Πάνω στα βράχια προσέκρουσε το Σάββατο το βράδυ το επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» της εταιρείας ΝΕΛ, του εφοπλιστή Απ. Βεντούρη, θέτοντας σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή εκατοντάδων επιβατών και δεκάδων ναυτεργατών. Ποια είναι ακριβώς τα αίτια που έριξαν το πλοίο πάνω στα βράχια δεν έχουν γίνει πλήρως γνωστά και ίσως να μη γίνουν ποτέ, αφού εν χορώ υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας - δηλαδή η κυβέρνηση της ΝΔ - και πλοιοκτήτης Βεντούρης ήδη βρήκαν τους αποκλειστικούς ενόχους στα πρόσωπα του πλοιάρχου και του υποπλοιάρχου.
Η συγκάλυψη είναι προφανής, όπως ακριβώς έγινε με το τραγικό ναυάγιο του «ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ» το 2000 (κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ), με το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND» και ...πάει λέγοντας. Αυτό που κάθε φορά θέλουν να συγκαλύψουν είναι ότι η πολιτική των ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΕΕ διαμορφώνεται με μπούσουλα την αύξηση της κερδοφορίας των εφοπλιστών και είναι κίνδυνος - θάνατος για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στα πλοία, αλλά και για το θαλάσσιο περιβάλλον.
Στην προκειμένη περίπτωση, στον Απ. Βεντούρη ανήκει και η εταιρεία ΣΙ ΛΙΝΚ, πλοιοκτήτρια του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ». Το πρωί του Σαββάτου, λίγες ώρες πριν το «ΘΕΟΦΙΛΟΣ» προσκρούσει στα βράχια, έφτασε στο ΥΕΝ και στις αρμόδιες υπηρεσίες του, όπως στον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων (ΚΕΕΠ), αλλά και στην Εισαγγελία Πειραιά και στα πολιτικά κόμματα, καταγγελία των ταξικών ναυτεργατικών σωματείων ΠΕΜΕΝ - ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, η οποία με στοιχεία αποδείκνυε ότι το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», που αποπλέει από το Λαύριο, είναι «ρημάδι» και ότι από τύχη και τις υπεράνθρωπες προσπάθειες του πληρώματος βρίσκεται στην επιφάνεια της θάλασσας!
Τα σωματεία κατήγγειλαν ακόμα πως η κατάσταση γίνεται ακόμα πιο επικίνδυνη από το γεγονός ότι οι ναυτεργάτες του πληρώματος του πλοίου καλούνται να αντιμετωπίσουν, παράλληλα με την υπερεντατικοποίηση και συνθήκες βίας και τρομοκρατίας, ακόμα και κουμπουροφόρους «φουσκωτούς» που διαθέτει η εταιρεία για να επιβάλλει την ασυδοσία της σε βάρος του πληρώματος. Και τα δύο πλοία είναι 33 ετών.
Οσο για το ΥΕΝ, τις υπηρεσίες και τους ελέγχους τους, και μόνο το γεγονός ότι το «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ», που είναι αποδεδειγμένα άκρως επικίνδυνο, φέρει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας, δείχνει την άμεση εμπλοκή τους με το εφοπλιστικό κεφάλαιο. Και δεν είναι μόνο τα ακτοπλοϊκά πλοία της ΝΕΛ ή της ΣΙ ΛΙΝΚ. Οι καταγγελίες και οι αναφορές είναι σωρός για την επικίνδυνη κατάσταση συνολικά των ακτοπλοϊκών πλοίων και τους ελέγχους - «μαϊμού» του ΚΕΕΠ.