Εκαναν ...ρεπορτάζ σε τιμές ομοειδών προϊόντων σε χώρες της ΕΕ
Τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Αθήνας (ΕΒΕΑ) Κ. Μίχαλο επιστράτευσε η κυβέρνηση για να υποστηρίξει την αποπροσανατολιστική προπαγάνδα για τις διαφορές τιμών που υπάρχουν ανάμεσα στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της ΕΕ, κίνηση που μοναδικό στόχο έχει να βγάλει λάδι αφ' ενός την πολιτική της κυβέρνησης, αφ' ετέρου την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων. Ετσι, χτες ο Κ. Μίχαλος έδωσε στη δημοσιότητα μια συγκριτική τιμοληψία σε 46 προϊόντα από σούπερ μάρκετ σε τέσσερις χώρες και στην Ελλάδα, για να κάνει τις διαπιστώσεις που εξυπηρετούν μια χαρά την κυβερνητική προπαγάνδα, που ταυτίζεται με τα συμφέροντα των μεγαλοεπιχειρηματιών.
Από τις συγκεκριμένες τιμές προϊόντων που περιλαμβάνονται στη λίστα του ΕΒΕΑ προκύπτει ότι άλλες από αυτές κινούνται πάνω -κάτω στα ίδια επίπεδα με εκείνες που κατέγραψε στις άλλες χώρες, άλλες είναι υψηλότερες κι άλλες χαμηλότερες. Μια χαρά καπιταλιστική αγορά, δηλαδή. Οι εμποροβιομήχανοι, βεβαίως, προτίμησαν να δώσουν έμφαση σ' εκείνα τα προϊόντα που εμφανίζονται να πωλούνται ακριβότερα στην Ελλάδα, για να ενισχύσουν την επιχειρηματολογία της κυβέρνησης περί «στρεβλώσεων» στη λειτουργία της «ελεύθερης αγοράς» και τις νέες αντιλαϊκές - φιλομονοπωλιακές ρυθμίσεις που προωθούνται με πρόσχημα την αντιμετώπιση αυτών των «στρεβλώσεων». Μεταξύ άλλων ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ επαναφέρει τις απαιτήσεις των εμποροβιομηχάνων για ρυθμίσεις στο χώρο των καυσίμων και για αλλαγές στην αρτοποιητική νομοθεσία.
Κατά τα άλλα συνεχίστηκε και χτες ο χορός των επιχειρήσεων, που, αξιοποιώντας το καθεστώς της ...«ελεύθερης αγοράς», σπεύδουν να ανακοινώσουν μείωση ή πάγωμα τιμών για ένα διάστημα, κάτι το οποίο, βέβαια, καμία σχέση δεν έχει με την ύπαρξη οποιασδήποτε «κοινωνικής ευθύνης», αλλά με μια καλή ευκαιρία να διαφημίσουν τις επιχειρήσεις τους, με στόχο την εξασφάλιση ακόμα μεγαλύτερων κερδών. Ανάμεσα στις επιχειρήσεις που έχουν κάνει σχετικές ανακοινώσεις είναι: «Nestle», «Δωδώνη», «Αθηναϊκή Ζυθοποιία», «Vivartia», «Γιώτης», «Henkel», «Καλλιμάνης», «Tasty», «Unilever», «Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης», «Κατσέλης», «Coca Cola», «Μινέρβα», «Beiersdorf», «Procter & Gamble», «Kraft», «Νίκας», «Pepsico HBH», «Melissa», «Ολυμπος», «Παπαδοπούλου», «Καραμολέγκος», «Colgate», «Palmolive», «Μεβγάλ», «Μετρό», «Σκλαβενίτης», «ΑΒ», «Carrefour», «Βερόπουλος».
Την ίδια στιγμή βέβαια, οι ίδιες ακριβώς επιχειρήσεις που διαφημίζουν μειώσεις στις τιμές σε επιλεκτικά προϊόντα, επιβάλλουν, από το παράθυρο, ανατιμήσεις στα ...μη επιλεγμένα προϊόντα, κίνηση που τους ταιριάζει μια χαρά για οικονομικά αποτελέσματα που θα δείχνουν και πάλι άνοδο της κερδοφορίας τους.