Τετάρτη 1 Οχτώβρη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Πίσω από τη βιτρίνα κρύβεται το βαθιά ταξικό σχολείο

Ανακοίνωση για το «θεσμό» της Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης

Τη βιτρίνα της πρόσθετης - ενισχυτικής στήριξης καταγγέλλει το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών με ανακοίνωσή του, επισημαίνοντας ότι «μέτρα όπως ευέλικτη ζώνη, ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό, Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη (ΠΔΣ) και ενισχυτική διδασκαλία στολίζονται και παίρνουν τη θέση τους στη βιτρίνα της δημόσιας εκπαίδευσης, η οποία προσπαθεί να κρύψει τη σκληρή πραγματικότητα που καθημερινά βιώνουν εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς».

«Πίσω από τη βιτρίνα και τις μεγαλόστομες διακηρύξεις η αμείλικτη πραγματικότητα δείχνει ότι:

  • Η κοινωνική πηγή της σχολικής αποτυχίας και καθυστέρησης είναι το οικονομικό, μορφωτικό επίπεδο της οικογένειας των μαθητών και σε τελική ανάλυση η ταξική θέση. Κατά συνέπεια, το αστικό σχολείο είναι ο αυστηρός ταξιθέτης και ενισχυτής των ανισοτήτων.
  • Ο θεσμός της ΠΔΣ έρχεται να νομιμοποιήσει και να αναπαράγει την "ανάγκη" της ύπαρξης φροντιστηρίων και της παραπαιδείας.
  • Το ΥΠΕΠΘ κλείνει το μάτι στους εκπαιδευτικούς ζητώντας να "διαβάσουν" τη συμμετοχή τους στην ενισχυτική - ΠΔΣ σαν συμπλήρωμα του εισοδήματός τους και όχι να απαιτήσουν αυξήσεις στους βασικούς μισθούς.
  • Η ΠΔΣ, όπως και το ολοήμερο, είναι εστίες γενίκευσης των ελαστικών μορφών απασχόλησης και των εργασιακών ανατροπών.
  • Η ολοένα και μεγαλύτερη υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου των μαθητών, προϊόν των εγκληματικών αντιεκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, αποδεικνύουν την αποτυχία του σχολείου και των μέτρων αντιστάθμισης».

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καταγγέλλει επίσης ότι η πρόσφατη υπουργική απόφαση (113321/57/4-9-08), η οποία ενοποιεί ΠΔΣ και ενισχυτική σε όλους τους τύπους σχολείων, φέρνει και άλλη μια άκρως αρνητική εξέλιξη: Προωθεί παντού μεθοδικά και βήμα βήμα την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων.

Τονίζει ότι η απάντηση των εκπαιδευτικών πρέπει να είναι: Ανυπακοή και συλλογική απειθαρχία συμμετοχής σε διαδικασίες αξιολόγησης - κατηγοριοποίησης που προκύπτουν από εγκυκλίους και υπουργικές αποφάσεις (προγραμματισμό, ΠΔΣ κ.ά.). Αρνηση να συμπληρώνουν ωράριο στην ΠΔΣ, γιατί έτσι επιδιώκεται α) ο κατακερματισμός και η πολυδιάσπαση του όποιου εκπαιδευτικού και παιδαγωγικού έργου τους β) η εντατικοποίηση και ελαστικοποίηση των συνθηκών και σχέσεων εργασίας.

Καλεί τους εκπαιδευτικούς να παλέψουν για:

  • Ενιαίο σχολείο, που θα ολοκληρώνει το παιδαγωγικό και μορφωτικό του έργο με το πρόγραμμά του μέσα στην τάξη.
  • Κοινωνικά μέτρα ενίσχυσης και οικονομικής στήριξης της λαϊκής οικογένειας για την άμεση ανακούφιση από το βάρος των αναγκών της.
  • Τη μείωση των μαθητών σε 15 στις τάξεις του Δημοτικού και 20 στο Γυμνάσιο και Λύκειο.
  • Την ουσιαστική επιμόρφωση και εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.
  • Για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες, να λειτουργούν τμήματα ένταξης με συγκεκριμένες άρτιες υποδομές, προσωπικό, εξατομικευμένα και ομαδοποιημένα προγράμματα ολόπλευρης στήριξης.
  • Για τα παιδιά των μεταναστών το πρόγραμμα του σχολείου να περιλαμβάνει επιπλέον εντατικά μαθήματα στην ελληνική και μητρική τους γλώσσα και τον πολιτισμό της χώρας προέλευσής τους.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ