Εταιρείες στοιχημάτων και χορηγοί εκμεταλλευόμενοι τη μάζα των φιλάθλων, οι πραγματικοί κερδισμένοι και της φετινής διοργάνωσης
Associated Press |
Αφού ευχαριστήθηκαν οι χορηγοί... ανακουφίστηκαν Μπλάτερ (πρόεδρος ΦΙΦΑ) Μπεκεμπάουερ (γερμανικής ομοσπονδίας) |
Για παράδειγμα, υπολογίζεται ότι στην Αγγλία ο συνολικός τζίρος ξεπέρασε το 1,4 δισ., ενώ στην Ελλάδα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία ξοδεύτηκε το ποσό ρεκόρ των 425 εκατ. ευρώ, κάτι που είναι τριπλάσιο σε σχέση με το Μουντιάλ του 2002 και και του ΕΥΡΟ 2004 όπου συμμετείχε και η Εθνική μας.
Και βέβαια, εκτός του τζόγου στη Γερμανία υπήρξαν και οι σταθερές αξίες που συνοδεύουν πάντα μια ποδοσφαιρική διοργάνωσ,η οι χορηγοί. Το γεγονός μάλιστα ότι η φετινοί αγώνες είχαν έδρα τη Γερμανία, χώρα που λειτουργεί σαν έδρα πολλών πολυεθνικών εταιρειών και κυρίως στα αθλητικά είδη, είχε αποτέλεσμα να διεξάγεται ένας ακήρυχτος πόλεμος. Στα χαρακώματα βρέθηκε η γνωστή γερμανικών συμφερόντων «ADIDAS» και από την άλλη η μεγάλη της αντίπαλος «PUMA», επίσης γερμανικών συμφερόντων. Κερδισμένη εκ του αποτελέσματος φάνηκε να βγαίνει η δεύτερη με βάση το γεγονός ότι πατρονάρισε την παγκόσμια πρωταθλήτρια Ιταλία. Οχι όμως ότι η πρώτη έχασε, αφού πριν το Μουντιάλ ξεπούλησε σε φανέλες της Εθνικής Γερμανίας (κοντά στα 2 εκατ. φανέλες) και εξίσου πολύ καλά πήγαν και οι αντίστοιχες της Γαλλίας (περίπου 500.000) που έφτασε μέχρι τον τελικό και της Αργεντινής (500 χιλ.) που είχε πολύ καλή πορεία. Μπορεί η Βραζιλία να μην κατέκτησε το παγκόσμιο κύπελλο, παρ' όλα αυτά όμως η αμερικανικών συμφερόντων «ΝΙΚΕ» δεν έχασε, αφού η ανοδική της πορεία τα προηγούμενα χρόνια από τις φανέλες της πρώην παγκόσμιας πρωταθλήτρια Βραζιλία συνεχίστηκε. Από κοντά και οι αντίστοιχες άλλων εθνικών, κυρίως από τις χώρες της Λατινικής Αμερικής. Ας σημειωθεί τέλος, ένα ιδιαίτερα σημαντικό γεγονός που αφορά τις εταιρείες αθλητικών ειδών που συγκαταλέγονται στους Νο1 χορηγούς των εθνικών (και όχι μόνο βέβαια) ομάδων. Τα συμβόλαια δεν είναι σταθερά, καθώς αν μια εταιρεία κρίνει πως ο παίκτης ή η ομάδα που σπονσοράρει ντροπιάζει το όνομά της τότε αυτομάτως λήγει και η συμφωνία. Κάτι τέτοιο έγινε το 2002 όταν η Σαουδική Αραβία έχασε 8-0 από τη Γερμανία και η «ADIDAS» έλυσε το συμβόλαιο.
Οι σκηνές με τους Ολλανδούς φιλάθλους να υποχρεώνονται από υπεύθυνους ασφαλείας σε γδύσιμο έξω από το στάδιο πριν από αγώνα της Εθνικής τους, είναι χαρακτηριστικό του πολέμου που επικράτησε μεταξύ των εταιρειών στα γήπεδα της Γερμανίας. Το «λάθος» των Ολλανδών φιλάθλων ήταν ότι προμηθεύτηκαν δωρεάν φανέλες της ομάδας τους που τους πρόσφερε εταιρεία μπίρας πριν το παιχνίδι που όμως δεν ήταν στους λεγόμενους επίσημους χορηγούς της διοργάνωσης. Αρα η είσοδος με την άλλη φίρμα στο γήπεδο ήταν απαγορευτική. Ο πόλεμος μεταξύ εταιρειών (επίσημων χορηγών και μη) ήταν αμείλικτος και βρήκε πρόσφορο έδαφος για τη διεξαγωγή του στη μάζα των φιλάθλων.
Συνολικά με τη γλώσσα των αριθμών τα κέρδη του Παγκόσμιου Κυπέλλου τουλάχιστον για την οργανωτική επιτροπή έφθασαν στα 135 εκατομμύρια ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δόθηκαν, η Επιτροπή θα δώσει τα 40,8 εκατομμύρια από αυτά στην FIFA και η γερμανική ποδοσφαιρική ομοσπονδία με την επαγγελματική λίγκα της χώρας θα μοιραστούν εξ ημισείας το ποσό των 56,6 εκατομμυρίων.
«Φέραμε σε πέρας την αποστολή μας. Δεν περιμέναμε ένα οικονομικό αποτέλεσμα τέτοιας έκτασης. Το αποτέλεσμα αυτό έγινε επειδή όλα λειτούργησαν άψογα», δήλωσε με νόημα ο νεοεκλεγείς πρόεδρος της DFB, Τέο Τσβάντσιγκε.