Παρασκευή 25 Ιούλη 2008
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 15
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΟΜΙΛΟΙ ΟΣΕ - «ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ»
Καλοκαιρινή «καταιγίδα» αντεργατικών μέτρων

Μετά τη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό, ο υπουργός Μεταφορών επανέλαβε την πρόθεση της κυβέρνησης να... «ξεμπερδέψει» μέχρι το τέλος του χρόνου με την «Ολυμπιακή» και να «εξυγιάνει» τον ΟΣΕ με νέα αντεργατικά μέτρα

Από τη χτεσινή εξόρμηση του ΚΚΕ στο Σταθμό Λαρίσης
Από τη χτεσινή εξόρμηση του ΚΚΕ στο Σταθμό Λαρίσης
Μέσα στο κατακαλόκαιρο έχει προγραμματίσει η κυβέρνηση τη λήψη των σκληρών αντεργατικών - αντισιδηροδρομικών μέτρων, με αιχμή τη δραστική μείωση των μόνιμων θέσεων εργασίας στον ΟΣΕ και την περικοπή δρομολογίων στο περιφερειακό δίκτυο.

Οπως επανέλαβε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών Κ. Χατζηδάκης μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου, μέσα στο πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, θα παρουσιάσει το κυβερνητικό σχέδιο για τον ΟΣΕ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση, μεταξύ άλλων, προβλέπει:

  • Περικοπή 2.500 - 3.000 θέσεων εργασίας, με πρόγραμμα «εθελούσιας εξόδου», αλλά και υποχρεωτικές μετατάξεις, καθώς και περαιτέρω ανατροπή εργασιακών δικαιωμάτων και κατακτήσεων.
  • Περικοπές δρομολογίων και μέτρα για την είσοδο ιδιωτών στις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές, ενόψει και της πλήρους απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών δικτύων από το 2011.
  • Την εκμετάλλευση της περιουσίας του ΟΣΕ από ιδιώτες, μέσω ΣΔΙΤ (Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα).

Ο υπουργός και με τις χτεσινές του δηλώσεις πρόβαλε τον ισχυρισμό ότι «τα έξοδα μισθοδοσίας είναι τετραπλάσια από τα συνολικά έσοδα του ΟΣΕ» (!) υποστηρίζοντας ότι «απόφαση της κυβέρνησης - και δική μου προσωπικά - είναι να βάλουμε τάξη στον πιο προβληματικό δημόσιο Οργανισμό και να μην διστάσουμε απέναντι σε ανθρώπους που έβαλαν το δάχτυλό τους στο "βάζο με το μέλι"». Ο υπουργός συστηματικά και μεθοδικά τον τελευταίο καιρό αναφέρεται «στα 2 εκατ. ευρώ που χάνει κάθε μέρα ο ΟΣΕ και στα έσοδα που είναι περίπου 100 εκατ. ευρώ το χρόνο, έναντι εξόδων 800 εκατ. ευρώ». Πάντως, ακόμα και αν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα οι ισχυρισμοί του κ. Χατζηδάκη, το βέβαιο είναι ότι και τα οικονομικά στοιχεία - όπως και τα σκάνδαλα που έρχονται στη δημοσιότητα τις τελευταίες μέρες και τα αλλεπάλληλα ατυχήματα - είναι επακόλουθο της πολιτικής απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης των ελληνικών σιδηροδρόμων, που ακολούθησαν διαδοχικά οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.

Ο Κ. Χατζηδάκης εκτός από τον ΟΣΕ, όπως δήλωσε, συζήτησε με τον πρωθυπουργό και για την «Ολυμπιακή» και για την ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων. Για την «Ολυμπιακή» ανέφερε ότι στόχος της κυβέρνησης με βάση το σχέδιο που έχει προδιαγράψει, είναι η αναζήτηση λύσης σε συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη μετεξέλιξη της «προβληματικής σήμερα εταιρείας». Κατά τον υπουργό, εξελίξεις στο θέμα της «Ολυμπιακής» θα υπάρξουν μέχρι το τέλος του χρόνου, με πιο «κρίσιμους μήνες» τον Νοέμβρη και τον Δεκέμβρη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το σχέδιο που επεξεργάζεται η κυβέρνηση για την «Ολυμπιακή», προβλέπει δραστική μείωση του προσωπικού και του έργου της εταιρείας. Επίσης προβλέπει κοινή λειτουργία των «Ολυμπιακών Αερογραμμών» (ΟΑ) και της εταιρείας «Πάνθεον» (ιδρύθηκε το 2005, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει αντικείμενο δραστηριότητας) από τον ερχόμενο Οκτώβρη έως και τους πρώτους μήνες του 2009. Στο διάστημα της κοινής λειτουργίας, η «Πάνθεον» θα απορροφήσει τις ΟΑ. Τη νέα αυτή εταιρεία, η οποία θα είναι απαλλαγμένη από κάθε βάρος και θα απασχολεί λίγους εργαζόμενους «με μισθούς αγοράς», η κυβέρνηση την προορίζει για «ιδιώτη επενδυτή». Οσον αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια, η κυβέρνηση έχει ανακοινώσει την απόφασή της για... ανάπτυξη μέσω ΣΔΙΤ.

Περιοδεία στελεχών του ΚΚΕ στον ΟΣΕ

Τις πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, που έχουν οδηγήσει σήμερα τον ΟΣΕ σε οριακή λειτουργία, ανέδειξαν χτες κατά τη δίωρη περιοδεία τους στο Σταθμό Λαρίσης, στελέχη του ΚΚΕ από την Αχτίδα Μεταφορών και τις Οργανώσεις του Κόμματος στο σιδηρόδρομο. Παράλληλα, ανέδειξαν τα προβλήματα που «γεννά» η πολιτική απαξίωσης και ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ, προβάλλοντας ταυτόχρονα τις θέσεις του Κόμματος για το σιδηρόδρομο, αλλά και για τις αρνητικές εξελίξεις που προοιωνίζονται τα κυβερνητικά σχέδια τόσο για τους σιδηροδρομικούς όσο και για το επιβατικό κοινό.

Με ντουντούκες και έντυπο υλικό τα στελέχη του Κόμματος ενημέρωσαν εργαζόμενους και επιβάτες ότι η πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και της διάσπασης του ΟΣΕ με το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση, υπηρετεί την κερδοφορία του κεφαλαίου, χειροτερεύει τη θέση των εργαζομένων και οδηγεί σε αυξήσεις των εισιτηρίων και σε μείωση της ασφάλειας των σιδηροδρόμων. Το κάλεσμα που απευθύνουν τα στελέχη του Κόμματος προς όλους τους εργαζόμενους, είναι σε συστράτευση με το ΚΚΕ να παλέψουν για σιδηρόδρομο 100% δημόσιο που θα αποτελεί λαϊκή περιουσία, θα υπόκειται σε λαϊκό έλεγχο και θα είναι ενταγμένος σε ένα ενιαίο δημόσιο φορέα μεταφορών και συγκοινωνιών στην υπηρεσία των αναγκών του λαού.


Κορυφή σελίδας
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ