Τρίτη 5 Γενάρη 2010
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 12
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΣ ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑΣ
«Επαναπατρίστηκαν» οι σοροί των ναυτεργατών

Θάνατο από εισπνοή μονοξειδίου του άνθρακα κατέγραψε η προχτεσινή νεκροψία - νεκροτομή

Στο νεκροταφείο του Σχιστού «παίχτηκε» χτες το μεσημέρι μία ακόμα πράξη του πολύνεκρου εγκλήματος που διέπραξε το εφοπλιστικό κεφάλαιο στο ελληνικό φορτηγό πλοίο «AEGEAN WIND», με θύματα 9 ναυτεργάτες - ανάμεσά τους τρεις Ελληνες. Εκεί, μέσα σε πλήθος συγγενών και φίλων, έγιναν οι κηδείες του 23χρονου ανθυποπλοιάρχου Γιώργου Ξυπολιτάκου και του 52χρονου Γ΄ μηχανικού Γιώργου Καλφαγιάννη, ενώ προχτές το Βόλο κηδεύτηκε ο 55χρονος ηλεκτρολόγος Κωνσταντίνος Μουτσινάς.

Το 27χρονο πλοίο «AEGEAN WIND» ανήκει στους μεγαλοεφοπλιστές Κουμάνταρου. Ξημερώματα Χριστουγέννων, καθώς έπλεε ανοιχτά από τις ακτές της Βενεζουέλας, με 9 Ελληνες και 15 Φιλιππινέζους ναυτεργάτες πλήρωμα, ξέσπασε φωτιά στο κομοδέσιο, η οποία εξελίχθηκε σε πολύνεκρη τραγωδία με εννιά νεκρούς ναυτεργάτες.

Οι σοροί των τριών Ελλήνων ναυτεργατών επαναπατρίστηκαν τα ξημερώματα της Πρωτοχρονιάς. Με απαίτηση των οικογενειών έγινε προχτές νεκροψία, νεκροτομή από τον ιατροδικαστή κ. Δημόπουλο. Ο ιατροδικαστής επιβεβαίωσε πως οι τρεις είχαν ασφυκτικό θάνατο, δηλαδή ότι πέθαναν επειδή εισέπνευσαν μονοξείδιο του άνθρακα. Το απόγευμα της Πρωτοχρονιάς επέστρεψαν επίσης ο Β' μηχανικός του πλοίου Περικλής Καννέτης και οι δύο δόκιμοι καταστρώματος. Ο Β' μηχανικός και ο ένας δόκιμος είχαν τραυματιστεί συμμετέχοντας στις προσπάθειες κατάσβεσης της πυρκαγιάς. Η δεύτερη δόκιμος, 20χρονο κορίτσι, είχε υποστεί νευρικό κλονισμό.

Ο τρόπος που εξαπλώθηκε η πυρκαγιά στο κομοδέσιο και ο απολογισμός της έχουν δημιουργήσει σωρό ερωτημάτων, για το αν η εταιρεία είχε λάβει όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα για την προστασία της ανθρώπινης ζωής, είτε σε τεχνολογικό εξοπλισμό, είτε με την κατάλληλη οργανική σύνθεση, ώστε το πλήρωμα να έχει τη δυνατότητα να αντιμετωπίσει τέτοια κατάσταση. Ερωτήματα έχουν προκαλέσει και η τακτική που ακολούθησε στη συνέχεια η εταιρεία, αλλά και οι αρμόδιες υπηρεσίες των συναρμόδιων υπουργείων της Λ. Κατσέλη και του Μιχ. Χρυσοχοΐδη. Είναι ενδεικτικό ότι ως λιμάνι για τη ρυμούλκηση του πλοίου επιλέχθηκε το Κουρασάο των Ολλανδικών Αντίλων και όχι κάποιο κοντινότερο. Επιπλέον από το υπουργείο δεν έχουν δοθεί ακόμα συγκεκριμένα στοιχεία για την κατάσταση του πλοίου σε ό,τι αφορά τα μέσα και τους μηχανισμούς πυρόσβεσης, που υποτίθεται ότι ελέγχουν οι δύο αξιωματικοί του Λιμενικού Σώματος που παραμένουν στο πλοίο ως πραγματογνώμονες.

ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Στρώνουν το έδαφος να σκεπαστεί το φονικό (2010-02-10 00:00:00.0)
Εμπόδια στον επαναπατρισμό των σορών (2009-12-30 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Διακήρυξη της ΚΕ του ΚΚΕ για τη συμπλήρωση 80 χρόνων από το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου και την Αντιφασιστική Νίκη των Λαών
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ