Παρασκευή 26 Ιούνη 2009
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΚΑΡΑΒΙΩΝ
Στο έλεος των εφοπλιστών

Με ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα και σαπάκια, είναι γεμάτες οι ελληνικές θάλασσες, πριν ακόμα ξεκινήσει η μεγάλη κίνηση του καλοκαιριού

Οποτε και όπως θέλουν βγάζουν τα πλοία στις θάλασσες οι εφοπλιστές, με τη στήριξη ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΕΕ
Οποτε και όπως θέλουν βγάζουν τα πλοία στις θάλασσες οι εφοπλιστές, με τη στήριξη ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΕΕ
Στον καταπέλτη για τέταρτη βδομάδα παραμένουν σταθερά οι ναυτεργάτες του ακτοπλοϊκού πλοίου «ΣΑΡΔΗΝΙΑ ΒΕΡΑ», διεκδικώντας με επίσχεση εργασίας τα δεδουλευμένα τους. Το πλοίο ανήκει στην εταιρεία «ΚΑΛΛΙΣΤΗ» του εφοπλιστή Σπανού, ο οποίος έχει εγκαταλείψει χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση το νησί των Φούρνων, ενώ Ικαρία και Σάμος συνδέονται πλέον με το λιμάνι του Πειραιά με ένα μόνο καράβι, το «ΝΗΣΟΣ «ΜΥΚΟΝΟΣ», το οποίο αδυνατεί να εξυπηρετήσει έστω και στοιχειωδώς τις ανάγκες των νησιών. Ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί είναι ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «ΝΗΣΟΣ ΜΥΚΟΝΟΣ», η HSW, εκδίδει για Ικαρία μόνο 300 εισιτήρια. Τα υπόλοιπα προορίζονται για τα νησιά των Κυκλάδων που «πιάνει» το πλοίο. Το αποτέλεσμα είναι ότι πριν ακόμα «μπει για τα καλά» η θερινή περίοδος οι επιβάτες για Ικαρία να μην μπορούν να βρουν εισιτήριο.

Σε ό,τι αφορά τους Φούρνους, οι κάτοικοι έχουν αρχίσει ήδη να αντιμετωπίζουν προβλήματα τροφοδοσίας. Την περασμένη βδομάδα για την τροφοδοσία του νησιού εκτελέστηκε ένα έκτακτο δρομολόγιο από το πλοίο «Β. ΚΟΡΝΑΡΟΣ», το οποίο μετέφερε κυρίως φορτηγά οχήματα. Ομως, γι' αυτήν τη βδομάδα, δεν έχει καθοριστεί κανένα δρομολόγιο.

Πρόκειται για αποτελέσματα της εφοπλιστικής ασυδοσίας, την οποία αβαντάρει η αντιλαϊκή φιλοεφοπλιστική πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και Ευρωπαϊκής Ενωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά το γεγονός πως άρχισε να «τρέχει» η θερινή περίοδος, οι εφοπλιστές εξακολουθούν, για να προστατεύσουν την κερδοφορία τους, να κρατούν περίπου 25 πλοία ακινητοποιημένα από τα περίπου 84 του ακτοπλοϊκού στόλου. Ετσι, τα καράβια που βρίσκονται εν πλω εξαντλούνται από τα απανωτά δρομολόγια και οι ναυτεργάτες είναι στο πόδι μέχρι εξάντλησης. Χαρακτηριστικά είναι ακόμα τα παρακάτω παραδείγματα:

  • Την περασμένη Δευτέρα, το ακτοπλοϊκό πλοίο «ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π» έφτασε στο λιμάνι της Ραφήνας, σύμφωνα με το ΥΕΝ, με σοβαρή βλάβη στη δεξιά κύρια μηχανή. Ωστόσο, αντί το πλοίο να ελεγχθεί και να επισκευαστούν τα προβλήματα στο μηχανοστάσιό του, μετά από πέντε περίπου ώρες, του δόθηκε άδεια απόπλου να εκτελέσει το δρομολόγιό του από Ραφήνα για Ανδρο - Τήνο - Μύκονο. Ετσι προχτές το βράδυ το πλοίο, όταν έφτανε στην Ανδρο, παρουσίασε ξανά βλάβη, αυτή τη φορά στην αριστερή κύρια μηχανή!
  • Στο λιμάνι της Χαλκίδας, οι 8 ναυτεργάτες του μικρού φορτηγού πλοίου «ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΣ», με πλοιοκτήτη τον Ν. Ζόγα, είναι εγκαταλειμμένοι και απλήρωτοι. Ο πλοιοκτήτης έχει αφήσει πλήρωμα και πλοίο στο έλεος της τύχης τους, χωρίς να λογοδοτεί πουθενά, ενώ τους ναυτεργάτες, μετά από παρέμβαση των ΠΕΜΕΝ, ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, σιτίζουν μαζικοί φορείς και κάτοικοι της περιοχής. Παράλληλα, το πλήρωμα έχει ξεκινήσει από τις 15 Ιούνη επίσχεση εργασίας για τα δεδουλευμένα.
ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΘΕΜΑΤΑ
Οι απανωτές βλάβες «προειδοποιούν»...(2017-01-10 00:00:00.0)
Με βλάβες και «ανεκτέλεστα» μπαίνει η θερινή περίοδος(2014-06-14 00:00:00.0)
Πανελλαδική 48ωρη προειδοποιητική απεργία την Πέμπτη(2013-01-26 00:00:00.0)
Συνεχίζουν αποφασιστικά στους καταπέλτες(2010-11-25 00:00:00.0)
Επίσχεση σε Αλεξανδρούπολη και Πειραιά(2009-01-14 00:00:00.0)
Πρωτοβουλίες συντονισμού σε στεριά και θάλασσα(2006-05-10 00:00:00.0)

Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ