- Μετά την κατάργηση του θεσμού των μετεξεταστέων, μεγάλο ποσοστό των μαθητών της Α Λυκείου δεν καταφέρνει να προαχθεί. Τι επιπτώσεις έχει αυτό, κυρίως για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων;
- Κατ' αρχήν το ότι ένα τεράστιο ποσοστό μαθητών για τα ελληνικά δεδομένα "έμεινε" στην Α Λυκείου ήταν κάτι που, όσοι από εμάς είχαν αντιληφθεί γιατί κάναμε τόσους αγώνες, το περιμέναμε. Το ποσοστό αυτό αποτυχίας αποτελείται κυρίως από μαθητές που προέρχονται από τα λαϊκά στρώματα και, όπως διαπιστώνω και μέσα από προσωπικές εμπειρίες, όλα αυτά τα παιδιά λόγω χρηματικής ανεπάρκειας θα εγκαταλείψουν το Λύκειο και θα κατευθυνθούν στα ΤΕΕ. Ακριβώς αυτό που φωνάζαμε τόσο καιρό, ότι δηλαδή τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων θα παρατήσουν το Λύκειο. που προσφέρει μια κάποια γενική μόρφωση, θα πάνε σε ΤΕΕ. που θα τα μετατρέψει σε φτηνό και υπάκουο εργατικό δυναμικό.
- Καλλιεργείται όμως και μια αντίληψη ότι τα μεγάλα ποσοστά αποτυχίας οφείλονται στις καταλήψεις. Πώς το σχολιάζετε αυτό;
- Το ότι "έμειναν" στην ίδια τάξη τόσα παιδιά δεν οφείλεται καθόλου στις καταλήψεις, αλλά κυρίως στο ότι πρώτον το υπουργείο Παιδείας σε μια προσπάθεια να τιμωρήσει τους μαθητές για την αντίδρασή τους, τους "φόρτωσε" με επιπλέον μαθήματα τα Σάββατα, που τους κούρασαν, με αποτέλεσμα να βλέπουν το σχολείο ως έναν ατελείωτο Γολγοθά και όχι ως ένα κέντρο εκπαίδευσης και μάθησης. Δεύτερον, φταίνε τα κακοδιατυπωμένα και προχειρογραμμένα βιβλία που δυσκόλευαν ακόμα περισσότερο τη δουλιά των μαθητών. Και τρίτον και τελευταίο φταίει η απειρία και η μη σωστή ενημέρωση των καθηγητών που δεν ήξεραν ούτε καν ποια είναι η ύλη που πρέπει να μας διδάξουν.
- Πώς αντιμετωπίζουν τον Γολγοθά των εξετάσεων οι μαθητές, που όλο το χειμώνα ήταν μπροστάρηδες στους αγώνες;
- Οι εξετάσεις για τους μαθητές που ήταν μπροστά σε όλους αυτούς τους αγώνες είναι το ίδιο δύσκολες, όσο είναι και για τα παιδιά που δε συμμετείχαν. Για να μην πω ότι για τους συνδικαλιστές μαθητές είναι λίγο πιο εύκολες, μια ισχύει ακόμα το "πρώτοι στον αγώνα πρώτοι και στα μαθήματα". Οπότε με αυτό ανατρέπονται όλες εκείνες οι "καλοπροαίρετες" δηλώσεις κάποιων γονέων που ήθελαν μπροστάρηδες τους "αλήτες" και επομένως τους κακούς μαθητές. Το ότι όμως οι συνδικαλιστές μαθητές "έπεσαν με τα μούτρα" στο διάβασμα, δεν πρέπει να καθησυχάζει τους σοσιαλσοβινιστές και τους μηχανισμούς τους.
- Ο Σεπτέμβρης έρχεται. Πώς οργανώνουν οι μαθητές την αντίδρασή τους απέναντι σ' αυτή την αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική πολιτική;
- Η αντίδραση των μαθητών τώρα αναμένεται σφοδρότερη, μια και όσα τους λέγαμε βγήκαν αληθινά. Αλλά και επειδή απέκτησαν ενότητα τόση όση κανένα άλλο κίνημα δεν είχε ποτέ στην Ελλάδα, όμως το σημαντικότερο όπλο τους είναι η εμπειρία που απέκτησαν. Με όλα αυτά και γνωρίζοντας τις αδυναμίες της κυβέρνησης, πρόκειται να δώσουμε οι μαθητές ένα τέτοιο χτύπημα που θα μας αποφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ολα αυτά βέβαια αρχίζουν να οργανώνονται σιγά σιγά μέσα από τα Συντονιστικά μας σε όλη την Ελλάδα από τώρα.
Α. Γ.