«Κατάργηση όλων των διοδίων. Δημόσιες, σύγχρονες, δωρεάν συγκοινωνίες». Με αυτό το κεντρικό σύνθημα, προχθές το απόγευμα, δυνάμεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ από Αχαΐα, Αιτωλοακαρνανία, Κορινθία, Αργολίδα, Αρκαδία «απελευθέρωσαν» για δύο περίπου ώρες τα διόδια σε τρία σημεία των Εθνικών Οδών Κορίνθου - Τρίπολης, Κορίνθου - Πατρών και Πατρών - Ιωαννίνων. Συγκεκριμένα, «άνοιξαν» τα διόδια στο Σπαθοβούνι, στο Ρίο και στη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα διόδια της εθνικής οδού Κορίνθου - Τρίπολης η πρόσφατη αύξηση εκτινάχτηκε από τα 2 ευρώ στα 2,90 και στη Γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου από 10.90 ευρώ στα 11.20.
Με μια συντονισμένη και αιφνιδιαστική κίνηση, οι κομμουνιστές, στις 6 το απόγευμα, «άνοιξαν» τα διόδια, καταργώντας για λίγες ώρες το υπέρογκο χαράτσι που διαχρονικά έχουν επιβάλει οι κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Με κόκκινες σημαίες και συνθήματα, οι συγκεντρωμένοι σήκωσαν τις μπάρες και στην πράξη σταμάτησαν τη λειτουργία των διοδίων. Την ίδια στιγμή, από τα μεγάφωνα καλούσαν τους διερχόμενους οδηγούς: «Μη δεχτείς νέα ληστεία. Μην ανεχτείς την κοροϊδία. Οι αυξήσεις - φωτιά που έγιναν στα διόδια είναι μόνο η προκαταβολή που εσύ πληρώνεις στους μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους». Να υπενθυμίσουμε ότι οι νέες αυξήσεις ξεκινούν από 45% και φτάνουν μέχρι 180%.
Η κινητοποίηση αυτή αποτελεί συνέχεια των πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει το ΚΚΕ σε ολόκληρη τη χώρα για την ανάγκη να καταργηθούν όλα τα διόδια. Ιδιαίτερα στην Πελοπόννησο, οι κινητοποιήσεις από τους κομμουνιστές και τις ταξικές δυνάμεις για την κατάργηση των διοδίων είναι αλλεπάλληλες, καθώς όλο το εθνικό δίκτυο είναι «φορτωμένο» με πανάκριβα διόδια και αμέτρητα εικονοστάσια.
Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εθνικοί οδοί Κορίνθου - Πατρών και Πατρών - Πύργου είναι οι δρόμοι που κατέχουν πλέον τα θλιβερά πρωτεία σε θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα στην Ελλάδα, καθώς: Οι προστατευτικές νησίδες απουσιάζουν παντελώς, αν εξαιρέσει κανείς την Περιμετρική της Πάτρας (15 χιλιόμετρα) και άλλα 10 περίπου διάσπαρτα χιλιόμετρα στην εθνική οδό Κορίνθου - Πατρών, σε σύνολο 235 χιλιομέτρων. Επιπρόσθετα, τα ατυχήματα που συμβαίνουν στους δρόμους της Πελοποννήσου οφείλονται, μεταξύ άλλων, στην κακή ποιότητα του οδοστρώματος, στην ολισθηρότητά τους, στο μικρό πλάτους τους και γενικά στις αμέτρητες κακοτεχνίες των εργολάβων.
Παρά το γεγονός ότι οι δρόμοι αυτοί είναι εξαιρετικά επικίνδυνοι για την ασφάλεια των οδηγών και των επιβατών, εδώ και δεκαετίες τόσο οι κυβερνήσεις της ΝΔ όσο και αυτές του ΠΑΣΟΚ δεν έχουν κάνει κανένα ουσιαστικό έργο βελτίωσης, παρότι έχουν προταθεί πολλά μέτρα από συγκοινωνιολόγους και ειδικούς επιστήμονες, μεταθέτοντας τη λύση στις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», με τα πανάκριβα διόδια...