Παρέμβαση της παράταξης στο Νομαρχιακό Συμβούλιο για το σοβαρό πρόβλημα που ταλανίζει γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς
Να αναδείξει το πρόβλημα της σχολικής στέγης και να διεκδικήσει λύση με μακρόπνοο σχεδιασμό, που το κόστος του θα ενταχθεί στον κρατικό προϋπολογισμό, καλεί η Νομαρχιακή Αγωνιστική Συνεργασία το λαό της Θεσσαλονίκης με τους φορείς του και την ΤΑ.
Στην προχτεσινή συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Θεσσαλονίκης που θέμα της είχε τη σχολική στέγη, ο Νομαρχιακός Σύμβουλος της ΝΑΣ Μ. Σπυριδάκης, ανέπτυξε τις θέσεις της παράταξης για το οξυμένο αυτό πρόβλημα, επισημαίνοντας ότι παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια έχουν χτιστεί μερικά σχολεία, το στεγαστικό πρόβλημα καθόλου δεν έχει αντιμετωπιστεί ως προς την ουσία του. Μάλιστα αναφέρθηκε σε δηλώσεις του αντινομάρχη Παιδείας Δ. Ψωμιάδη που σε ομιλία του υποστήριξε ότι για να λυθεί το στεγαστικό χρειάζονται 600 εκατομμύρια ευρώ και η Νομαρχία παίρνει 10 με 15 το χρόνο. «Θέλουμε δηλαδή 50 χρόνια για τη λύση του στεγαστικού με τους ρυθμούς αυτούς», επισήμανε ο Μ. Σπυριδάκης.
Οσον αφορά τον ισχυρισμό του νομάρχη Π. Ψωμιάδη ότι «η Νομαρχία τρέχει πολύ πιο γρήγορα από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και γι' αυτό παίρνουμε δάνεια», ο Μ. Σπυριδάκης ανέφερε: «Αποδεικνύεται ο διαχρονικός πολιτικός εμπαιγμός των κυβερνήσεων (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ). Γιατί χρόνο με το χρόνο τα κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία μειώνονται, παρά τις συνεχείς υποσχέσεις τους ότι θα αυξηθούν. Συγχρόνως αποκαλύπτεται διαχρονικά και η πολιτική υποκρισία της πλειοψηφίας της διοίκησης της Νομαρχίας και των Δήμων, που αγωνίζονται στα λόγια για δήθεν διεκδίκηση κονδυλίων, ενώ πριν από λίγες μέρες φόρτωσαν στο λαό της Θεσσαλονίκης 35 εκατομμύρια ευρώ, ως δάνεια για σχολική στέγη και άλλα έργα».
Ακόμη απάντησε στα όσα υποστήριξε ο Νομάρχης για μείωση της διπλοβάρδιας στο νομό Θεσσαλονίκης και ότι παραδόθηκαν συνολικά στο νομό 2000 νέες αίθουσες διδασκαλίας.
«Η Νομαρχία επιλέγει να μετρά κατασκευή αιθουσών και όχι κατασκευή σχολείων. Η καταμέτρηση αριθμού αιθουσών είναι πιο βολική για κάποιον, που αντί να κατασκευάζει σχολεία επιλέγει την προσθήκη αιθουσών με αποτέλεσμα να γιγαντώνει κτίρια, σχολεία - τέρατα με μεγάλο αριθμό παιδιών, 400 με 500, γεγονός που είναι αντιπαιδαγωγικό, να αφαιρεί ζωτικό αύλειο χώρο από τα παιδιά και τη συνοικία, να μετρά ακόμα και τις προκάτ ως έργο σχολικής στέγης. Η Νομαρχία έχει ιδιαίτερη προτίμηση των προκάτ για τα νηπιαγωγεία. Η πιο τρυφερή ηλικία ζει και κάνει τα πρώτα της κοινωνικά βήματα στα προκάτ».
Ακόμη ο Μ. Σπυριδάκης ανέφερε ότι υπάρχουν οικόπεδα χαρακτηρισμένα για σχολεία που αποχαρακτηρίζονται, λυόμενα σχολεία από το σεισμό του 1978, σχολεία αμιάντου, ενώ υπάρχει και το σκάνδαλο να χάσει το δημόσιο τα τελευταία τρία χρόνια 900.000 ευρώ γιατί εδώ και τρία χρόνια είναι έτοιμο το κτίριο για τη στέγαση των ΕΠΑΣ-ΕΠΑΛ Σταυρούπολης αλλά η μεταστέγαση δε γίνεται. Τέλος ξεκαθάρισε ότι καμία παραχώρηση ανέγερσης σχολείου δεν πρέπει να γίνει με ΣΔΙΤ, είτε με εργολάβους.