικού κράτους της καθυστερημένης ρωσικής κοινωνίας. Το αποτέλεσμα είναι γνωστό. Το ρωσικό εργατικό κράτος και μετέπειτα ως Ενωση Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών, κατόρθωσε σε 70 χρόνια που τα μισά ήταν χρόνια καταστροφής, εμφυλίου και εξωτερικού πολέμου, καπιταλιστικού αποκλεισμού και περικύκλωσης, να αναδειχθεί σε κορυφαία δύναμη του πλανήτη. Είναι κάτι που σε αναλογία τα ανεπτυγμένα καπιταλιστικά κράτη χρειάστηκαν πάνω από 200 χρόνια με αιματηρούς παγκόσμιους κατακτητικούς πολέμους, υποδούλωσης, εκμετάλλευσης και επιβολής καθυστέρησης λαών και περιοχών, πατώντας στα κληρονομημένα προνόμια μιας εκτεταμένης αποικιοκρατίας και δουλεμπορίου. Επιπρόσθετα, και παρά τη μεγάλη καπιταλιστική τους ανάπτυξη δεν μπόρεσαν μέχρι σήμερα να επιλύσουν ολοκληρωμένα βασικά λαϊκά προβλήματα που στην ΕΣΣΔ είχαν λυθεί όπως υγεία, παιδεία, εργασία, ασφάλιση, κοινωνική περίθαλψη κλπ.
Εκείνο που απέμεινε στους απολογητές της αστικής και πολιτικής δημοσιογραφίας είναι να προσπαθούν να φορτώσουν την τωρινή κατάντια της λαϊκής υλικής και ηθικής εξαθλίωσης της νεοκαπιταλιστικής παλινόρθωσης, στην πρώην σοσιαλιστική Ρωσία. Υπάρχει και κάτι άλλο στο ξερατό των τρόφιμων των ευρωενωσίτικων κοινοβίων είναι α) εκείνο το παλιό προβοκατόρικο τετριμμένο περί «κατάληψης των Χειμερινών Ανακτόρων» και β) περί ελευθερίας. Οι Βλαχοευρωπαίοι δείχνουν να αγνοούν ότι η «κατάληψη» ήταν η πιο αναίμακτη ιστορική πράξη ανατροπής της εξουσίας μιας τάξης, της αστικής, από μία ανερχόμενη τάξη την εργατική. Το αίμα έρευσε ποτάμι όταν οι συσπειρωμένοι τσαρικοί, αστοί, μενσεβίκοι και σοσιαλεπαναστάτες επέβαλαν τον τρίχρονο εμφύλιο πόλεμο και τα σαμποτάζ επισιτισμού εναντίον του νεαρού εργατικού κράτους έχοντας σύμμαχους τα καπιταλιστικά κράτη και το κοινωνικό περιθώριο της εποχής. Οσον αφορά τα «περί ελευθερίας», προφανώς εκφράζουν την προσφιλή έγνοια τους για το δικαίωμα ελευθερίας της πορνείας, της μαφίας, των ναρκωτικών και άλλων... κοινωφελών λειτουργιών. Είναι προφανές ότι οι ευρωπαθείς αδυνατούν να καταλάβουν τι σημαίνει εφαρμοσμένη επαναστατική θέληση του λαού για κοινωνική πρόοδο και δικαιοσύνη.
Αντώνης ΔΑΜΙΓΟΣ